LIVE: ECONOMIA VERDE. RECICLARE

100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Irina Schrotter

Autor: Cristina Roşca Postat la 26 iulie 2012 217 afişări

Irina Schrotter, de profesie medic, şi-a început afacerea în domeniul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării.

Ulterior a început să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional. Prima ieşire pe pieţele externe a avut loc în 1999, când a început să tatoneze piaţa americană. Ulterior s-a extins în 40 de ţări de pe patru continente. Cel mai recent proiect al creatoarei de modă în străinătate este deschiderea unui magazin propriu în Lugano, Elveţia. Acesta este primul magazin propriu din afara graniţelor pentru Irina Schrotter, ale cărei creaţii se vând în general în magazine multibrand şi pe site-uri internaţionale de profil.

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Irina Schrotter: În România este la fel de greu pentru femei ca şi pentru bărbaţi. Nu am observat diferenţe sau discriminări de niciun fel. Poate că ăsta este unul dintre câştigurile perioadei comuniste pe care poporul nostru a trăit-o.

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Irina Schrotter: Leadership-ul nu cred că ţine de sex. E o chestiune de atitudine. Iar atitudinea vine din interior, nu prea se învaţă. Pentru femei e un pic contra naturii să fie lideri, şi asta din motive care ţin de structura noastră interioară.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere sau de a crea o afacere?

Irina Schrotter: Sunt un om de echipă. De aceea, în orice afacere, principala mea preocupare e să formez echipa, care, obligatoriu, trebuie să fie formată din specialişti. Restul însă sunt în exclusivitate rezervate profesioniştilor. Apoi, foarte importante sunt spiritul, încrederea, capacitatea de a delega şi de a controla.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Irina Schrotter: Capacitatea de planificare, de organizare, deschiderea de a lucra în echipă, înţelepciunea de a lăsa de la tine, capacitatea de a găsi compromisurile care să ducă la îndeplinirea unui obiectiv, toate sunt calităţi exersate de femei de mii de ani. Femeile renunţă mult mai greu, deşi nu e vorba de încăpăţânare sau de orgolii neapărat, ci de determinare.

BUSINESS Magazin: Care sunt brandurile preferate de parfum, haine şi accesorii?

Irina Schrotter: Respect o regulă, şi anume orice ţinută îmbrac are cel puţin o piesă vestimentară din colecţia mea. Restul nu e neapărat un brand. Port cu plăcere cămăşi ale lui Lucian Broscăţean sau pulovere de la Kinga Varga, accesorii semnate de Carla Szabo sau Ligia Accesorii, încălţăminte de la Mihaela Glăvan sau poşete supradimensionate de la Otilia Flonta. Folosesc parfumuri Maison Martin Margela sau Comme de Garçon, Prada şi multe altele. Am şi designeri internaţionali preferaţi: Marni sau Balenciaga, Balmain, Lanvin, dar ei sunt doar accentele.

BUSINESS Magazin: Care sunt destinaţiile de vacanţă preferate?

Irina Schrotter: Oriunde, dar să fie soare şi marea să fie prin preajmă. Nu îmi plac locurile aglomerate, însă îmi face o mare plăcere să am câţiva prieteni alături. Nu îmi place muntele şi frigul şi urăsc să fac bagaje. De aceea, prefer să merg o dată pe an în vacanţă şi să stau o perioadă mai lungă.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera şi viaţa de familie?

Irina Schrotter: Greu, cu eforturi şi cu prioritizări.

BUSINESS Magazin: Carte, muzică sau film, ce preferaţi?

Irina Schrotter: Între cele trei, ordinea ar fi muzică, carte, film. Muzică ascult orice gen care sună bine.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-irina-schrotter-9890559
9890559
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Năvodari, un adevărat pol imobiliar în România. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.