Animale de casa cu baterii

Postat la 18 noiembrie 2008 131 afişări

Producatorii de jucarii au lansat si continua sa lanseze jucarii robotizate, care isi exprima emotiile si sentimentele aproape uman, danseaza si se indragostesc, dar mai ales aduc profit.

 

Daniel (7 ani) nu rateaza in nicio dimineata partida obligatorie de joaca alaturi de animalul sau de casa, un dinozaur din specia Camarasaurus. Spune ca il are de sase luni, cadou dintr-o deplasare a parintilor, si e foarte incantat ca este suficient sa actioneze un buton si Dino “adoarme” instantaneu.

 

Dinozaurul, care pentru Daniel tine loc de animal de casa, este de fapt o jucarie robot numita Pleo, unul dintre exponentii pietei de jucarii inteligente, despre care companiile din domeniu spun ca s-a triplat in ultimul an. “Desi anul 2008 s-ar putea dovedi neprielnic pentru jucariile scumpe, jucariile electronice sunt suflul nou al industriei”, sustine Jim Silver, redactorul-sef al TimetoPlayMag.com, un site specializat pe piata jucariilor.

 

Filmele de la Hollywood sunt cea mai elocventa scena pentru ceea ce pregatesc producatorii de jucarii. Anul acesta, unul dintre cele mai mari succese a fost filmul animat “Wall-E”, o poveste de dragoste dintre doi roboti. Wall-E isi exprima starile pe cat de expresiv i-o permite invelisul sau metalic - este curios sa descopere universul, isi freaca mainile de emotie la filmele de dragoste si este dispus sa calatoreasca prin tot universul pentru a-si implini marea iubire. Adica imita comportamentul uman, ilustrand perfect conceptul pe care se bazeaza jucariile robotizate.

 

Cat despre dinozaurul Pleo, acesta a fost lansat pe piata din Statele Unite in urma cu un an, in tarile din Europa este disponibil din aprilie, iar de la mijlocul lunii noiembrie a ajuns si in Romania. “Realizarea lui Pleo presupune un proces foarte meticulous, iar avalansa de precomenzi a creat o adevarata lista de asteptare”, spune Ioana Radu, administrator al Ara Toys, care face parte din divizia Ramiro, membra a grupului RTC. Ara Toys a anuntat un pret recomandat de 1.290 de lei, iar reprezentantul companiei spune ca si-au propus “o vanzare de 70% din totalul importat pana la sfarsitul anului, insa feedback-ul pe care il avem din piata indica o trecere peste acest nivel”.

 

Pleo este produs de Ugobe, companie care din 2005 realizeaza asa-numitele Life Forms, adica roboti creati cu o tehnologie avansata care sa permita imitarea comportamentului fiintelor vii. Pleo se comporta exact ca un animal de casa. Are o perioada de copilarie, care dureaza 40 de minute, adica primele clipe dupa ce paraseste carapacea (cutia). La inceput invata sa mearga, se obisnuieste cu lumea si cu sunetele, iar personalitatea lui se schimba in functie de mediul in care este crescut: e capabil sa exprime o anumita gama de sentimente, precum curiozitate, bucurie, frica sau suparare. In lume sunt pana acum 14.000 de posesori inregistrati de Pleo.

 

Segmentul a devenit atat de atractiv, incat chiar si producatorii de jucarii clasice, precum Disney, s-au aratat interesati. Specialistii companiei lucreaza la noi proiecte care sa ajute grupul sa faca fata crizei financiare, mai ales ca industria de jucarii, estimata la 22 de miliarde de dolari, nu prea a mai inregistrat cresteri spectaculoase. Disney a considerat ca pentru a pompa oxigen pe piata, linia dintre jucarie si produse high tech trebuie stearsa ca prin magie. “Intrebarea daca este o jucarie sau un produs electronic e deja inutila”, spune Chris Heatherly, vicepresedintele Disney.

 

O analiza realizata de compania NPD Group arata ca vanzarile de jucarii high tech, legate intr-un fel sau altul de lumea internetului, s-au triplat in ultimul an. Pleo, de exemplu, are propria sa lume virtuala, de unde posesorii dinozaurului pot urmari filme sau pot descarca personalitati diferite ale acestuia. De pilda, pentru Halloween, creatorii Pleo au imaginat sunete care imita o fantoma, un dragon sau un Pleosaurus Rex infricosator, iar sarbatorile de iarna pot fi animate cu un Jingle Bells in interpretare robotizata. Producatorii spun ca ideea de a combina cele doua lumi le-a venit chiar de la copii, care chiar si la doi ani se joaca la fel de mult cu o papusa sau cu Blackberry-ul si iPod-ul parintilor.

 

Disney a lansat la randul sau o varianta de jucarie robotizata, Ultimate Wall-E, in care si-au pus toate sperantele pentru revigorarea vanzarilor din acest an. Varianta jucarie a personajului filmului produs de Pixar exprima emotii precum fericire, incantare, frica sau tristete, iar producatorii au incercat sa faca astfel incat fizionomia robotului sa le exprime cat mai bine. Ultimate Wall-E poate urmari sunetul vocii umane si chiar detecteaza in anumite conditii persoanele care intra in camera.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
lifestyle,
jucarii
/arta-si-societate/lifestyle/animale-de-casa-cu-baterii-3516023
3516023
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Cu cât a crescut economia în T2. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.