100 cele mai puternice femei din business - Astăzi: Edhit Sîrbu, Danone

Autor: Ioana Mihai Postat la 28 iulie 2012 484 afişări

Lucrează la filiala locală a Danone, cel mai mare procesator de lactate de pe piaţa românească, din 2009 şi coordonează departamentul de supplier & sourcing.

După cum spune chiar Edhit Sîrbu, meseria omului din achiziţii s-a transformat în timp şi "el nu mai este doar un negociator care stabileşte termene şi condiţii contractuale de plată şi livrare de produse sau servicii". Disciplina este acum complexă, iar, în cadrul Danone, această funcţiune acoperă toate nivelurile de care compania are nevoie, de la cele mai simple servicii necesare bunului mers al afacerii până la achiziţiile strategice de materie primă, ingrediente şi ambalaje. Cel mai mare regret al său este că ziua nu are decât 24 de ore, iar cea mai mare reuşită o consideră dezvoltarea furnizorilor locali, de-a lungul celor 15 ani în care a lucrat în multinaţionale. Un exemplu este faptul că în calitatea sa de director de achiziţii, în condiţiile instabilităţii economice generate de criză, a fost vital să identifice pârghii pentru a susţine "afacerea noastră şi pe ale celor peste 900 de furnizori".

BUSINESS Magazin: Cât de greu îşi croieşte o femeie drumul în lumea de business?

Edhit Sîrbu, Danone: De la începutul carierei am lucrat în companii multinaţionale unde femeile sunt tratate în mod egal cu bărbaţii, atât în dezvoltarea, cât şi în promovarea profesională. Consider că nu există căi diferite spre succes pentru bărbaţi şi femei, reţeta fiind aceeaşi: talent, motivare, perseverenţă şi efort. De exemplu, în Danone România sunt cinci femei cu funcţii de conducere şi membre în boardul director. Există proiecte specifice pe tema diversităţii prin care femeile sunt încurajate să se dezvolte.

BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?

Edhit Sîrbu, Danone: Deşi teoretic ar trebui ca aceleaşi calităţi să propulseze un lider, statistica arată că femeilor le este mult mai greu să ajungă în poziţii de conducere înalte.

BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere?

Edhit Sîrbu, Danone: Pun accent în primul rând pe echipă, care are rolul esenţial în atingerea obiectivelor, concentrându-mă asupra contribuţiei fiecărui coechipier. Încurajez iniţiativa, asumarea unor riscuri calculate atunci când este necesar. Mă adaptez rapid la schimbările din mediul intern şi extern şi iau decizii tactice din mers.

BUSINESS Magazin: Care sunt calităţile feminine care ajută în business?

Edhit Sîrbu, Danone: În primul rând, o atitudine deschisă şi abilitatea de a relaţiona. Adaug zâmbetul, intuiţia şi flexibilitatea.

BUSINESS Magazin: Branduri preferate: parfum, haine, accesorii.

Edhit Sîrbu, Danone: Parfum: Thierry Mugler; haine şi accesorii: nu am un brand preferat. Îmi plac hainele şi accesoriile care îmi dau o stare de bine prin culoare şi calitatea materialului şi se potrivesc stilului meu.

BUSINESS Magazin: Destinaţii de vacanţă preferate.

Edhit Sîrbu, Danone: Italia şi Franţa.

BUSINESS Magazin: Cum împăcaţi cariera cu viaţa de familie?

Edhit Sîrbu, Danone: Deşi timpul petrecut cu familia este, din păcate, scurt, încerc să compensez prin calitatea momentelor şi surprize plăcute. În weekend mă dedic complet celor dragi, pregătind un prânz special şi bucurându-ne împreună de evenimente culturale sau activităţi în aer liber. Provocarea organizării timpului liber este aceea de a găsi programul perfect atât pentru băiatul meu de şase ani, cât şi pentru fiica de 20 de ani.

BUSINESS Magazin: Preferinţe pentru carte, muzică, film.

Edhit Sîrbu, Danone: Carte: Marquez şi Llosa; muzică: jazz; filmele muzicale.

BUSINESS Magazin: Care e lucrul din viaţa dvs. pe care îl preţuiţi cel mai mult?

Edhit Sîrbu, Danone: Sunt o persoană foarte deschisă, căreia îi place foarte mult compania oamenilor. Cei dragi din jurul meu, cu care împărtăşesc aceleaşi valori, sunt cei care îmi dau energie. Timpul pe care-l petrec cu ei este un lucru nepreţuit.


Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de success ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.

Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.

Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).

Urmărește Business Magazin

/lideri/100-cele-mai-puternice-femei-din-business-astazi-edhit-sirbu-danone-9890591
9890591
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.