PENNY România | 3RO (TripluRO) – produse cu ingredientul principal din România, procesate şi ambalate în ţară

Postat la 27 ianuarie 2023 94 afişări

PENNY România | 3RO (TripluRO) – produse cu ingredientul principal din România, procesate şi ambalate în ţară

Proiectul 3RO (TripluRO) vizează nevoile consumatorilor. Conform unui studiu realizat în cadrul PENNY în 2022, românii îşi doresc, într-o proporţie de 70%, produse fabricate în România în şase categorii: carne, mezeluri, legume, fructe, lactate şi produse de panificaţie. În acelaşi timp, proiectul îşi propune să susţină economia circulară in domeniul retailului, care să conducă la un cerc virtuos şi să genereze mai multă plusvaloare în ţară.

Descrierea inovaţiei:

În 2020, reprezentanţii Penny şi-au asumat proiectul 3RO (TripluRO), un demers pe piaţa locală, prin care şi-au propus ca, până la finalul lui 2023, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în ţară şi să fie procesat şi ambalat în România. Din dorinţa de a reduce deficitul comercial în sectorul alimentar şi de a contribui la dezvoltarea economiei româneşti au lansat în această toamnă, sub umbrela 3RO, iniţiativa „100 de idei de business pentru România”, prin care aduc la aceeaşi masă autorităţi, reprezentanţi ai mediului local de afaceri, furnizori şi asociaţii profesionale pentru a găsi împreună soluţii care vor putea oferi românilor un număr cât mai mare de produse 3RO (TripluRO). Lansarea iniţiativei „100 de idei de business pentru România” a avut loc pe 2 noiembrie, în Aula Magna din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti. Evenimentul fost împărţit în trei paneluri şi i-au avut alături de noi pe Petre Daea, Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ioan Marcel Boloş, Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Florin Spătaru, Ministrul Economiei, alături de reprezentanţi ai furnizorilor şi ai asociaţiilor profesionale din România.

Daniel Gross, CEO, PENNY România, este iniţiatorul acestui proiect. Pentru implementarea acestui concept unic a lucrat îndeaproape cu Marek Dolezal, COO, PENNY România, dar şi cu echipa de buying, condusă de Daniel Costache. Împreună cu Academia de Studii Economice, PENNY a analizat 100 de oportunităţi de dezvoltare a unor afaceri locale. Pentru atingerea procentului de 60% produse 3RO, echipa PENNY va continua colaborarea cu autorităţile relevante şi cu parteneri din mediul local de afaceri.

Elementul de noutate:

3RO nu vizează doar ideea de produse româneşti, ci are în vedere ca întreg lanţul de producţie să aibă loc în România: materie primă locală, procesare intermediară şi ambalare în România. În acelaşi timp, este un proiect care se adresează întreg ecosistemului de business, astfel încât toţi actorii relevanţi să susţină dezvoltarea economiei şi să le ofere românilor cât mai multe produse 100% locale, 3RO.

Efectele inovaţiei:

Reprezentanţii PENNY spun că vor încheia anul acesta cu un procent de 50% produse 3RO (TripluRO) disponibile în magazinele PENNY, iar 100% din produsele de carne proaspătă de vită, pui şi porc vândute în reţeaua PENNY sunt 3RO (TripluRO). Colaborează cu peste 400 de producători locali, ceea ce înseamnă că 85% din furnizorii lor sunt înregistraţi în România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.