Facebook, ca brânza în pască

Autor: Alexandra PELE Postat la 19 mai 2012 58 afişări

Competiţia din arena Facebook este acerbă şi, cu toate că multe companii pun la bătaie bugete tot mai consistente pentru promovarea în social media, o majoritate zdrobitoare a internauţilor se declară plictisiţi de mesajele postate pe reţelele de socializare. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile conferinţelor din cadrul RoNewMedia, eveniment care a adunat săptămâna trecută la Bucureşti specialişti de la Google, Facebook, Yahoo! sau Microsoft.

Facebook, ca brânza în pască deschide galeria

În ceea ce priveşte tendinţele şi evoluţia accelerată a mediului online, specialiştii au remarcat o migraţie de la computere către tablete sau smartphone-uri. În România, circa un milion de persoane accesează reţelele de socializare de pe un telefon mobil, în timp ce la nivel mondial, liderul terminalelor mobile este iPad-ul. În afară de tranziţia către dispozitive mai "comode", utilizatorii par a se reorienta şi către un alt tip de conţinut, cel audio-video, crede Nick Palmer, director pentru strategii de conţinut la MediaCom. "Media audio-video vor fi cel mai consumat lucru pe internet în următorii ani. În această direcţie se îndreaptă industria", a precizat Palmer, adăugând că acest conţinut trebuie să fie uşor de găsit şi să aibă la bază tehnologii accesibile de pe cât mai multe platforme.

Pentru a fi un instrument eficient, Facebook trebuie să fie un "ingredient" de bază al strategiei unei companii, susţine Bruce Bale, director de vânzări CEEMEA global marketing solutions la Facebook. "Pentru a prepara pasca românească aveţi nevoie de brânză, un ingredient esenţial pe care nu-l veţi introduce niciodată după ce aţi scos plăcinta de la cuptor, aşa cum adăugaţi zahăr în cafea. Aşa trebuie procedat şi cu Facebook. Coaceţi Facebook în strategie, nu-l adăugaţi peste, la final", a explicat Bale, aducând o notă locală discuţiilor.

"Companiile uită de multe ori că trebuie să pună pe pagina de Facebook lucruri pe care utilizatorii să şi dea click, nu numai informaţii despre companie", este de părere Alessandro Petrilli, CEEMEA client partner, global marketing solutions la Facebook. Specialistul le recomandă companiilor să nu rămână setate pe ideea că au nevoie de multe "like-uri", deoarece acestea reprezintă, în linii mari, doar audienţa brandului şi devin irelevante în absenţa unei comunicări eficiente cu fanii. Sfatul lui Petrilli pentru companii este să lucreze la interactivitate şi să-şi schimbe imaginea de cover a profilului de Facebook cel puţin o dată la 3-4 zile. Imaginea principală trebuie să rămână însă mereu aceaşi, de preferinţă logo-ul companiei. Cât despre frecvenţa comunicării, "un singur mesaj postat pe zi este suficient, nu 20", crede Petrilli, iar recomandarea sa este ca postările să nu fie publicate în mijlocul zilei deoarece la orele prânzului nu vor atinge "o audienţă optimă".

O companie are nevoie de 3,7 ani pentru a deveni "sociabilă", iar 71% dintre utilizatorii social media se declară plictisiţi de modul în care comunică brandurile în mediul digital, susţine Nils Andres, fondatorul Brand Science Institute, companie care a derulat o serie de cercetări cu privire la evoluţiile din domeniu.

Un alt aspect dezbătut de către invitaţii RoNewMedia sub cupola Bibliotecii Naţionale a fost reorientarea social media de la un model de business bazat pe atingerea unui grup cât mai mare de persoane către unul care ţine cont de "angajamentul" utilizatorilor şi îi vizează pe acei fani care ar putea promova brandul mai departe. "Circa 68% dintre utilizatori sunt mai predispuşi să reţină o reclamă care le-a fost arătată de către un prieten. În plus, de patru ori mai multe persoane sunt predispuse să cumpere ceva care este asociat cu numele unui prieten", a mai explicat Bale.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ronewmedia,
eveniment,
facebook,
social media
/business-hi-tech/new-media/facebook-ca-branza-in-pasca-9642849
9642849
comments powered by Disqus
Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România Ambiţia mea este să conduc banca nr. 1 din România

Cu o experienţă de peste 15 ani în industria bancară, Bogdan Neacşu, în prezent preşedinte - director general al CEC Bank, a povestit în cadrul celui mai recent eveniment Meet the CEO organizat de Business MAGAZIN cu ce provocări vine meseria de bancher, ce a învăţat din fiecare experienţă avută în cadrul altor instituţii bancare şi cum şi-a propus să îmbine modelul de banking tradiţional al celei mai vechi bănci din România cu transformările venite prin prisma digitalizării.

vezi continuarea
ZF.ro
S-a terminat! Decizia CRUCIALĂ luată de PSD în urmă cu câteva ore. S-a terminat! Decizia CRUCIALĂ luată de PSD în urmă cu câteva ore.
RĂSTURNARE uriaşă de teatru de la unul dintre cei mai mari producători auto. ADIO motoare pe benzină şi diesel. A renunţat complet
ProMotor.ro
S-au fotografiat pe capota unui FERRARI, dar nu se așteptau la asta! Acum regretă amarnic S-au fotografiat pe capota unui FERRARI, dar nu se așteptau la asta! Acum regretă amarnic
Cum merge Dacia Duster cu motorul de MERCEDES. Merită banii?
Noua SKODA OCTAVIA are un preț imbatabil în România
Descopera.ro
VIDEO. Momentul ŞOCANT în care un bărbat îndreaptă un laser către PILOTUL unui elicopter de poliţie aflat în zbor VIDEO. Momentul ŞOCANT în care un bărbat îndreaptă un laser către PILOTUL unui elicopter de poliţie aflat în zbor
O IMAGINE cu România văzută din spaţiu provoacă CONTROVERSE puternice - FOTO
VIDEO - Reuşită ISTORICĂ! Este primul om care a putut să ZBOARE la aceeaşi altitudine cu avioanele
Go4it.ro
NETFLIX nu mai asigură gratuitate utilizatorilor din România. Ce oferă Netflix în schimb NETFLIX nu mai asigură gratuitate utilizatorilor din România. Ce oferă Netflix în schimb
O companie britanică lansează în 2020 un telefon cu WINDOWS 10. Acesta va putea fi folosit asemeni unui PC
Cum arată adidaşii de 400 de dolari în care Nike a investit multă tehnologie
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.