Haute cuisine in pijama

Postat la 17 ianuarie 2008 1 afişăre

Serviciul de room service a evoluat o data cu piata restaurantelor de lux, iar hotelierii au inclus mai nou in meniul din camera mancaruri „de arta” create de chefi vedeta care sunt servite dupa toate regulile unei cine de gala.

Dupa o bataie scurta, usa se deschide si in camera de hotel intra un chelner care poarta in spate o masinarie ciudata. Nici nu ai timp sa articulezi un cuvant, ca strainul incepe sa insurubeze un picior pe piedestal si in doar cateva secunde transforma totul intr-o masa in adevaratul sens al cuvantului, cu fata de masa din damasc si mancare pregatita de chef-ul vedeta Gordon Ramsay. Scena se repeta de fiecare data cand un oaspete al hotelulului London NYC suna la room service.

London NYC este doar unul dintre hotelurile de lux care au reinventat conceptul de room service, transformandu-l, dintr-o simpla livrare de mancare in camera, intr-o experienta demna de scenele din filme. Astfel, cu toate ca exista inca hoteluri al caror meniu de room service nu a depasit perioada sandwich-urilor si a hamburgerilor, pe piata s-au remarcat hoteluri care incearca sa atraga clientii cu delicatese exotice, precum meniuri traditionale japoneze, risotto cu scoici sau cassoulet Toulousain, care poarta amprenta unor maestri bucatari celebri. Tendinta a aparut in special in cazul hotelurilor de lux conceptuale, precum Relais&Chateaux (foste castele si case nobiliare transformate in hoteluri), Small Luxury Hotels sau Design Hotels (hoteluri decorate de designeri faimosi precum Zaha Hadid sau Karim Rashid).



Specialistii in turism recunosc ca, in ciuda numarului mare de hoteluri care au reinventat conceptul de room service, fenomenul este recent. „In urma cu 15 ani nu puteai comanda nimic in camera. Trebuia sa cobori la bar chiar si pentru a primi un bol cu gheata. Insa in doar cativa ani conceptul a evoluat, iar hotelierii vand mai nou o intreaga experienta a luarii mesei in camera”, spune Martha Gaughen, proprietarul agentiei de turism de lux Sterling Brownell, care face parte din grupul Virtuoso (un consortiu de agentii de turism high end).

Geoffrey Zakarian, care a gatit pentru restaurante faimoase din Statele Unite precum Le Cirque si Club 21, precum si pentru doua hoteluri Ian Schrager (Royalton din New York si Delano din Miami) inainte sa deschida Town and Country din cadrul hotelului Carlton din New York, crede ca room service trebuie sa fie obligatoriu un concept creativ: „Clientii sunt tot mai pretentiosi si daca vrei sa ii fidelizezi este necesar sa aduci intotdeauna ceva nou”.

Intre timp, hotelurile nu numai ca au dezvoltat serviciul de room service, dar l-au rafinat folosind toate detaliile care construiesc renumele unui restaurant de lux: mancaruri exclusiviste, bucatari-vedeta si ambianta gandita pana la cel mai mic detaliu.

Pretul pentru a comanda in camera creatia unui bucatar celebru este pe masura pretentiilor. De exemplu, la Trump International din New York, in cazul in care mancarea este preparata in camera, o masa poate ajunge la 195 de dolari de persoana, plus 225 de dolari pentru timpul petrecut cu bucatarul personal, iar o cina la lumina lumanarilor din camera de hotel poate ajunge la 800 de dolari.



Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
hotel,
room service,
cuisine,
breakfast,
dinner
/arta-si-societate/lifestyle/haute-cuisine-in-pijama-2338590
2338590
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.