Grow faster
Stejara Pircan, Vicepreşedinte Electronics & Consumables, eMAG: „Cu toţii putem avea idei geniale, business planuri excepţionale pe hârtie, însă diferenţa în viaţa reală va fi dată de abilitatea fiecărei companii de a executa planul strategic. Preocuparea principală este de a ne îmbunătăţi constant execuţia şi cel mai important factor de reuşită este legat de implicarea oamenilor încă din prima zi pe tot parcusul procesului strategic, astfel încât devenim cu toţii responsabili de drumul până la rezultate.”

„Cu toţii putem avea idei geniale, dar cel mai mult contează execuţia”

1 nov 2021

Este una dintre filosofiile Stejarei Pircan, care coordonează creşterea businessului eMAG în România, Bulgaria şi Ungaria pentru piaţa de electro-it şi cea de consumabile. Acest principiu, alături de spiritul de competiţie, precum şi de rezistenţa sporită în condiţii de presiune, o ajută în rolul din care coordonează direct peste 120 de angajaţi.

Sunt alături de eMAG din 2014, iar rolul meu a evoluat împreună cu compania”, descrie Stejara Pircan parcursul său în cadrul retailerului online în care lucrează de aproximativ şapte ani. Şi-a început activitatea aici în 2014, ca director de achiziţii, de unde a evoluat constant până în rolul actual, trecând prin funcţii precum cea de commercial director, vicepreşedinte comercial pentru România, Bulgaria şi Ungaria, până la rolul actual, pe care îl deţine de aproximativ trei ani.

Mai departe de atât, ea îşi aduce aminte cu lux de amănunte fiecare pas făcut până la obţinerea acestei poziţii. Încă de când era copil, s-a apropiat de latura reală a educaţiei şi de sport: „Tatăl meu  a fost întotdeauna pasionat de inginerie şi de sport. Aşa că, în copilărie, eu şi fratele meu petreceam multe ore în curte sau în garaj ajutându-l să repare sau să-şi îmbunătăţească Dacia 1310, iar în weekenduri eram întotdeauna în natură făcând sport: iarna schi, iar vara handbal şi fotbal.”

Chiar dacă, evident, nu avea conturată clar în minte o profesie la acea vârstă, a ajuns la liceul de matematică-fizică, unde a găsit un spirit de competiţie foarte puternic între colegi, despre care spune că a ajutat-o să dobândească o rezistenţă sporită în condiţii de presiune şi i-a întărit voinţa în atingerea obiectivelor. „Acestea două sunt lucrurile esenţiale care mă ajută şi astăzi să cresc şi să devin un om mai bun decât cel de ieri.”

Când a venit momentul alegerii facultăţii, şi-a pus pe hârtie două dorinţe pe care voia să şi le îndeplinească. Prima era să poată să lucreze într-un domeniu amplu, cu oportunităţi viitoare multiple, astfel că s-a gândit la Facultatea de Economie, oscilând între Finanţe - Bănci şi Marketing. A doua a fost ca, imediat după facultate, să se mute în Franţa. „Prima mea ieşire din ţară după Revoluţie a fost în Franţa, la un schimb de experienţă cu copiii dintr-un orăşel din zona Alpilor, şi am fost, evident, impresionată atât de tare, încât mi-am zis că viaţa mea va fi acolo. Aşa am ales facultatea de Studii Economice din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti, deoarece avea programe 100% în franceză, cu posibilitate de a face stagiile de practică în Franţa şi ulterior de a fi angajată de o companie franceză.”

Avea să descopere însă că planul de acasă nu se potriveşte cu cel din târg, aşa că în realitate primul an de facultate în Bucureşti „pentru o fată trăită într-un mic oraş din Ardeal a fost unul destul de greu şi astfel, în anul al II-lea, m-am mutat la facultatea Babeş-Bolyai din Cluj, renunţând pentru moment la visul franţuzesc”.

Doi ani mai târziu însă, în timp ce se pregătea pentru licenţă, la avizierul facultăţii a apărut un anunţ tipărit pe o foaie A4 care suna cam aşa: „Companie franceză multinaţională deschide operaţiuni în România şi caută tineri absolvenţi de facultate pentru angajare”. Era vorba despre Carrefour, care urma să deschidă în 2001 primul hipermarket din România şi care oferea un an de studii master în Franţa cu posibilitate ulterioară de angajare în România. A ajuns pe această cale să trăiască şi să studieze timp de un an în Franţa, experienţă pe care o descrie drept  „absolut minunată”. În ceea ce priveşte munca la Carrefour, o aseamănă cu o zi într-un parc de distracţii: „Nu ştii la ce te aştepţi exact dimineaţă când intri în parc şi totuşi te aventurezi şi descoperi la fiecare pas o atracţie nouă, încerci senzaţii noi, cunoşti alţi oameni, te bucuri de fiecare moment”. Avea 22 de ani când s-a angajat în cadrul companiei, la o vârstă în care mărturiseşte că „nu ştia aproape nimic” şi a ieşit 10 ani mai târziu bogată atât intelectual, cât şi emoţional.

La întoarcerea în România, a lucrat în magazinul Carrefour Militari, ulterior a făcut parte din echipa de deschidere Carrefour Orhideea şi apoi, în ultimii cinci ani, a coordonat activitatea de buying la sediul central pentru departamentul de electro-IT. „Au fost perioade încărcate cu muncă la intensitate mare, însă eu îmi aduc aminte cu plăcere de oamenii cu care am colaborat, de spiritul de echipă foarte puternic şi de sentimentul de satisfacţie permanent că am reuşit să învăţ ceva nou. Este perioada în care m-am format din punct de vedere business şi am trecut prin procesul personal de maturizare accelerată”, spune ea. Cum a ajuns la eMAG? După 10 ani de activitate intensă, a simţit nevoia de a se opri o perioadă să reevalueze lucrurile importante pentru ea, iar planul iniţial a fost să îşi ia un an sabatic şi să călătorească prin lume împreună cu soţul său. La aproximativ două săptămâni de la debutul anului sabatic, a aflat că este însărcinată, şi  astfel a avut un altfel de an de pauză, alături de băieţelul lor, Radu, şi, doi ani mai târziu, şi alături de Ana.

„Cred că eMAG a însemnat înainte de toate o potrivire perfectă de timing deoarece îmi doream să revin într-o companie dinamică, în creştere, unde să învăţ lucruri noi, iar eMAG făcea primii paşi în transformarea sa dintr-un specialist de electro-IT online local în a deveni cel mai important e-commerce player generalist din regiune. Oportunităţile erau evident nelimitate şi am spus „da” imediat ce a venit propunerea”, descrie ea revenirea la muncă odată cu acceptarea rolului la eMAG. A găsit aici un mediu pe care îl aseamănă unei şcoli deschise non-stop, deoarece sunt într-o permanentă dezvoltare a businessului, motiv pentru care fiecare membru al echipei are posibilitatea de a construi ceva nou sau de a colabora cu colegi din alte departamente în proiectele lor.

În ceea ce priveşte priorităţile sale, spune că pe agenda sa se află în permanenţă trei lucruri de îndeplinit, iar tot ceea ce face trebuie să aibă un impact în cel puţin unul dintre acestea.

„Primul este legat de înţelegerea continuă a modului în care clientul evoluează şi transpunerea lucrurilor învăţate în strategia pe termen mediu şi lung de creştere a businessului. Ca să reuşesc acest lucru a fost nevoie, în primul rând, ca atenţia mea să fie mereu pe client”, spune ea. Adaugă că acest lucru se traduce prin faptul ca, înainte de a începe orice proiect, pleacă de la nevoia clientului în spate până la dezvoltarea produsului care răspunde acestei nevoi: „Este o schimbare absolut necesară şi vitală pentru a genera proiecte cu impact real susţinut în business”. Al doilea aspect pe care îl are în vedere se referă la execuţia strategiei pe termen scurt. „Cu toţii putem avea idei geniale, business planuri excepţionale pe hârtie, însă diferenţa în viaţa reală va fi dată de abilitatea fiecărei companii de a executa planul strategic.” Al treilea lucru ţine de continua dezvoltare a oamenilor din echipele sale, precum şi de dezvoltarea sa personală. Pentru următorii 3 ani avem alocat un buget de 45 de milioane de lei pentru creşterea de competenţe prin programe de învăţare accelerată şi alte proiecte dedicate echipelor noastre”, precizează Stejara Pircan.  


4 întrebări pentru managementul eMAG

1.Œ Cât de importantă este, din punctul dvs., evoluţia profesională continuă?

eMAG înseamnă spirit de echipă foarte puternic, suntem extrem de uniţi în ceea ce facem şi în acelaşi timp extrem de ambiţioşi şi competitivi. Aceste trăsături cred că sunt comune tuturor celor care lucrează în eMAG şi se traduc într-o dorinţă naturală de a deveni mai buni, nu prin competiţie cu colegii, ci împreună cu ei. Astfel se produce procesul de evoluţie profesională continuă.


2. Cum aţi descrie atmosfera de lucru de la eMAG?

Dinamică, plină de energie, oameni dornici de colaborare, ambiţioşi, pregătiţi să înveţe lucruri noi şi să-şi ajute colegii de lângă ei.


Ž3. Care este calitatea principală pe care o apreciaţi la un coleg? Dar defectele pe care nu le toleraţi?

Apreciez asumarea responsabilităţii şi menţinerea unei relaţii autentice. Acestea sunt ingredientele ce aduc valoare reală companiei şi fiecăruia dintre noi şi cele care reuşesc să genereze progres. Ce nu tolerez? Lipsa de substanţă, în orice formă a ei. În mediul corporate, de multe ori, aceasta apare sub forma unor explicaţii nesfârşite, dar complet nedocumentate despre ce nu a funcţionat bine într-un proces, lucru ce arată de fapt lipsa de implicare activă a persoanei respective în înţelegerea businessului.


4. Care este, din punctul dvs., motorul reuşitei în carieră?

Pentru mine, motorul este motivaţia sau, altfel spus, motivul pentru care mă dau jos din pat în fiecare dimineaţă. Iar motivaţia este o stare interioară, personală şi fiecare dintre noi are puterea de a-şi construi şi consolida această abilitate.

O campanie Business Magazin si   

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.