Confidente mioritice

Postat la 06 februarie 2006 2 afişări

Jurnalele personale online nu mai sunt doar distractia elevilor si liceenilor. Pe lista "bloggerilor" autohtoni au inceput sa apara mai nou si oameni de afaceri, specialisti in marketing, jurnalisti si investitori.

Jurnalele personale online nu mai sunt doar distractia elevilor si liceenilor. Pe lista "bloggerilor" autohtoni au inceput sa apara mai nou si oameni de afaceri, specialisti in marketing, jurnalisti si investitori.

 

Daca acum trei luni, cand BUSINESS Magazin a scris in detaliu despre fenomenul blogurilor la nivel mondial, nu prea am avut ce spune despre blogurile "bastinase", intre timp lucrurile s-au schimbat destul de rapid. Pe cea mai bogata colectie de link-uri catre bloguri romanesti, http://rss.mioritics.ro, se vede ca acum exista autori romani de bloguri precum oameni de afaceri, investitori in IT, directori de firme si sefi de marketing. Ei gasesc in blog un mod comun de exprimare si isi trimit vizitatori reciproc, pentru a atrage atentia asupra subiectelor care-i preocupa.

 

Nu-i de mirare astfel ca in peisajul mediatic a aparut prilejul de a discuta mai in detaliu despre bloguri. Recent, la o emisiune de radio de la City FM, s-au asezat la aceeasi masa cativa "actori" ai dezvoltarii fenomenului in Romania - Radu Ionescu, director general al firmei de marketing cu permisiune Kinecto, Antonio Eram, fondatorul portalului de bloguri Weblog.ro si jurnalistul de la Europa FM Lucian Boariu, reuniti la invitatia lui Ionut Paraschiv, toti patru fiind si autori de jurnale personale online. De ce au fost blogurile subiectul unui talk-show de radio? Pentru ca subiectul este incitant si este la zi, spun sustinatorii fenomenului.

 

"In 2003, in toata presa romaneasca a fost un singur articol despre bloguri", spune Antonio Eram. "Anul trecut cred ca n-a fost saptamana fara cel putin un articol", sintetizeaza el diferenta de perceptie asupra acestui fenomen. De pilda, portalul http://rss.mioritics.ro/ trece in revista peste 330 de site-uri de jurnale personale romanesti.

 

Printre numele mai sonore din lista de autori se afla Madalin Matica - de la procesatorul de plati online DotCommerce, Dragos Tuta, director al agentiei de marketing Selenis, Dragos Novac, partener Krogos Software, Octavian Costache si Ovidiu Predescu, romani care lucreaza la Google, Cristian Lupsa, ziarist roman care lucreaza in SUA. Recent, si Orlando Nicoara, director general al furnizorului de servicii online Netbridge, a inceput sa publice un blog.

 

Octavian Costache, zis Vivi (www.vivi.ro), este, printre altele, dezvoltatorul DoiZece.ro, site de jocuri online care a fost, recent, cumparat de celalalt principal furnizor de servicii online romanesc, Neogen. Este, de asemenea, implicat in realizarea WordPress, o platforma de blog folosita de cele mai mari site-uri din lume, printre care cel mai popular site de tehnologie, CNet.com (30 de milioane de utilizatori pe luna). Asadar, cu greu s-ar putea spune ca este surprinzator faptul ca a ajuns sa lucreze pentru Google la New York. "Ma intreaba lumea daca ma pregatesc de alegeri, pentru ca am aparut in presa.

 

Nu, nu candidez la primarie...", scrie el pe blogul sau. Exista de asemenea mai multe bloguri din zona business, care publica stiri economice, zvonuri din piata, informatii din companii. In urma unei plimbari pe Net, va puteti alege chiar si cu surse de finantare pentru idei de afaceri: "Mi-am propus sa sprijin ideile noi si interesante din Internet, cu know how, promovare, management si, mai ales, resurse financiare", scrie in jurnalul sau personal Vlad Stan, fondatorul si directorul general al Vodanet, care detine o retea de site-uri de Internet. Jurnalul sau (www.vladstan.com) se axeaza atat pe diversele experiente de zi cu zi (de exemplu, tema "Despre mancarea chinezeasca"), cat si pe subiecte de afaceri, in relatie cu tehnologia sau nu.

 

La randul sau, Antonio Eram, fondatorul portalului de jurnale personale WeBlog.ro, filozofeaza pe tema schimbarilor aduse in cotidian de publicarea blogurilor pe Internet. "In urma cu ceva timp existau doar jurnalele si filele de jurnal publicate, in general, post mortem, la cererea scrisa a autorului sau in urma unor cercetari (literare). (...) Ma intreb ce s-ar fi intamplat daca Monica Lewinski si-ar fi publicat un blog zilnic", scrie el in jurnalul personal (http://www.weblog.ro/antonio_eram). Portalul WeBlog.ro a urcat rapid in topuri, ajungand la aproximativ 25.000 de vizitatori pe zi, conform fondatorului.

 

Preluarea site-ului de catre Netbridge si schimbarile de design survenite ulterior au scazut audienta, dar compania spera sa aiba succes cu noua varianta, aceasta fiind mai bine optimizata pentru motoarele de cautare. In prezent are circa 15.000 de bloggeri inregistrati, a spus Eram. Weblog.ro permite oricui sa isi realizeze un jurnal personal gratuit, iar mesajele sunt promovate, prin rotatie, pe prima pagina. "Fiecare blogger se simte astfel mai important, fiind promovat", spune Antonio Eram. O audienta constanta pentru WeBlog.ro o constituie strainii, care vin pe site din motoarele de cautare si au ocazia sa isi exprime ideile in engleza.

 

"Vrem sa cream o comunitate, bloggerii sa primeasca ceea ce merita, iar blogul sa fie un brand cunoscut. Cat de curand vor putea sa cumpere domenii personale de Internet, avand automat si toate functionalitatile oferite de WeBlog.ro", a explicat Eram. Si Radu Ionescu, specialist in marketing online, ataca in jurnalul sau subiecte diverse. Isi da cu parerea despre evenimentele din industrie - de exemplu puncteaza lansarea serviciului nou de e-mail al Zapp, pe tehnologia Ajax.

 

Trece prin informatii personale, dar nu uita afacerile. "Cum sa scrii un plan de afaceri" este numai unul dintre articolele propuse de el. Exista totusi si alte zeci de site-uri care s-au avantat in oferirea de informatii utile. Printre ele: R2.ro, TimSoft.ro, Chml.ro, RomPortal.com. Cel mai popular site 100% romanesc, Softpedia, are o sectiune de jurnale personale ale editorilor, dar accesibile oricarui membru al comunitatii. Se discuta, la fel,  cele mai variate subiecte, de la muzica favorita la planuri de afaceri de viitor.

 

Alti internauti prefera alte locatii, mai "exotice". De exemplu Blogger.com, una din cele mai mari comunitati de bloguri din lume. Sau Blogspot.com, Typepad.com si alte nume sonore din industrie. Nu mai vorbim de Yahoo!, cel mai popular portal din lume, care are si serviciu de blog. Pe Tehnorati.com, unul din cele mai mari directoare de jurnale personale, sunt indexate 26,5 milioane de site-uri de jurnale personale.

 

Dragos Tuta de la Selenis, companie specializata in comunicare online, alege site-ul american BlogSpot.com pentru a-i gazdui jurnalul personal. El tine sub lupa lumea Internetului. Are in vizor si marketingul, alt domeniu in care activeaza. A fost printre primii care au descoperit si comentat site-ul replica www.paginadeunmiliondelei.ro - corespondentul local al www.milliondollarhomepage.com. Tot de la Selenis, Dragos Dehelean sustine cu cifre faptul ca blogurile sunt populare. "Organizatia Euprera (European Public Relations Education and Research Association) a realizat primul studiu paneuropean despre impactul blogurilor asupra activitatii de PR (la care am participat si eu)", povesteste Dragos in pagina sa personala (http://www.weblog.ro/dragos_dehelean).

 

"Cateva din rezultate: 31% dintre repondenti scriu in mod regulat pe un blog personal sau al altcuiva. Ceea ce denota un entuziasm semnificativ in favoarea blogurilor", noteaza el. "Pe de alta parte, 26% nu folosesc in nici un fel blogurile (nici pentru a citi, nici pentru a scrie)".

 

Trebuie de asemenea observat ca, asa cum au semnalat multi specialisti din domeniu, blogurile nu scapa de una din limitarile esentiale ale Internetului: exista extrem de multe site-uri in care datele sunt eronate, calitatea informarii depinzand de discernamantul cititorului. Adesea, pe bloguri fie sunt zvonuri, fie autorul incearca sa pozeze in mega-erou, ori pur si simplu arunca pe site informatii neverificate pentru a atrage vizitatori pe moment. Pana la urma, spun la unison oamenii din industrie, blogul este o forma de divertisment.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Confidente mioritice
/business-hi-tech/confidente-mioritice-978726
978726
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.