Tot mai multi romani sunt pe retelele sociale iar reclamele ii urmeaza

Postat la 29 martie 2010 56 afişări

Pana nu demult, retelele sociale online erau privite de companiile din Romania ca un soi de paria atunci cand se discutau bugetele de promovare pentru mediul online. Lucrurile incep sa se schimbe.

Facebook, MySpace si in general retelele de socializare online au fost prea putin luate in considerare pana acum de companiile romanesti ca potentiale destinatii pentru reclame. Motivele au fost cat se poate de simple: nu multi consumatori s-au inghesuit sa-si creeze conturi si doar o parte din acest public restrans era considerat relevant de companiile care explorau internetul pentru a-si face publicitate.

Datele problemei incep sa arate insa altfel. Fenomenul retelelor sociale a luat amploare si in Romania in ultimii doi ani. Verificarea contului de hi5, Facebook sau LinkedIn a devenit o rutina pentru multi. Numai reteaua hi5 este accesata zilnic de aproape 900.000 de utilizatori romani, in timp ce pe Facebook au cont acum aproape un milion de utilizatori din Romania, in conditiile in care la inceput de ianuarie existau doar 525.000 de conturi, iar in octombrie 2009 in jur de 380.000. In total, cam trei milioane de romani folosesc retelele sociale, conform unei estimari anterioare a lui Calin Fusu, directorul general al Neogen, avand conturi pe mai multe astfel de site-uri pe care intra de pe mai multe computere.

Ca sa ne dam seama unde stam, investitiile din toata lumea in reclame pe paginile retelelor sociale au depasit deja pragul de un miliard de euro, iar estimarile companiei de cercetare de piata eMarketeer plaseaza piata la un nivel de 1,75 miliarde de euro anul acesta, din care 40% sunt investitii numai pentru Facebook si MySpace.

"Retelele sociale incep sa intre in zona de interes a advertiserilor drept un nou canal de promovare in care merita investit. Si din cate stiu, nu exista mare advertiser care sa nu-si faca deja reclama si in social media", apreciaza Bogdana Butnar, managing director in cadrul agentiei MRM Worldwide Romania, parte a McCann Erickson. Vodafone Romania, spre exemplu, unul dintre clientii vechi ai agentiei McCann, care de anul acesta lucreaza cu OMD Romania, a facut pasul inca de la inceputul lui 2008. Compania a creat atunci un cont pe reteaua de microblogging Twitter, un an mai tarziu a initiat un canal pe YouTube, in iunie 2009 a deschis prima galerie foto pe Flickr, iar in septembrie a publicat si primul mesaj pe Facebook. Acum, majoritatea lansarilor de produse si servicii au si o componenta de comunicare online, conform companiei - decizie justificata si prin faptul ca o mare parte dintre utilizatorii de internet mobil de la Vodafone sunt activi si pe retelele sociale.

Exemplul nu e singular. Aproape toti marii operatori telecom sunt prezenti pe Facebook, iar pe lista se gasesc si nume precum Dacia, Porsche Romania, Coca-Cola sau Carrefour Romania. Mai exact, aproape jumatate dintre cei mai mari 20 de publicitari comunica prin intermediul Facebook, desi nu inseamna in mod neaparat ca au si cea mai mare baza de "prieteni" sau ca investesc cel mai mult in acest mediu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
retele sociale,
companii,
buget,
promovare
/business-hi-tech/new-media/tot-mai-multi-romani-sunt-pe-retelele-sociale-iar-reclamele-ii-urmeaza-5779806
5779806
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.