Cronică: Stranger Things, un serial de referinţă

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 18 noiembrie 2017 2082 afişări

Serialul fraţilor Duffer a revenit pe Netflix la finalul lunii octombrie, cu cel de-al doilea sezon, şi pot spune că aşteptarea a meritat. Sunt convins că mulţi dintre cei care citesc aceste rânduri nu au urmărit nici primul sezon; sper că la finalul acestui material o veţi face, aşa că nu voi dezvălui mai nimic din povestea creată de fraţii Duffer. Ca să fiu cât se poate de clar: serialul nu este horror, dramă sau comedie; este o combinaţie extrem de reuşită între numeroase genuri, iar asta îi dă o savoare pe care cu greu o mai regăseşti în ziua de azi.

Cronică: Stranger Things, un serial de referinţă deschide galeria

Povestea puştilor din Hawkins, o mică localitate din Indiana, Statele Unite, continuă la un an după evenimentele din 1983, prezentate în primul sezon. Pentru cei care nu au urmărit prima parte, o foarte scurtă recapitulare: Will Byers, un puşti de 12 ani, dispare în timp ce se întorcea spre casă. Prietenii săi încep să îl caute, convinşi că e încă în viaţă, în timp ce şeriful Hopper încearcă să o împace pe mama băiatului cu ideea că acesta a murit. Apariţia unei creaturi ciudate ridică însă mai multe semne de întrebare, iar personajele amintite mai sus încep să descopere lucruri incredibile despre oraşul Hawkins.

Stranger Things a fost unul dintre cele mai bune seriale pe care le-am urmărit în ultimii ani - referindu-mă aici la primul sezon - iar partea a doua mi-a confirmat acest lucru dincolo de orice bănuială. Totul s-a aşezat aşa cum trebuie pentru cei de la Netflix, care par să le fi dat mână liberă celor doi fraţi Duffer. Aceştia sunt responsabili pentru serial: ei au creat întreaga poveste, semnând scenariul, şi au şi regizat majoritatea episoadelor.

Un lucru evident încă de la primele episoade e respectul pe care ei îl poartă filmelor fantasy din anii ’80, în special celor semnate de Steven Spielberg. Veţi regăsi postere din filme precum E.T. sau întâlnire de gradul III pe pereţi, dar şi scene care evocă o temă aproape omniprezentă în acel deceniu cinematografic: cea a adolescenţei. Spre exemplu, mulţi vor recunoaşte scena în care puştii se plimbă de-a lungul şinelor de tren, scenă inspirată din filmul Stand by Me. Exemplele sunt multe şi nu se rezumă doar la imagini, ci şi la muzică sau chiar modul în care sunt concepute creaturile.

Stranger Things nu ar trebui privit însă ca un elogiu adus acelor vremuri, ci ca o reuşită de sine stătătoare. Serialul atinge culmi înalte atât în ceea ce priveşte suspansul, cât şi în dezvoltarea personajelor şi a legăturilor din cadrul grupului. Mi-e greu să cred că cineva ar putea să urmărească mai multe episoade fără să aibă sentimente contradictorii faţă de personaje. Şi pentru că am ajuns la interpretări, sunt sincer impresionat de modul în care actori atât de tineri - 13, 14 ani - reuşesc să iasă din umbra unor nume precum Winona Ryder sau David Harbour. Sunt actori tineri care nu prea au credite pe pagina de IMDB, dar reuşesc să susţină perfect scenariul gândit de Matt şi Ross Duffer. Acum câteva luni, Netflix a dat o veste bună fanilor, comandând alte două sezoane ale serialului, pentru 2018 şi 2019.

În concluzie, Stranger Things e un serial care are toate premisele să devină un element de referinţă în industria filmului. Spun, ”film“ şi nu ”serial“ pentru că secvenţele de credite de la începutul fiecărui episod reprezintă singurul element care îţi aminteşte că a mai trecut o oră de când te uiţi la ecran şi că e poate timpul să iei o pauză.
NOTĂ: 9,5/10

Povestea românului de 25 de ani care a devenit unul dintre cei mai influenţi tineri sub 30 de ani din Europa Povestea românului de 25 de ani care a devenit unul dintre cei mai influenţi tineri sub 30 de ani din Europa

Are 25 de ani, este inventator, a fost nominalizat de Forbes SUA drept unul dintre cei mai influenţi tineri sub vârsta de 30 de ani şi de aproape trei ani ocupă funcţia de director de inovaţie la unul dintre cei mai mari producători de componente auto. Spune despre el că este creativ şi curios şi îşi doreşte ca munca lui să creeze semnificaţie. Cine este Cornel Amariei, inventatorul din generaţia Millennials care pune România pe harta inovaţiei în era noilor tehnologii?

SOLUŢIA la criza forţei de muncă din România. Cum puteţi fi plătiţi cu salarii de mii de lei. Oricine poate face asta, şi este EXTREM de bănos SOLUŢIA la criza forţei de muncă din România. Cum puteţi fi plătiţi cu salarii de mii de lei. Oricine poate face asta, şi este EXTREM de bănos
ATAC fără precedent de la Mega Image în România. Mişcarea cu care Mega vrea să-şi coată din schemă total competitorii
RABLA 2019. Preţuri foarte bune la toate modelele Dacia! Uite oferta completă RABLA 2019. Preţuri foarte bune la toate modelele Dacia! Uite oferta completă
LOCURILE DE PARCARE de pe stradă S-AR PUTEA ÎNCHIRIA! Uite ce preţuri sunt în fiecare zonă
RADARELE de pe „Autostrada urbană” din Bucureşti au făcut ravagii săptămâna aceasta. Care este recordul de viteză
Alexandru Ioan CUZA şi una dintre cele mai mari CONSPIRAŢII din istoria României Alexandru Ioan CUZA şi una dintre cele mai mari CONSPIRAŢII din istoria României
TOP 10 filme pe care toată lumea ar trebui să le VADĂ cel puţin o dată - VIDEO
Până în duminica Paştelui, acest BĂRBAT ţine post doar cu BERE
Fiind ameninţat cu un arc cu săgeţi, un bărbat s-a apărat cu telefonul mobil. Ce s-a întâmplat când săgeata a zburat spre el Fiind ameninţat cu un arc cu săgeţi, un bărbat s-a apărat cu telefonul mobil. Ce s-a întâmplat când săgeata a zburat spre el
Acest telefon chinezesc cu nume ciudat ar putea fi cel mai PUTERNIC din lume. Preţul este un avantaj faţă de alternativele Samsung sau Huawei
Primul GALAXY FOLD filmat de un utilizator! Iată ce poate să facă telefonul pliabil de 2000 de euro de la Samsung!
Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament Hernia de disc: simptome, diagnostic şi tratament