Cariere cu impact global
„Ne aşteptăm de la oricine vine în echipa noastră, la fel ca de la oricine vine în Adobe, ca pe lângă excelenţa tehnică să vină cu o reală curiozitate de a descoperi tehnologii/metodologii noi. Ar trebui să fie deschis referitor la ceea nu ştie încă şi dornic să înveţe.”

În continuă schimbare

7 feb 2022 Autor: Andra Stroe

Pentru Ana Maria Răileanu, membră a echipei Adobe România, tehnologia a fost, dintotdeauna, axa în jurul căreia au orbitat interesele şi responsabilităţile sale profesionale. Ce etape a depăşit până în rolul actual?

 

Călătoria mea aici a început în echipa Adobe Primetime Authentication unde, pe lângă contribuţia la back-endul (partea de cod, cloud etc.) şi front-endul (interfaţa cu care interacţionează utilizatorul) produsului, am obţinut şi o bună cunoaştere a ceea ce înseamnă cultura Adobe”, povesteşte Ana Maria Răileanu despre începuturile activităţii în cadrul echipei Adobe România, căreia i s-a alăturat în 2017. Absolventă a Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti, ea activase anterior în compania Orange, în rolul de senior software developer. După doi ani de la pasul spre Adobe a ajutat la înfiinţarea unei noi echipe pentru Advertising Cloud (AdCloud), unde a reuşit să îşi îmbunătăţească abilităţile de comunicare şi colaborare, deoarece majoritatea echipei se afla în SUA. Aceasta a fost, potrivit ei, şi una dintre cele mai interesante perioade petrecute în companie, perioadă în care a încercat să înţeleagă la un nivel cât mai profund modelul de advertising care guvernează tot ce înseamnă web. „A fost pentru mine un game changer pentru modul în care percep toate ad-urile şi recomandările cu care sunt bombardată în timpul unei banale sesiuni de web browsing.”

În ultimul an a făcut parte din Adobe Experience Platform, pe care o descrie drept „coloana vertebrală a tuturor produselor Adobe din zona de Digital Experience”. În prezent face parte din iniţiativa Skybridge din cadrul Adobe Experience Platform, care are ca scop dezvoltarea de noi funcţionalităţi şi servicii pentru a adăuga transparenţă şi un nou standard mai avansat de securitate pentru întreaga platformă Adobe (HIPAA â Health Insurance Portability and Accountability Act). „Implementarea acestui standard implică protejarea vieţii private a fiecăruia dintre noi, punând accent pe confidenţialitatea informaţiilor de sănătate identificabile individual. Implementând acest standard în toată platforma noastră vom putea fi de folos companiilor din domeniul sănătăţii pentru a ajunge mai repede la pacienţi (care şi-au exprimat explicit acordul) cu recomandări şi identificarea de riscuri”, explică ea. Ca parte din proiectul actual simte că are un impact major în protejarea datelor persoanelor. „În acelaşi timp contribui la înlesnirea colaborării medic-pacient prin intermediul aplicaţiilor ce vor putea fi construite pe platforma noastră.”


Ana Maria Răileanu, 35 de ani, Senior Software Developer

Œ A urmat cursurile Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti;

 S-a alăturat echipei Adobe în iulie 2017;

ŽAnterior, a activat în cadrul companiei Orange ca senior software developer.


În plus, adaugă ea legat de faptul că acest proiect are expunere internaţională, „resimt că miza este într-adevăr foarte mare”. Cunoscând impactul pe care îl are fiecare linie de cod pe care o scrie, Ana Maria Răileanu încearcă să îşi îmbunătăţească constant abilităţile şi să abordeze fiecare task cu seriozitate. În funcţia actuală lucrează cu o plajă destul de largă de tehnologii, de la Java, Scala, Kotlin la Terraform şi Kubernetes, şi spune că datorită specificului domeniului, Kafka, Spark şi alte tehnologii specifice Big Data sunt omniprezente. De altfel, în ceea ce o priveşte, tehnologia a fost unitatea la care s-a raportat încă de la începuturi. „Totul s-a învârtit în jurul tehnologiei din momentul în care am ales să merg la o facultate de profil.” Pentru Ana Maria Răileanu, cea mai mare provocare a carierei a fost adaptarea la schimbarea continuă pe care spune că trebuie să o accepte ca o constantă în acest domeniu. „Alt proiect, alte tehnologii, alte cerinţe, alt rol, câteodată întâmplându-se la interval de câteva luni, câteodată la câţiva ani.” În schimb, cea mai mare realizare a fost faptul că a ajuns să aprecieze foarte mult această dinamică. „Este cea mai mare oportunitate de a învăţa pe toate planurile.” Ea consideră că cel mai important lucru la un job este pasiunea pentru domeniul în care activezi. „Asta ridică jobul la rang de hobby şi nu mai trebuie să munceşti nicio zi din viaţa ta.” Vorbind despre calităţile pe care i-ar plăcea să le vadă la colegii din echipă, spune că aceştia ar trebui să fie deschişi referitor la ceea nu ştiu încă şi dornici să înveţe. „Ne aşteptăm de la oricine vine în echipa noastră, la fel ca de la oricine vine în Adobe, ca pe lângă excelenţa tehnică să vină cu o reală curiozitate de a descoperi tehnologii/metodologii noi.”

Despre cei care i-au servit ca modele în carieră, Ana Maria Răileanu spune că o apreciază foarte mult pe Michelle Zatlyn, cofondator CloudFare, mai ales datorită faptului că înainte de CloudFare (care a pornit ca simplă aplicaţie folosită pentru a detecta sursele de spam din e-mailuri), antreprenoarea a mai lansat încă două start-up-uri de succes.

În viziunea sa, pentru ca un elev sau student român să îşi poată dezvolta o carieră de succes în cadrul Adobe, acesta ar trebui să aibă, întâi de toate, un CV onest. „Bineînţeles, orice proiect sau tehnologie reprezintă puncte de interes, cu atât mai mult cu cât ar putea fi reprezentat printr-un link către un registru care să conţină implementarea lui. Ne uităm, de asemenea, la secţiunea de activităţi extracurriculare, precum voluntariatul sau contribuţiile din open source.”

Sfatul ei pentru tinerii aflaţi la începutul carierei este să încerce să îşi depăşească frica de eşec deoarece, de cele mai multe ori, nu este atât de rău pe cât percep ei. „Ar trebui să găsească mereu curajul de a mai încerca, fie că este vorba despre un interviu la care nu au reuşit, fie că este voba despre o problemă pe care nu au rezolvat-o.”

Ar pleca din România pentru o carieră peste hotare? „Nu, nu mă văd plecând din ţară. Cred că pot ajuta la dezvoltarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de aici, implicându-mă din ce în ce mai mult în proiecte în sprijinul comunităţii.”

Ana Maria Răileanu se declară un mare fan al naturii şi spune că profită de orice ocazie pentru a scăpa din oraş pentru drumeţii sau schi – „orice pretext este la fel de bun”. Odată cu apariţia pandemiei, în primă fază povesteşte că a trebuit să înveţe cum să gestioneze invazia muncii în spaţiul său personal, cum să delimiteze programul de lucru. „Dar, per total, nu îmi este dor de timpul petrecut în trafic şi apreciez foarte mult posibilitatea de a lucra de oriunde din ţară.”

Cariere cu impact global este un proiect editorial creat de Adobe România în parteneriat cu Business Magazin, despre oameni care dezvoltă produse folosite la nivel de mondial de milioane de utilizatori. Echipele Adobe România lucrează la produse Adobe de top și folosesc tehnologii de ultimă generație. Concepte precum machine learning, AI, big data și cloud sunt utilizate zilnic pentru a crea și îmbunătăți produse cu impact global. Cultura organizației și beneficiile oferite membrilor echipei plasează Adobe în topul celor mai doriți angajatori și al companiilor cu cei mai fericiți angajați. Mai multe detalii despre oportunitățile de carieră și pozițiile deschise în Adobe România, aici https://adobe.wd5.myworkdayjobs.com/external_experienced.

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.