Examen de lifestyle
"Pune mana si invata!" Cand eram mici parea ca acesta este refrenul melodiei preferate a parintilor nostri. Cuvinte pe care, odata cu agatarea diplomelor universitare pe perete, nu credeam ca le vom mai auzi vreodata. Ei bine... surpriza! Se pare ca piesa aceasta are toate sansele sa devina si soundtrack-ul vietii de adult.
..
...Do it YOURSELF!
Ce are un Bordeaux Chateau Lafite in plus fata de o sticla din vinul pe care il poti face singur? Buchet inconfundabil, o aroma deosebita sau savoare si un corp aparte? Mai degraba renume si publicitate. Crushpad, o winery amplasata in insoritul San Francisco, isi pune la bataie cei 3.000 de metri patrati de podgorie si facilitati de productie pentru a le demonstra oenofililor aspiranti ca isi pot crea si singuri propriul vin nobil, care sa le poarte propriul nume. Angajatii Crushpad ii ajuta pe acestia sa-si creeze nu mai putin de 25 de cutii de vin ultra-premium din soiul de struguri pe care acestia il prefera, invatandu-i in acelasi timp toate secretele realizarii unui vin nobil. Crushpad nu pune la dispozitia invataceilor doar experienta, cunostintele si talentul expertilor sai, ci si tot echipamentul necesar si strugurii ce provin din cele mai renumite podgorii californiene. Iar pentru cei care nu au timp sa invete la fata locului secretele vinificatiei, sectiunea online a cursurilor Crushpad se poate dovedi un substitut util.
Daca pana nu de mult simpla alegere a sticlei de bautura potrivite ocaziei era semnul unui statut social elevat, se pare ca in viitor asortarea vinului la friptura nu va mai fi suficient pentru a-ti impresiona musafirii, un sortiment din propria recolta devenind un "must" pentru elite. Asta cu atat mai mult cu cat scolile de distilare nu se reduc la segmentul vinurilor. Ladybank Distillery din Scotia a deschis cu 6 ani in urma portile Scolii de Whisky pentru a ii invata pe entuziasti sa-si creeze propriul whisky. In cadrul unui program de trei zile acestia primesc instructiuni referitoare la prepararea si degustarea whisky-ului de calitate. Festivitatea de "absolvire" consta in crearea unei mostre de whisky propriu, care este apoi inregistrata si pastrata in depozitele distileriei pana cand aceasta se matureaza suficient pentru a fi imbuteliata. Ulterior, participantii la curs sunt rasplatiti cu 9 litri din propria lor "recolta" de whisky. Si la urma urmei, de ce sa te opresti din invatat cand vine vacanta? Lancezitul pe sezlong poate fi amuzant in primele doua zile libere, dar ce te faci dupa ce te-ai plictisit de rasfoit reviste si baut cocteiluri cu umbreluta? Turismul de aventura, care a captivat imaginatia americanilor cu cativa ani in urma, face loc astazi "turismului de invatare", care a inceput sa prinda tot mai bine de cand acestia si-au dat seama ca isi pot folosi mai bine timpul liber relaxandu-se si invatand in acelasi timp. De exemplu, Equitours ofera turistilor sansa de a strabate Statele Unite sau Europa continentala intr-un tur calare, gandit pentru novicii in ale calariei, care invata cu aceasta ocazie toate secretele acestui nobil sport.
Insa cand vine vorba despre implicare emotionala in procesul de cumparare, putine produse sunt mai apropiate de sufletul cumparatorilor decat verighetele. Pana de curand insa deciziile legate de achizitionarea acestora erau mai mult sau mai putin limitate. Sa fie groase sau subtiri? De aur sau platina? Cumparate din magazin sau realizate pe comanda? New York Wedding Ring crede ca ii poate implica mai mult pe tinerii insuratei in acest moment (de sperat!) unic in viata si de aceea organizeaza workshop-uri de una sau doua zile in cadrul carora cuplurile isi pot face designul verighetelor pe care apoi le pot confectiona singuri. Un bijutier profesionist ii asista si ii indruma la fiecare pas, iar pana la sfarsitul zilei viitorii-miri se pot mandri nu numai cu un set de verighete high-end personalizate pana in cele mai mici detalii, dar si cu o experienta pe care nu o vor uita niciodata. Asta in schimbul a 1.075 de dolari, cat costa realizarea unui set de 2 verighete simple din palladium intr-o singura zi de workshop. Designurile mai elaborate de obicei necesita si o a doua zi de workshop care mai costa inca 850 de dolari. Succesul si interesul de care s-a bucurat initiativa New York Wedding Ring i-a facut pe fondatori sa deschida un studio similar si in San Francisco, iar planurile de extindere vizeaza acum intreaga America.
Hai sa te invat!
Concept store-ul a avut perioada sa de glorie in care a fost considerat o "experienta moderna de shopping, mereu in miscare si mereu inovatoare". Asta bineinteles, pana cand am inceput sa ne obisnuim cu ele, iar conceptele inovatoare au inceput sa devina previzibile. Cine sa fie urmasul concept store-ului pe linie de descendenta a inovativitatii? Skills store-ul, bineinteles!
Primii promotori ai acestui nou concept, de spatiu de retail in cadrul caruia oamenii pot invata mereu ceva nou, interesant si util, au inteles ca cea mai indicata metoda de a-si extinde cota de piata si de a-si racola noi clienti este sa-i invete din secretele lor. Iar consumatorii se dovedesc a fi cat se poate de receptivi la aceasta initiativa. Dovada stau cei 67.000 de studenti care participa in fiecare an la cursurile organizate de Viking Cooking School.
Materiile studiate includ: Elemente esentiale ale artei culinare, Aluaturi si deserturi, Gatitul inteligent, Organizarea petrecerilor sau Bucataria amuzanta. Pe langa antreurile si bauturile din partea casei oferite la inceputul cursului si cina compusa din trei feluri de mancare de la sfarsitul acestuia, studentii primesc sfaturile unor bucatari de renume, un set de retete secrete, dar mai ales discounturi semnificative la produsele si mobilierul pentru bucatarie. Asta deoarece adevaratul business al Viking este de fapt comercializarea bucatariilor upscale. Iar managerii Viking au inteles ca daca vrei ca mai multi oameni sa investeasca considerabil in bucatarie, considerata astazi de tot multi o camera inutila si desueta, trebuie sa-i inveti mai intai sa o foloseasca.
Nici cand vine vorba de muzica nu poti sa spui ca nu este mereu cate ceva de invatat. Skills store-ul brazilian InnHype dedicat muzicii electronice este amplasat intr-un mall din Rio de Janeiro.
InnHype ofera cursuri speciale pentru DJ-ii aspiranti si le pune la dispozitie studiouri echipate complet pentru ca acestia sa-si exerseze abilitatile muzicale, iar la iesire le vinde vinyluri rare pentru colectia lor.
Home Depot a intrat si el in hora didactica cu seria de workshop-uri Do-It_Herself, care le invata pe femei cum sa duca la bun sfarsit cele mai variate proiecte de renovare si decorare a propriilor case. Workshop-urile sunt gratuite si sunt organizate la fiecare trei luni in fiecare magazin Home Depot, iar clientele au ocazia sa invete intr-o singura seara de la specialistii angajati de lantul de magazine aproape orice, de la montarea gresiei la schimbarea prizelor. De la debutul programului in anul 2003, mai bine de 200.000 de cliente ale lantului de magazine Home Depot au participat la aceste cursuri.
Printre ultimii inscrisi in acest curent se numara si Virgin Atlantic Airways, o companie mereu pregatita sa incerce ceva nou.
La inceputul anului trecut linia aeriana a inceput programul BlackBerry Clinics care ofera pasagerilor din clasa business consultatii tete-a-tete cu specialistii BlackBerry in clubhouse-ul companiei de pe aeroportul Heathrow.
Pasagerii primesc astfel informatii pretioase si sfaturi referitoare la maximizarea eficientei utilizarii BlackBerry-ului si raspunsuri la intrebarile lor. BlackBerry Clinic nu este insa singurul program de dezvoltare a skills-urilor clientilor Virgin Airways, acesta facand parte dintr-o serie intreaga de cursuri pe teme specifice: de la "Personal Styling Service" la "The Mind Gym" si la "Sunglasses Styling Clinic", astfel ca cei care zboara cu Virgin se imbarca in avion mereu cu un surplus de cunostinte utile.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













