Cronică: Stranger Things, un serial de referinţă

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 18 noiembrie 2017 1891 afişări

Serialul fraţilor Duffer a revenit pe Netflix la finalul lunii octombrie, cu cel de-al doilea sezon, şi pot spune că aşteptarea a meritat. Sunt convins că mulţi dintre cei care citesc aceste rânduri nu au urmărit nici primul sezon; sper că la finalul acestui material o veţi face, aşa că nu voi dezvălui mai nimic din povestea creată de fraţii Duffer. Ca să fiu cât se poate de clar: serialul nu este horror, dramă sau comedie; este o combinaţie extrem de reuşită între numeroase genuri, iar asta îi dă o savoare pe care cu greu o mai regăseşti în ziua de azi.

Cronică: Stranger Things, un serial de referinţă deschide galeria

Povestea puştilor din Hawkins, o mică localitate din Indiana, Statele Unite, continuă la un an după evenimentele din 1983, prezentate în primul sezon. Pentru cei care nu au urmărit prima parte, o foarte scurtă recapitulare: Will Byers, un puşti de 12 ani, dispare în timp ce se întorcea spre casă. Prietenii săi încep să îl caute, convinşi că e încă în viaţă, în timp ce şeriful Hopper încearcă să o împace pe mama băiatului cu ideea că acesta a murit. Apariţia unei creaturi ciudate ridică însă mai multe semne de întrebare, iar personajele amintite mai sus încep să descopere lucruri incredibile despre oraşul Hawkins.

Stranger Things a fost unul dintre cele mai bune seriale pe care le-am urmărit în ultimii ani - referindu-mă aici la primul sezon - iar partea a doua mi-a confirmat acest lucru dincolo de orice bănuială. Totul s-a aşezat aşa cum trebuie pentru cei de la Netflix, care par să le fi dat mână liberă celor doi fraţi Duffer. Aceştia sunt responsabili pentru serial: ei au creat întreaga poveste, semnând scenariul, şi au şi regizat majoritatea episoadelor.

Un lucru evident încă de la primele episoade e respectul pe care ei îl poartă filmelor fantasy din anii ’80, în special celor semnate de Steven Spielberg. Veţi regăsi postere din filme precum E.T. sau întâlnire de gradul III pe pereţi, dar şi scene care evocă o temă aproape omniprezentă în acel deceniu cinematografic: cea a adolescenţei. Spre exemplu, mulţi vor recunoaşte scena în care puştii se plimbă de-a lungul şinelor de tren, scenă inspirată din filmul Stand by Me. Exemplele sunt multe şi nu se rezumă doar la imagini, ci şi la muzică sau chiar modul în care sunt concepute creaturile.

Stranger Things nu ar trebui privit însă ca un elogiu adus acelor vremuri, ci ca o reuşită de sine stătătoare. Serialul atinge culmi înalte atât în ceea ce priveşte suspansul, cât şi în dezvoltarea personajelor şi a legăturilor din cadrul grupului. Mi-e greu să cred că cineva ar putea să urmărească mai multe episoade fără să aibă sentimente contradictorii faţă de personaje. Şi pentru că am ajuns la interpretări, sunt sincer impresionat de modul în care actori atât de tineri - 13, 14 ani - reuşesc să iasă din umbra unor nume precum Winona Ryder sau David Harbour. Sunt actori tineri care nu prea au credite pe pagina de IMDB, dar reuşesc să susţină perfect scenariul gândit de Matt şi Ross Duffer. Acum câteva luni, Netflix a dat o veste bună fanilor, comandând alte două sezoane ale serialului, pentru 2018 şi 2019.

În concluzie, Stranger Things e un serial care are toate premisele să devină un element de referinţă în industria filmului. Spun, ”film“ şi nu ”serial“ pentru că secvenţele de credite de la începutul fiecărui episod reprezintă singurul element care îţi aminteşte că a mai trecut o oră de când te uiţi la ecran şi că e poate timpul să iei o pauză.
NOTĂ: 9,5/10

Continuaţi să inovaţi! Continuaţi să inovaţi!

La a cincea ediţie a conferinţei dedicate celor mai inovatoare companii româneşti ne-am propus să aflăm de ce suntem plasaţi în categoria inovatorilor modeşti la nivelul UE, deşi România este recunoscută la nivel internaţional pentru talentele şi abilităţile oamenilor din domeniul tehnologiei. Iniţiativele private din sfera inovaţiei nu lipsesc, dovadă şi răspunsurile invitaţilor la discuţie, al căror principal mesaj este că vor continua să inoveze, la fel cum îi sfătuiesc şi pe colegii lor din businessul local.

BREAKING NEWS! Emag a EXPLODAT! Anunţul halucinant care zguduie tot retailul online din România BREAKING NEWS! Emag a EXPLODAT! Anunţul halucinant care zguduie tot retailul online din România
Avertismentul APOCALIPTIC devine realitate: Vine CRIZA în 2019. Bomba va exploda întâi în China, şi va acoperi toată lumea cu cenuşă. O întreagă generaţie deja a fost ŞTEARSĂ
Cum arată fiica Prinţesei Diana de care nu a ştiut nimeni. Asemănarea este impresionantă Cum arată fiica Prinţesei Diana de care nu a ştiut nimeni. Asemănarea este impresionantă
10 locuri musai de vizitat in Cluj
“Cine-i născut în ianuarie”…Află ce spune luna în care te-ai născut despre tine!
ADEVĂRUL puţin ştiut din spatele marii statui cu DECEBAL de la Cazanele Dunării, declarată cea mai spectaculoasă din lume. ''Pe stâncile alea s-a întâmplat ceva TERIBIL'' - VIDEO ADEVĂRUL puţin ştiut din spatele marii statui cu DECEBAL de la Cazanele Dunării, declarată cea mai spectaculoasă din lume. ''Pe stâncile alea s-a întâmplat ceva TERIBIL'' - VIDEO
10 CĂRŢI pe care oricine ar trebui să le citească măcar o dată în viaţă. Voi câte dintre ele aţi citit?
VIITORUL nostru pe Pământ este şi TRECUTUL. Cum va arăta planeta noastră peste numai 10 ani. ANUNŢ teribil după o cercetare care a durat ani de zile
Nu ştii ce cadouri să cumperi de CRĂCIUN? Iată ce au cumpărat online ROMÂNII în 2018 Nu ştii ce cadouri să cumperi de CRĂCIUN? Iată ce au cumpărat online ROMÂNII în 2018