100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Irina Radu, Solmar Trading

Autor: Cristina Roşca Postat la 19 iulie 2012 532 afişări

Irina Radu a preluat şefia Solmar Trading Group în urmă cu aproape şapte ani, când avea doar 27 de ani.

Deşi iniţial visa să se facă actriţă, Irina Radu a ales în final altă scenă. A urmat Facultatea de Comerţ şi Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice şi în final a ajuns să lucreze în modă. La 30 de ani, Irina Radu i-a convins pe oficialii brandului de lux Christian Dior să vină în România în cadrul multibrandului Victoria 46. Ulterior a adus şi alte branduri cunoscute precum Lanvin sau Stella McCartney. La scurt timp însă grupul Solmar a vândut magazinul de lux către Dorothy Constantin şi Andreea Altay. În portofoliul Solmar au rămas însă branduri precum Mango, Promod şi Parfois. Acesta din urmă a ieşit însă în 2011, după ce portughezii au decis să îşi încerce norocul cu o prezenţă directă pe piaţă.

Pentru a ajunge să conducă un grup de modă la mai puţin de 30 de ani, Irina Radu a început să lucreze de la 18 ani, dar primul său job adevărat, după cum ea însăşi spunea în urmă cu câţiva ani, l-a avut la 22 de ani. Cu diploma de economist în buzunar a început să lucreze la Interamerican, cea mai mare asociaţie de companii de asigurări din Grecia la momentul acela. Cea care conduce grupul Solmar este şi ea pe jumătate grecoaică. În Interamerican a lucrat doi ani şi jumătate, ajungând în final să conducă departamentul de marketing al businessului din România.

Ulterior şi-a dat seama că acest mediu nu i se potrivea, motiv pentru care şi-a făcut o companie în asociere cu un fost coleg. Obiectivul ei şi al companiei era să atragă branduri în România, lucru care s-a întâmplat. Primele contracte au venit din Grecia. După trei ani compania deschisese trei magazine în Capitală, dar o serie de probleme ale companiei din Grecia au determinat-o pe Irina Radu să renunţe. Lucrurile au luat o întorsătură favorabilă, deoarece la scurt timp i s-a oferit oportunitatea de a prelua full time, nu doar la nivel de consultanţă, compania Solmar, care avea la momentul respectiv un singur magazin în România, respectiv Mango, dar care dorea să se extindă pe o piaţă cu potenţial.

I s-a dat o misiune şi a îndeplinit-o. A deschis magazine sub mai multe branduri şi a dus afacerile companiei la 85 mil. lei (23 de milioane de euro) în 2008. La momentul respectiv grupul Solmar se număra printre cele mai mari nume din moda românească după cifra de afaceri. Ulterior lucrurile au luat o turnură diferită şi topul arată acum diferit cu nume precum Inditex (proprietarul Zara) şi H&M pe podium.

Deşi lucrurile au luat o altă turnură comparativ cu anii de boom, Irina Radu nu s-a orientat către un nou business. În urmă cu câţiva ani chiar ea spunea că n-ar vrea să îşi deschidă propriul business chiar dacă ar avea banii necesari, dar recunoştea că România este o piaţă care oferă multe oportunităţi de afaceri.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-irina-radu-solmar-trading-9890443
9890443
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.