Asa a fost 2008

Postat la 22 decembrie 2008 39 afişări

Bilantul crizei financiare sau cel al complicatiilor politice domina discutia despre retrospectiva anului. Peisajul nu se epuizeaza insa doar cu ele. BUSINESS Magazin a trecut in revista cinci dintre cele mai active segmente ale pietei de lifestyle din 2008.

 

MODA
Piata de moda din Romania, unul dintre cele mai active domenii de lifestyle din acest an, a debutat in 2008 sub semnul luxului. Fie ca au preferat un magazin monobrand pe una dintre strazile comerciale ale Bucurestiului (mai ales pe Calea Victoriei), fie ca au ales varianta unui centru comercial (cu precadere Baneasa Shopping City), casele de moda internationale au bifat Romania in strategia de extindere pentru 2008.
 
Cursa deschiderilor a inceput in luna martie cu multibrandul Mengotti, au urmat Raionul 4, Mandarina Duck si Guy Laroche in aprilie, M Missoni, Mariella Burani si Marella in mai si Louis Vuitton in iunie. Grupul Valentino s-a hotarat in doar 30 de minute sa deschida primul magazin M Missoni din Europa de Est, iar Louis Vuitton a investit peste un milion de euro pentru a aduce in Romania gentile cu logo-ul LV.
 
Grupul RTC, care in urma cu doi ani a dezvoltat o divizie speciala de fashion, Rafar Group, a deschis magazinul cu accesorii premium Mandarina Duck, cu o investitie de 100.000 de euro, si ma­ga­zi­nul de articole vestimentare Olsen. Iar din luna iulie, RTC a preluat franciza pentru brandul elvetian de incaltaminte si accesorii Bally, la pachet cu Fratelli Rossetti si Bruno Magli, de la firma Top Retail, detinuta atunci de Adrian Puiu si Dragos Doros.
 
Adrian Puiu, care prin intermediul firmei Puiu & Fiii detine franciza Furla in Romania, a preferat sa se concentreze pe dez­vol­tarea Furla. Primul pas in strategia pentru piata romaneasca a fost dublarea suprafetei de vanzare a magazinului de pe Calea Victoriei, printr-o investitie de 150.000 de euro anuntata in a doua parte a anului. In plus, Bucurestiul a devenit un camp de competitie pentru tot mai multe marci noi de nisa - concept store-urile care mizeaza pe branduri de nisa precum Grundhal (magazinul Conformist, o investitie de 50.000 de euro din Mario Plaza) sau pe designeri de prêt-à-porter avangardist precum Martin Margiela (Raionul 4) si Comme des Garçons (Cochet). In aceeasi tabara se afla si magazinele care promoveaza colectiile designerilor autohtoni, precum L’Armoire sau Idelier.
 
Peisajul concept store-urilor s-a dezvoltat anul acesta si prin deschiderea The Mews, care aduce produse precum jeansii 18th Amendment sau o linie de denim cu semnatura celebra, ca dVb Victoria Beckham Jeans ori William Rast, brandul lui Justin Timberlake.
 
In 2008, pe piata din Romania a intrat si un nou brand orologer, Franck Muller. Pro­dusele sunt disponibile in magazinul Grande Complication din cadrul galeriilor comerciale de la hotelul Marriott, alaturi de alte branduri, precum Cvstos sau Pierre Kunz.
 
Dupa modelul evenimentelor de nisa organizate in marile capitale ale modei, in 2008 au inceput sa se dezvolte targuri precum Fashion East Fair, care a adunat pentru o zi la Bucuresti 25 de designeri de haine si accesorii si colectionari de obiecte de epoca. La o alta scara, astfel de targuri sunt o combinatie intre celebrele piete vintage din Londra, care atrag actrite precum Sienna Miller sau Keira Knightley, si targurile unde designerii underground isi expun creatiile.
 
TURISM
Piata globala de turism a fost marcata anul acesta de investitiile pentru dezvoltarea aeroporturilor, in acord cu ultimele noutati din arhitectura si design. La inceputul lui 2008, aeroportul din Chagi, Singapore, a deschis terminalul 3, un proiect de 1,22 miliarde de dolari (834 de milioane de euro), intins pe 4,1 milioane de metri patrati si inalt cat o cladire cu sapte etaje. Terminalul este de trei ori mai mare decat cel inaugurat de concurentii de la aeroportul din Hong Kong anul trecut.
 
La finele lunii martie a fost inaugurat terminalul 5 al aeroportului londonez Heathrow, proiectat de Rogers, Stirk, Harbour & Partners, aceeasi firma de arhitectura care a realizat sediul companiei Lloyd’s din Londra si aeroportul Barajas din Madrid. Terminalul, care a costat 4,3 miliarde de lire sterline (5,75 miliarde de euro), este mai mare decat Hyde Park si Kensington Gardens la un loc, are cinci etaje, iar in interior ar incapea 50 de terenuri de fotbal.
 
Pentru turismul romanesc, un fenomen care a luat amploare in 2008 au fost calatoriile culturale in strainatate. Concertele, evenimentele culturale si sportive au fost un motiv des invocat pentru o calatorie, ceea ce a consolidat un segment care in unele cazuri poate aduce si un sfert din cifra de afaceri a unei agentii de turism. De exemplu, agentia CMB Travel, care a inclus in portofoliu segmentul Sport & Show in 2005, a raportat ca acesta a contribuit cu 4% la cifra de afaceri, in timp ce Explore Travel, segmentul turismului cultural, a contribuit cu 25% la cifra de afaceri.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lux,
lifestyle,
criza
/arta-si-societate/lifestyle/asa-a-fost-2008-3677971
3677971
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.