Cele mai scumpe gadget-uri

Postat la 26 iunie 2008 345 afişări

Cum se defineste luxul in materie de gadgeturi? Unii ar spune ca depinde de bugetul pe care il ai, pentru ca lux poate insemna un telefon Vertu de 250.000 de euro, dar si mobilul Motorola D&G care costa aproape 400 de euro. Altii iau ca unitate de masura pietrele pretioase si materialele folosite in fabricarea gadgeturilor. Luxul e de masa, e individual, e bling, e subtil, e cu sau fara logo, e o pereche de boxe uriase sau un mouse minuscul.

Piata terminalelor de lux a aparut intr-o pe­rioa­da dificila pentru industria telefoniei mo­bile pe plan global, cand vanzarile incepusera sa aiba un trend descendent, iar utilizatorii con­siderau telefonul mobil un simplu echi­pament destinat comunicarii, care nu trebuia in­locuit prea des. Astfel, produ­ca­torii au in­ceput sa caute segmente de con­su­matori care sa contribuie la majorarea van­za­rilor de pro­du­­­se si servicii cu valoare adau­ga­ta mare, des­­coperind o cate­gorie de clienti pu­tin ex­plorata - utilizatorii telefoanelor mo­bile de lux.

Surprinzator, celularele scumpe, dotate mai degraba din punctul de vedere al pietrelor pretioase si al materialelor scumpe din care sunt realizate decat din cel al tehnologiilor pe care le incorporeaza, au atras atentia publicului mai repede decat se asteptau producatorii. Iar cresterile pe care le inregistreaza an de an piata bunurilor de lux constituie inca subiect de studiu pentru psihologi si sociologi, obiceiul de cumparare al acestor produse fiind in stransa legatura cu statutul social al cumparatorului.

Practic, interesul consumatorilor pentru telefoa­ne al caror pret depaseste cel putin cateva mii de euro este justificat de dorinta de a epata, „mobilul devenind in acest caz o bijuterie care are rolul de a atrage atentia celor din jur si de a le expune atat posibilitatile financiare, cat si stilul sau personalitatea“, este de parere psi­hologul Diana Vasile. „Este un mod prin care individul poate comunica celor din jur statutul social, mai ales ca gadgeturile sunt obiecte per­sonale usor vizibile.“

 

Emotie de mii de euro

Producatorii de electronice au inceput sa lanseze pe piata, inca de acum 5-6 ani, produse care costa mii de euro, cele mai notabile preturi fiind inregistrate de-a lungul timpului pe piata audio, cu platane de 10.000 de dolari (6.500 de euro), amplificatoare de 15.000 de dolari (9.600 de euro) sau boxe de 50.000 de dolari (32.000 de euro).

n urma cu sase ani, o subsidiara a companiei Nokia, denumita Vertu, a inceput sa vanda te­le­­foane mobile din platina la preturi ce depa­seau 20.000 de dolari. Iar la nivel de mass-market, consumatorii care pana nu de­mult plateau 300 de dolari pe un televizor obisnuit au ajuns acum sa scoata din buzunar chiar si 3.000 de dolari pentru un ecran cu plasma. Nu e de mi­rare astfel ca producatorii din industria IT pre­fera sa se pozitioneze mai degraba pe piata ca­re a dezvoltat conceptul de electronice de lux.

Dar ce sunt produsele de lux si de ce oamenii si le doresc? De ce o persoana este dispusa sa plateasca 5.000 de euro pe un ceas, cand si un model de 10 euro va arata la fel de precis ora? De ce exista oameni care cheltuie 50.000 de euro pe o haina de blana sau 100 de euro pe un trabuc? Raspunsul este acelasi ca si la intrebarea „de ce bijuteriile exista de cand exista si rasa umana?“. Pentru ca toate aceste lucruri fac parte din personalitatea unui om, din ceea ce intelege el ca il defineste si ca ii poate accentua trasaturi care tin de personalitate, caracter sau statut social, pe care doreste sa le evidentieze.

Prin urmare, este clar ca in compor­tamentul de cumparare sunt implicate componente psihologice, iar spe­cialistii sunt de parere ca piata bunurilor de lux nu se refera la cat costa un anu­mit lucru, ci are mai degraba lega­tura cu intreaga experienta emo­tionala care in­soteste pro­cesul de cumparare, fie ca vorbim despre gadgeturi, biju­terii sau iahturi.

 

 

Primul pas in Romania

Piata gadgeturilor de lux din Romania nu este foarte dez­voltata deocamdata, dar nu pen­tru ca nu ar exista cumparatori de materiale scum­pe, ci pentru ca nu exis­ta atat de multi pe cat ar dori producatorii. Piatra de temelie pentru piata romaneasca a terminalelor mobile de lux a fost pusa de Vertu in luna mai a acestui an, odata ce compania a venit oficial in Romania.

Lansarea oficiala a telefoanelor Vertu in Romania a avut loc in Sala Tronului de la Pa­latul Regal, unde au fost prezentate 13 colectii de terminale mobile, al caror pret cumulat a depasit 500.000 de euro. Noutatea absoluta a fost modelul Vertu Constellation Rococo, prezentat in premiera mondiala. Tele­foanele Vertu vor fi comercializate in magazinele Cellini, fiind privite mai degraba ca bijuterii decat ca niste gadgeturi care se remarca prin func­tionalitate.

Surpriza nu a fost insa de proportii pentru multi dintre cei vizati, pentru ca desi nu au fost comercializate direct de companie, telefoanele Vertu si-au gasit deja locul in buzunarul multor romani cu bani. Desi lansarea oficiala a avut loc in urma cu cateva saptamani, telefoanele produse de divizia de lux a companiei Nokia sunt disponibile pe piata inca de acum 2 ani, fiind importate de companii precum MediaMaxCenter sau Gersim de pe alte piete europene, dintre care cele mai populare sunt Austria, Germania sau Italia. Potrivit oficialilor companiei Me­diaMax­Center, doar anul trecut au fost peste 500 de romani care si-au achizitionat un Vertu, pe plan mondial fiind comer­cia­lizate sute de mii de astfel de terminale mo­bile in fiecare an.

 

Diamantele care suna

Gresso, un producator de telefoane mobile de lux din Rusia, va lansa in curand doua terminale mobile scumpe, incluse in noua colectie „Avantgarde White Diamonds“. Dupa lansarea telefoanelor Sol Steel si Luna Steel care a avut loc in luna martie a acestui an si care costa fiecare circa 5.500 de dolari, compania pre­ga­teste inca doua noi modele numite Gresso White Diamonds si Gresso Royal Diamonds. n termeni de design, noile telefoane nu vor fi foarte diferite de celelalte dispozitive lansate pana acum pe piata. Carcasa va fi fabricata din lemn negru african vechi de 200 de ani, tastatura este din titan si e decorata cu intarsii de piele si aur. n plus, ca un semn distinctiv al acestei companii, numerele de pe tastatura sunt gravate cu laserul in stil roman.

Display-ul celor doua noi telefoane de la Gresso este acoperit cu cristal safir. Dar ceea ce deo­se­beste aceste noi modele de celelalte este tas­tatura pentru care producatorul a folosit dia­mante. Gresso White Diamonds este tele­fonul mai „ieftin“ dintre cele doua, care va fi co­mer­cializat la un pret de aproximativ 15.000 de dolari (9.000 de euro). Gresso Royal White Dia­monds va costa circa 52.000 de dolari (33.000 de euro) si va fi lansat in editie limitata, care va numara 200 de unitati. Toate cele 23 de taste sunt incrustate cu un total de 2,53 carate de diamante albe. Colectia a fost prezentata la JCK Las Vegas Show, cel mai mare targ de bijuterii din SUA, care a inceput pe 30 mai.

 

iDiamond Ear

Una dintre cele mai recente lansari de pe piata tehnologica de lux se numeste iDia­mond Ear - casti incrustate cu diamante. Designerul lor este Thomas Heyerdahl din Oslo, Norvegia. Castile sunt fabricate din aur alb sau aur roz de 18 carate (cantarind in total 11,5 grame) si sunt acoperite cu 1,65 carate de diamante taiate manual (204 dia­man­te indi­viduale) si cu detalii gravate cu aju­torul lase­ru­lui. Heyerdahl este aceeasi com­­panie care a creat cel mai scump iPod din lume, iDiamond, care a fost licitat - in martie 2008 - in scop cari­tabil in Londra. iPodul iDiamond a fost creat intr-un singur exem­plar, ca o bijuterie unica, iar pretul final cu care a fost achizitionat s-a ridicat la peste 40.000 de dolari (circa 26.000 de euro). Castile iDiamond vor fi disponibile la pretul de 6.400 de dolari (4.100 de euro) si vor fi produ­se intr-o editie limitata de 1.000 de perechi pentru exclusivitate garantata.

 

Smartphone-ul Diamond Crypto

Este unul dintre cele mai scumpe telefoane din lume, la pretul de 1,3 milioane de dolari (820.000 de euro). Designerul Peter Aloisson, un bijutier austriac, a imbracat telefonul in pla­tina si l-a decorat cu 50 de diamante, 10 dintre ele fiind albastre, considerate foarte rare. Lem­nul de pe partile laterale ale telefonului este abanos din Madagascar. Diferenta dintre acest telefon si altele la fel de scumpe este tehno­logia de criptare cu care este dotat, pen­tru a asigura o securitate ridicata a infor­matiilor. Notele tehnologice includ Windows-ul care functioneaza pe un procesor Motorola de 266 MHz, pachetul MS Office si un MP3 player, toate acestea in spatele unui ecran TFT de 2,2 inci cu tehnologia touch­screen.

 

Muzica de aur

Cand a fost lansat la Cebit in 2006, MP3 playerul TrekStor i.Beat a facut cu ochiul mul­tora dintre vizitatori. Pentru melomanii veritabili care vor sa aiba cel mai exclusivist MP3 player de pe piata, TrekStor i.Beat este produsul po­trivit. Costa aproximativ 23.000 de dolari (14.500 de euro), este incastrat in aur si de­corat cu 63 de pietre pretioase.

 

Acest MP3 player a fost o comanda speciala primita de companie din partea miliardarului ruso-canadian, proprietar al echipei de Formula 1 Midland, Alex Shnaider, pentru a dezvolta cel mai scump MP3 player din lume. Carcasa gadgetului contine 750 de grame de aur de 18 carate si 63 de diamante. Playerul este im­podobit de asemenea cu un mic lant de pietre acvamarin. Pentru fa­bricarea acestui produs s-a lucrat manual 100 de ore.

 

PC-ul Baroque

Este primul computer personal de un milion de dolari (630.000 de euro). n aceasta su­ma sunt incluse diamantele si safirele in­crustate si aurul din care este produs (aur gal­­ben si alb de 18 carate). Compania pro­du­­catoare se numeste Mo­neual, cu sediul in California, iar de­sig­nerul acestui gadget de lux este (pre­vi­zibil) un bijutier, Lee Charles Bucking­ham. Computerul a fost pri­ma data prezentat la CES in 2007, iar compania producatoare sustine ca aceste PC-uri vor fi disponibile pe piata in editie limitata de doar 100 de exem­plare, pavate cu pietre semi­pre­ti­oase, fiecare costand in jur de 30.000 de dolari (circa 20.000 de euro). Cei care vor achizitiona unul dintre aceste exemplare vor bene­ficia de suport tehnic, inclusiv upgrade-uri tehnologice, o data la doi ani fara costuri suplimentare.

PC-ul „Baroque“ e propulsat de un procesor Intel Core 2 Duo, are instalat Windows Vista, multimedia card reader, TV tuner si sunet inte­grat 7.1. Ecranul de 7 inci are tehnologia touch screen, iar tastatura si mouse-ul sunt wireless.

 

Soricel cu diamante

Exista telefoane cu diamante, MP3 playere cu diamante, de ce nu si un mouse cu diamante? Un producator elvetian a realizat un mouse din aur de 18 carate incrustat cu 59 de diamante. Mouse-ul este disponibil in doua variante de design - unul floral, iar celalat cu diamante pre­sarate poetic. Mouse-ul este potrivit atat pentru Mac, cat si pentru PC si costa 24.180 de dolari (15.500 de euro). n plus, acest accesoriu pentru computer poate fi decorat cu diamante in for­ma initialelor numelui clientului. Produsul se gaseste in trei versiuni de aur: galben, alb sau rosu, cu marginea de culoare alba sau neagra.

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/cele-mai-scumpe-gadget-uri-2740784
2740784
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.