Muzeu pentru o poveste cu happy-ending

Postat la 30 iunie 2008 20 afişări

Pentru marcile de haute-horlogerie, muzeele sunt importante pentru ca, pe langa traficul de vizitatori, admiratori, uneori chiar fanatici si potentiali cumparatori, subliniaza si valorifica unul dintre cele mai importante atuuri ale unui asemenea brand: istoria, continuitatea, constanta si anduranta care au fost temelii pentru creativitate.

Intr-un interval de timp relativ scurt, au deschis muzee proprii branduri precum Jaeger-LeCoultre sau TAG Heuer. Iar cea mai noua institutie de acest gen apartine marcii germane Glashutte Original, care a inaugurat pe 22 mai German Watch Museum Glashutte. De altfel, istoria este unul dintre punctele forte ale marcii germane, care, exact ca intr-unul dintre clasicele filme hollywoodiene, a trecut prin aventuri si dificultati (recesiune, cele doua razboaie mondiale cu bombardamentele aferente, nationalizare si comunism), insa totul a avut un happy-end ca la carte: Glashutte Original este acum un brand de haute-horlogerie "legitim", constituind una dintre putinele exceptii la regula nescrisa ca un adevarat ceas este neaparat Swiss-made.
Grupul Swatch (care a preluat brandul) a contribuit la renovarea vechii scoli de ceasornicarie din oraselul Glashutte, iar o buna parte din cladire (1.000 de metri patrati) s-a transformat in muzeul ce include peste 400 de exponate: ceasuri de buzunar, ceasuri de mana, pendule, cronometre maritime, modele de esapamente, certificate istorice si patente, dar si modele astronomice.
Turul incepe cu un prolog si continua cu salile istorice (care expun cronologic istoria orasului si ofera date despre fondatorii orologeriei din Glashutte - Ferdinand Adolph Lange, Julius Assmann, Adolf Schneider, Moritz Grossmann, dar si despre perioada razboaielor si cea comunista).

A treia parte include salile timpului, o expozitie multimedia unde vizitatorii pot aprofunda mecanismul unui ceas, dar si un glosar interactiv, de cronometrie. Totul se incheie, evident, cu un epilog.
Pentru a marca inaugurarea muzeului, marca a lansat si un model special: 1878 - Special Edition. Pe 1 mai 1878, Moritz Grossmann a fondat scoala germana de Ceasornicarie din Glashutte, care a avut un asemenea success incat, in 1879 a fost nevoie sa se mai construiasca un corp de cladire pentru a-i primi pe toti cursantii. Scoala functioneaza si azi - doua etaje sunt ocupate de noul muzeu, iar un etaj cuprinde Scoala de Ceasornicarie Alfred Helwig, fondata de manufactura Glashutte Original.
Modelul 1878 - Special Edition face o trimitere clara la ceasurile de buzunar realizate de ucenicii ceasornicari prin anii '20, ceasuri care erau pe atunci (si au ramas) "examenul de absolvire". Cadranul argintat este realizat cu grija obsesiva fata de detaliul detaliului caracteristica brandului german, pentru finisarea sa folosindu-se tehnica denumita argenture grainee (cu alte cuvinte, peste cadranul din arama este suflat un amestec de apa, creta si lemn, dupa care, peste aceasta baza e aplicata manual o pasta din apa si pudra de argint). Carcasa de 40 mm e disponibila in aur alb sau roz, iar mecanismul automatic (Calibrul 100-11) este vizibil prin capacul transparent. Dar ceasul se livreaza si cu un al doilea capac, din aur alb sau roz, pe care este gravat manual portretul lui Moritz Grossmann.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Muzeu,
pentru,
o,
poveste,
cu,
happy-ending
/arta-si-societate/lifestyle/muzeu-pentru-o-poveste-cu-happy-ending-4074263
4074263
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.