Ierbivor fara cauza
Un nou grup social castiga teren in Japonia: asa-numitii “baieti ierbivori”. Atitudinea lor, caracterizata de lipsa de interes pentru femei, masini, cariera sau intemeierea unei familii le-a atras aceasta denumire ironica.
Este vorba despre barbati adepti ai unui stil de viata linistit si necompetitiv, formati in perioada de expansiune accelerata a economiei Japoniei si ce a urmat dupa ea, scrie Reuters. Ca adulti, ei resping acum comportamentul traditional masculin in materie de relatii, serviciu si consum, manifestandu-si astfel dezamagirea fata de starea economiei si implicit a societatii.
Atentia de care s-au bucurat din partea mass-media a starnit si interesul specialistilor in marketing, care s-au gandit sa-i studieze pentru a vedea daca pot fi o sursa de profit, mai ales ca multi “ierbivori” sunt foarte atenti la aspectul lor. Firma de cercetare de piata M1 F1 Soken a intervievat o mie de barbati cu varste cuprinse intre 20 si 34 de ani, circa jumatate dintre subiecti identificandu-se drept “ierbivori”. Studiul M1 F1 Soken a relevat ca acestor barbati le lipseste increderea in fortele proprii, sunt solitari si petrec mult timp navigand pe internet.
Starea lor de spirit este, se pare, o reactie fata de sfarsitul perioadei de expansiune economica accelerata a Japoniei de la finalul anilor ‘80, cand preturile cresteau si perspectivele de dezvoltare erau pozitive, dar dupa care a venit recesiunea. Asa s-ar explica inmultirea celor ce pot fi incadrati in categoria “ierbivorilor”, desi persoane cu asemenea caracteristici n-au lipsit niciodata in Japonia, considera jurnalistul Maki Fukasawa, cel care a inventat denumirea. “Ierbivorii” sunt foarte atenti la lucrurile pe care le cumpara si nu iau niciodata ceva doar ca sa-si impresioneze anturajul - in parte si pentru ca nu isi permit sa o faca, deoarece sunt de regula angajati cu norma redusa si nu pot obtine o slujba cu norma intreaga.
Dupa cum explica un “ierbivor”, nici nu stiu incotro s-o apuce, dar nici nu vor sa urmeze modelul traditional al societatii nipone, unde barbat inseamna un om de cariera, dedicat total muncii si capabil sa-si sustina familia. “De copil n-am putut sa sufar cand mi se tot zicea
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro