Curse pentru pasionatii de viteza. Cum se intrec amatorii cu bolizi de lux
Amatorii de automobile sportive de lux platesc pana la 200.000 de euro pentru a incerca, pret de cateva curse, senzatiile traite de pilotii profesionisti. Nici ca se putea ocazie mai buna de promovare pentru marii sponsori.
Printul german Albert von Thurn und Taxis, care la 27 de ani este unul dintre cei mai tineri miliardari din lume, coboara din Lamborghini Gallardo si isi scoate casca, fericit pentru locul 2 obtinut in etapa de FIA GT3 de la Brno (Cehia). Mostenitorul uneia dintre cele mai prestigioase familii nobiliare din Germania si al unei averi care depaseste 2 miliarde de euro, este doar unul dintre pasionatii de viteza care au decis sa participe la cursele organizate in marile circuite internationale, accesibile acum si "civililor".
Astfel de evenimente au devenit o obisnuinta pentru producatorii de masini sport de lux ca Lamborghini, Porsche, Maserati sau Aston Martin, care concureaza cu pachete exclusiviste pentru a atrage o parte cat mai mare din bugetul celor pentru care viteza e un hobby.
Italienii de la Lamborghini sunt nou-intrati in circuitul mondial de viteza. Anul trecut au lansat proiectul Lamborghini Blancpain Super Trofeo, unde se concureaza cu prototipuri Lamborghini adaptate conditiilor de cursa.
Sponsorizat de orologeria de lux Blancpain, turneul include sase curse, unde participa atat profesionistii, cat si amatorii. Special pentru eveniment, producatorul italian a lansat 30 de modele prototip, pe care le pune la dispozitia VIP-urilor sau a celor doritori sa plateasca 200.000 de euro pentru a trai senzatiile unui pilot profesionist.
Totul este organizat ca la carte - boxe cu echipe de profesionisti care schimba rotile in cateva secunde, un manager de echipa care pune la punct strategia pentru cursa. Banii nu sunt suficienti insa; esentiala este si conditia fizica, avand in vedere ca in timpul cursei temperatura din masina ajunge la 50 de grade, iar pilotul este supus la o forta gravitationala de 2,3 G. In plus, nu oricine incape in scaunul minuscul al pilotului.
Faptul ca totul este cat se poate de serios o demonstreaza incidentul de la Brno din 22 mai, cand unul dintre pilotii amatori, Giorgio Bartocci, a avut un accident ce i-a determinat pe ceilalti concurenti sa decida anularea cursei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













