Ancore la Baneasa
Din 18 aprilie, marcile internationale de vestimentatie vor ?ancora" in zona aeroportului Baneasa, cu ocazia deschiderii celui mai mare mall din Romania de catre compania Baneasa Developments.
Peek & Cloppenburg, Solmar, Inditex si Azadea Group vor fi cele patru magazine-ancora din Baneasa Shopping City, al cincilea mall din Capitala, care odata deschis va detrona ca valoare investitiile facute pentru proiectul Polus Center din Cluj-Napoca, cele mai mari de pana acum din piata, in cuantum total de 140 de milioane de euro. Din cele 220 de magazine, restaurante si unitati de distractie din Baneasa Shopping City, doar 5% vor gazdui marci romanesti, in timp ce 50% din suprafata inchiriabila, adica 160 dintre spatiile mall-ului, vor fi ocupate de branduri straine. Investitia realizata de Baneasa Developments, operatorul imobiliar controlat de omul de afaceri Puiu Popoviciu, se ridica la 150 de milioane de euro. Baneasa Shopping City va avea o suprafata inchiriabila de 85.000 de metri patrati, mai mult decat dubla in comparatie cu Plaza Romania (41.000 mp) sau Bucuresti Mall (37.000 mp) dezvoltate de Anchor Grup. Actualul administrator si retail development manager la Baneasa Developments este Ali Ergun Ergen, care a parasit postul de director general la Anchor Grup in ianuarie 2006, atras tocmai de provocarea construirii unui complex comercial mai mare. In prezent, intregul proiect imobiliar Baneasa, rezultat in urma unei investitii de 1,8 miliarde de euro, este cel mai mare din tara, cu o intindere de 221 de hectare.
Pe langa Baneasa Shopping City, proiectul mai cuprinde si unitati comerciale ca Ikea, Mobexpert, Carrefour, Bricostore, Metro si show-room-ul auto Motor City, carora li se vor alatura 5.000 de locuinte si parcul de birouri Baneasa Business and Technology Park cu o suprafata de 160.000 de metri patrati.