Despre luxul de a face afaceri de lux

Autor: Cristina Roşca Postat la 24 octombrie 2012 927 afişări

Planurile celor doi soţi nu se opresc însă aici, pentru următorii ani fiind deja planificate alte două boutique-uri de lux (contractele sunt deja semnate), care, la fel ca Distinto, Canali, Moschino şi Brunello Cucinelli, vor fi poziţionate pe Calea Dorobanţi, devenită una dintre cele mai importante artere de shopping de lux din România. Cu o experienţă de circa 16 ani în industria locală a modei, cei doi au planuri să cucerească piaţa de lux, unde încă văd potenţial de creştere.

Primul contact al familiei Şeitan cu moda locală nu se leagă însă de piaţa de lux, ci de cea de mass-market, sector unde a activat timp de şase ani. Iniţial, cei doi soţi au deţinut un magazin în Unirea Shopping Center. Apoi s-au extins în Bucureşti Mall şi, ceva mai târziu, la Constanţa cu magazinele Foxy."Nu ştiu dacă m-aş mai întoarce la moda mass-market. Modul de lucru era total diferit, pronto moda, iar relaţia cu clienţii nu putea fi una specială, pentru că traficul era mult mai mare. Recunosc însă că am avut foarte multe de învăţat din experienţa de atunci", spune Carmen Şeitan, 42 de ani.

Astăzi, la fel ca şi atunci, atât ea, cât şi soţul ei sunt direct implicaţi în activitatea magazinelor pe care le deţin. Îşi petrec cea mai mare parte a timpului încercând să îşi cunoască clienţii şi să descopere obiceiurile de consum ale fiecăruia. "Încerc să petrec cât mai mult timp în fiecare magazin al nostru", explică ea. Fiecare dintre cele patru magazine deţinute de familia Şeitan - Canali (monobrand), Distinto (multibrand), Moschino (monobrand) şi Brunello Cucinelli (monobrand) are o altă clientelă. "La Brunello vin doar o parte dintre clienţii de la Moschino şi Canali. Avem însă mai mulţi clienţi noi, pe care nu i-am mai văzut în celelalte magazine.

" La rândul său, Sorin Şeitan spune că românii cunosc brandul Brunello Cucinelli pentru că a apus vremea în care oamenii preferau brandurile extrem de evidente, cu logo-uri mari. "Românii învaţă repede şi acum au deja un stil mai rafinat." Cei doi soţi au intrat în businessul de lux în 2002 cu un magazin multibrand Distinto, unde vindeau Canali şi Corneliani. Cinci ani mai târziu magazinul a devenit actualul boutique Canali.

Trecerea de la mass-market la cea de lux s-a făcut în contextul în care concurenţa devenise tot mai acerbă, tot mai multe mărci făcându-şi intrarea în România. Deşi afacerile mergeau bine la momentul acela, cei doi soţi au realizat că nu au forţa financiară să se bată de la egal la egal cu multinaţionalele care făceau atunci primii paşi pe piaţă.

Încă de când a decis să intre în segmentul de lux, familia Şeitan a decis să opteze pentru Calea Dorobanţi, zonă locuită de persoane cu venituri peste medie, potenţiali clienţi ai magazinelor pe care aveau să le deschidă.

"Viitoarele magazine vor fi cu siguranţă deschise tot aici", spun cei doi antreprenori, care se numără, de altfel, printre cei ce au pus bazele comerciale ale actualei artere de shopping de lux Calea Dorobanţi, ce se profilează drept a doua de acest fel din Capitală, după Calea Victoriei.După ce a deschis Distinto, familia Şeitan s-a extins cu trei monobranduri, respectiv Canali, Mosquino şi Brunello Cucinelli, ultimul deschis în urmă cu câteva săptămâni.

După ce treci pe Calea Dorobanţi de intersecţia cu Şoseaua Ştefan cel Mare, primul care te întâmpină este magazinul Distinto, care reuneşte mărcile Casadei, Pollini sau A. Testoni. După ce treci de Piaţa Dorobanţi însă apar şi cele trei boutique-uri monobrand. De o parte a şoselei stă Moschino, în timp ce vizavi sunt celelalte două. "Aşa ne-am dorit, să le avem pe toate la îndemână, să putem să le urmărim îndeaproape", spune Carmen Şeitan.

Ea precizează că, exceptând spaţiul în care este amplasat magazinul Distinto, celelalte trei imobile - dintre care două case istorice - sunt cumpărate. "Dacă deschizi într-un spaţiu închiriat, eşti la mâna proprietarului. Astfel, dacă vei fi obligat să închizi pierzi investiţia, care se ridică, în cazul magazinelor de lux, la câteva sute de mii de euro." Cei doi soţi spun că banii daţi în timp pe chirie pot fi folosiţi pentru investiţiile în imobile. Cea mai mare parte a sumelor investite de familia Şeitan în imobile a venit din fonduri proprii, restul de la bănci.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Companii,
afaceri,
lux
/arta-si-societate/lifestyle/despre-luxul-de-a-face-afaceri-de-lux-10253579
10253579
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.