Ora renaşterii pentru ceasurile americane tradiţionale

Autor: Loredana Fratila-Cristescu Postat la 28 iulie 2013 270 afişări

Statele Unite şi-au câştigat independenţa faţă de Regatul Marii Britanii acum mai bine de două sute de ani. La independenţa orologeră însă, mai au ceva de lucrat, dar sunt pe drumul cel bun, scrie Wall Street Journal.

Ora renaşterii pentru ceasurile americane tradiţionale

Dacă producătorii americani uimeau iniţial prin capacitatea de a fabrica ceasuri în serie cu ajutorul echipamentelor industriale controlate de muncitori necalificaţi, spre deosebire de elveţieni, care le lucrau manual în mici ateliere şi care s-au adaptat întrecându-i pe cei dintâi, în ultimele două decenii în SUA au câştigat teren firme orologere care produc la scară mică. Idealul acestora este să ajungă la o dependenţă cât mai mică de componentele elveţiene, cum ar fi mecanismele, şi să ofere clienţilor ceva cu aer american.

O astfel de companie este Xetum, ale cărei ceasuri, deşi fabricate în Elveţia, au un design şi denumiri americane. O trăsătură distinctivă a acestora o reprezintă lipsa anselor, cureaua părând să iasă din ceas. O altă companie, Bozeman Watch Company, oferă, printre altele, un ceas în ediţie limitată denumit Herradura ("potcoavă" în spaniolă), cu cadran bej cu cifre roşii, în nuanţele păturilor folosite în Vestul Sălbatic şi cu limbi argintii cu capete roşii în formă de vârfuri de săgeată.

Un alt producător din SUA, Kobold, se poate lăuda cu performanţa că 87% din componentele ceasurilor sale sunt de fabricaţie americană, după investiţii în cercetare la care a contribuit şi regretatul actor James Gandolfini (Tony Soprano). La rândul său, RGM a reuşit să încorporeze în unele din ceasurile sale până la 90% de piese "Made in USA", iar mândria firmei o reprezintă modelul Pennsylvania Tourbillon din segmentul haute horlogerie, al cărui preţ este de 95.000 de dolari.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ceasuri,
orologerie,
lux,
sua,
industrie,
branding

Citeşte pe comedymall.ro

/arta-si-societate/lifestyle/ora-renasterii-pentru-ceasurile-americane-traditionale-11168464
11168464
comments powered by Disqus
6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business 6 luni în care solidaritatea a fost cuvântul cheie şi în business

Trecuseră ani buni de când vorbisem cu un cunoscut om de afaceri. Şi totuşi, în seara de 12 martie, în care ne pregăteam „să ne facem bagajele” din redacţie şi să lucrăm de acasă – pe termen nedefinit – m-a sunat personal.

vezi continuarea
ZF.ro
Cum au reuşit doi antreprenori să readucă la viaţă apa de colonie şi să o transforme într-un produs de lux cu prezenţă în toată lumea Cum au reuşit doi antreprenori să readucă la viaţă apa de colonie şi să o transforme într-un produs de lux cu prezenţă în toată lumea
Cum încearcă grupul Carrefour să îi convingă pe consumatorii locali să bea vinuri româneşti? Prin programul Deschidem Vinul Românesc retailerul aduce în magazine etichete exclusive şi vinuri premium
Mediafax
Cazul primarului mort reales în Deveselu face înconjurul lumii. Ce scrie presa extenă de evenimentul bizar din România Cazul primarului mort reales în Deveselu face înconjurul lumii. Ce scrie presa extenă de evenimentul bizar din România
Cafeaua, remediu pentru trup şi suflet. Studiu: Proprietăţile benefice ale cafelei pentru bolnavii de cancer colorectal
MonitorulApararii
China celor „patru primăveri” şi a intereselor strategice în Iran China celor „patru primăveri” şi a intereselor strategice în Iran
Construcţia a şase corvete Gowind suspendată de Malaezia. Motive să ne îngrijorăm?
MonitorulPartidelor
Demisie din partidul condus de Dacian Cioloş Demisie din partidul condus de Dacian Cioloş
Răsturnare de situaţie în Sectorul 1?
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.