Povestea Net-a-Porter, magazinul online vandut cu peste 250 mil. euro

Postat la 12 aprilie 2010 98 afişări

Vanzarea magazinului online Net-a-Porter catre grupul Richemont demonstreaza ca luxul online nu numai ca nu mai e un tabu pentru marile branduri, dar a ajuns o necesitate.

Stirea ca fondatoarea Net-a-Porter, Natalie Massenet, si-a vandut la inceputul lunii aprilie actiunile la magazinul online pentru 50 de milioane de lire sterline a facut inconjurul presei economice si mondene. Ulterior s-a aflat ca grupul elvetian Richemont, care detinea 33% din actiunile magazinului online britanic, a fost de acord sa plateasca 225 de milioane de lire sterline (253 de milioane de euro) unui grup de actionari ai Net-a-Porter pentru a obtine controlul asupra majoritatii actiunilor, ceea ce situeaza valoarea afacerii lui Natalie Massenet la 350 mil. lire (394 mil. euro).

Evolutia jurnalistei de fashion devenite femeie de afaceri care muta podiumul de prezentare pe internet este interesanta nu numai ca poveste de succes, ci si pentru ca a confirmat o directie spre care lumea luxului paseste tot mai decis. Faptul ca gigantul elvetian Compagnie Financiere Richemont (care detine, printre altele, marcile Cartier, Piaget, IWC sau Montblanc) decide sa devina actionar majoritar la un magazin online confirma interesul industriei luxului pentru un domeniu considerat mult timp tabu si, apreciaza analistii, va deschide drumul si pentru alte companii, pana acum mai degraba reticente in ceea ce priveste vanzarea prin internet din cauza grijii pentru imaginea brandurilor si pentru calitatea experientei oferite clientilor de magazine.

Insa exact acest argument a adus succesul Net-a-Porter. Multe dintre femeile care se incadrau in grupul-tinta al marcilor de lux erau descurajate de atmosfera prea exclusivista si de multe ori rigida din boutique-uri sau de ridicarile de sprancene ale vanzatoarelor, lucruri cu care pe internet nu se mai intalneau.

Natalie Massenet a pornit afacerea in 2000 impreuna cu fiica unui industrias din Venezuela, Carmen Busquets (care avea deja de cativa ani un boutique de lux in Caracas), si cu alti investitori privati. Busquets participa frecvent la prezentarile de moda din Europa si le trimitea e-mail-uri cu fotografii de acolo principalilor clienti, care puteau face comenzi pe loc. Busquets si-a folosit contactele pe care le avea la marile branduri pentru a sustine site-ul. Massenet a beneficiat si de prietenia cu Tamara Mellon, unul dintre cofondatorii Jimmy Choo (si ea tot fost jurnalist de moda) si cu Anya Hindmarch, designer de genti, iar acum site-ul vinde peste 300 de marci, de la Burberry si Dolce & Gabbana la Herve Leger.

Sustinuta si de bancheri privati, Natalie Massenet a investit 1,4 mil. dolari in site, care a fost intampinat insa cu scepticism, mai ales ca lansarea a coincis cu dezumflarea bulei online din 2000. Cu toate acestea, Massenet a devenit una dintre cele mai influente persoane din moda, un fel de Anna Wintour din mediul virtual (click aici pentru a citi povestea Anna Wintour, regina de gheata a unei industrii de 300 de miliarde de dolari), oferindu-le amatorilor de moda ceea ce isi doreau - acces instantaneu la hainele si accesoriile unor designeri celebri ca Jimmy Choo, Stella McCartney si Chloe, livrate in cutii negre mari prinse cu panglici din matase. Un clic taie dintr-odata cele sase luni de asteptare impuse de ciclul clasic al modei

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
internet,
lux,
comert,
online,
necesitate
/arta-si-societate/lifestyle/povestea-net-a-porter-magazinul-online-vandut-cu-peste-250-mil-euro-5852952
5852952
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.