Cand Galileo Galilei ajunge superstar

Postat la 01 februarie 2010 14 afişări

Stiinta a iesit din laboratoarele de cercetare si a inceput sa atraga publicul larg, interesat sa-si explice fenomenele din jur. Evenimentele de popularizare a stiintei au devenit o nisa interesanta pentru muzee si institute culturale, pentru institutiile de media, ca si pentru companiile interesate sa ofere sponsorizari.

Cand Muzeul de Stiinta din Florenta a intrat in renovare si a decis sa organizeze un turneu cu exponatele cele mai de pret, brandul italian de orologerie Officine Panerai a devenit sponsorul principal al intregii initiative. Se stie ca brandurile orologere pun mare pret pe traditie, iar companiile nu rateaza ocazia de a-si asocia numele cu initiative culturale. Vedetele "turneului" sunt singurele doua telescoape din lume folosite de Galileo Galilei, parintele stiintei moderne. Asa ca, in anul astronomiei (cum a fost declarat 2009 in cinstea implinirii a 400 de ani de la descoperirea telescopului astronomic), Officine Panerai a calatorit la Beijing si Philadelphia alaturi de instrumentele care au schimbat lumea stiintei, iar pana ianuarie a poposit la Stockholm.

Firma italiana este doar una dintre cele care si-au asociat numele cu stiinta si cultura. Si este de asteptat ca tendinta sa continue, pe masura ce evenimentele de popularizare a stiintei devin mai numeroase si mai sofisticate, iar a merge la un muzeu de stiinta incepe sa echivaleze cu o forma de divertisment, in care secretele universului ajung la publicul larg intr-un ambalaj atragator si accesibil.

Duminica dimineata, muzeul de stiinta NEMO din Amsterdam e luat cu asalt de copiii si adultii amatori sa aprofundeze modul cum functioneaza lumea: fani de-ai lui Dexter, pasionati de povestea laureatului Nobel in economie John Forbes Nash in productia "A Beautiful Mind" sau viitori oameni de stiinta.

Pe cinci etaje, diverse instalatii si masinarii explica totul, de la bulele de sapun si cum functioneaza corpul uman pana la fenomene naturale sau modul in care au fost construite podurile si cladirile.

Astfel de locuri exista in orice mare oras din lume. Iar in jurul acestor centre sunt organizate ateliere interactive, spectacole de teatru "stiintifice", sunt proiectate filme in sistem IMAX si sunt organizate evenimente de popularizare a stiintei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
arta si societate
/arta-si-societate/lifestyle/cand-galileo-galilei-ajunge-superstar-5463253
5463253
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.