Vanatorii de reduceri

Postat la 31 martie 2009 57 afişări

“Recession chic” este termenul care defineste cea mai noua moda in materie de shopping. Clientii si comerciantii cauta metode de adaptare la aceasta tendinta, astfel incat criza sa nu transforme totul in “depression chic”.

 

Pe vremuri era un motiv de mandrie sa-ti cumperi cea mai scumpa geanta sau cel mai scump televizor, dar piata (sau viata) s-a schimbat, iar amatorii de cumparaturi se lupta sa nimereasca acum nu cel mai scump produs, ci unul ieftinit in mod spectaculos - un obiect de lux la pret redus.

 

“Bun venit in club! Ooh la la!”, este formula de intampinare pe care membrii clubului RueLaLa o primesc atunci cand sunt in sfarsit acceptati in universul online al brandurilor de lux la pret redus. RueLaLa este unul dintre cluburile online unde membrii au acces la produse de designer cu discount.

 

Un client al produselor exclusiviste renunta cu greu la ele, insa daca bugetele de cumparaturi s-au cam redus, iar in ecuatie mai apare, cel putin pentru cei mai simtitori, si presiunea sociala care ii face sa se jeneze sa iasa din magazine incarcati cu pungi, spectacolul luxului se muta pe internet.

 

Net-a-porter.com, un site unde se vand produse de lux, lanseaza in aprilie TheOutnet.com, varianta cu preturi reduse. Inarmata cu principiul ca “moda de calitate nu se demodeaza niciodata”, proprietara Net-a-Porter, Natalie Massenet, o fosta jurnalista de fashion, a imaginat un outlet virtual unde sunt incluse produse din colectiile mai vechi ale marcilor de lux. Massenet spune ca selectia marcilor se va face dupa aceleasi criterii ca si in cazul site-ului, iar rochiile Diane von Furstenberg, jeansii Chloé sau pantofii Louboutin vor putea fi achizitionati la un anumit procent din pretul initial.

 

Dupa noua ani de functionare, Net-a-Porter a devenit unul dintre site-urile care au schimbat modul in care se vinde moda de lux, aducand colectiile de pe podium direct in vitrina sa virtuala, astfel incat doritorii sa nu mai fie nevoiti sa astepte sase luni pana cand acestea ajung in magazin. Cu doua milioane de utilizatori lunar si un portofoliu de peste 200 de branduri, Net-a-porter.com a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 55,2 milioane de lire sterline (aproape 70 de milioane de euro), cu 67% mai mult decat in 2007.

 

TheOutnet.com va fi unul dintre putinele magazine online de lux cu preturi reduse unde accesul este liber; pana acum, astfel de site-uri ofereau accesul doar pe baza de invitatie. Dupa modelul lansat in urma cu cativa ani de marile case de moda, care organizau evenimente private pentru clientii lor fideli in camere de hotel special inchiriate, site-urile cu reduceri si-au rezervat si ele dreptul sa-si aleaga clientii.

 

De exemplu, RueLaLa.com este accesibil numai membrilor, iar aceia dintre ei care trimit invitatii prietenilor primesc un bonus de 10 dolari cand acestia fac prima achizitie. Site-ul anunta la fiecare doua zile deschiderea unui nou boutique virtual, unde sunt expuse produsele unui singur brand, la preturi cu pana la 80% mai mici decat in magazine. Boutique-ul se deschide la o ora fixa si este accesibil numai doua zile, iar calendarul deschiderilor este anuntat prin e-mail catre membri la inceputul fieca­rei saptamani. Printre casele de moda care au deschis un boutique pe RueLaLa.com se numara Dolce & Gabbana (pantofi si genti), Bottega Veneta, Vera Wang sau Badgley Mischka. “De cand am lansat site-ul, la jumatatea lui 2008, numarul mem­brilor s-a dublat saptamanal si nu exista vreun semn ca acest ritm de crestere ar incetini”, sustine Ben Fischman, directorul executiv al Retail Convergence, compania care detine site-ul.

 

Aceeasi idee sta la baza altor cluburi online organizate dupa principii asemanatoare, ca Billion Dollar Babes, Haute Look, Ideeli sau The Top Secret. S-au lansat si bloguri care urmaresc ofertele cluburilor online si anunta cititorii despre cele mai atractive oferte. Un exemplu este therecessionista.blogspot.com (blog dedicat celor care vor sa economiseasca banii pentru haine, mese in oras si distractie in conditiile crizei), remarcat de New York Times. Autoarea blogului, Mary Hall, marketing manager la IBM, evoca expeditiile in lumea virtuala (dar si in cea reala) in cautarea celor mai mari reduceri la produsele de designer.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/vanatorii-de-reduceri-4123066
4123066
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.