Cronică: În aşteptarea unui film mai bun

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 09 septembrie 2017 508 afişări

Nu e o operă de artă sau vreun film care să te pună pe gânduri, ci mai curând o încercare de blockbuster de vară. Producătorilor le-a ieşit însă doar parţial realizarea acesteia: chiar dacă The Hitman’s Bodyguard a deţinut timp de două weekenduri prima poziţie, a făcut-o cu încasări de aproximativ 10 milioane de euro. Contra unui buget de 30 de milioane, rezultatul este totuşi unul modest.

Despre ce este vorba: după câteva misiuni mai puţin reuşite, bodyguardul Michael Bryce (Reynolds) este angajat pentru a transporta un martor-cheie pe nume Darius Kincaid (care se întâmplă să fie şi un criminal notoriu, interpretat de Samuel L. Jackson) de la Londra la Amsterdam. Pericolele aşteaptă însă la tot pasul, iar cei doi trebuie să ”navigheze„ traseul în siguranţă. Fără prea multe filme la activ, regizorul Patrick Hughes nu pare să aibă ca punct forte zona tehnică; cu toate acestea, se descurcă destul de bine cu prezentarea ambelor personaje principale, creând o anumită legătură - slabă, ce-i drept - între protagonişti şi spectatori. Scenele de acţiune sunt bine executate, chiar dacă efectele speciale sunt de multe ori folosite în exces. Asta face, de altfel, diferenţa între regizori: dacă ne gândim la modul în care George Miller (regizorul seriei Mad Max) abordează scenele explozive, nu prea există termen de comparaţie cu ceea ce a improvizat Hughes.

O altă problemă pe care am remarcat-o e prezenţa continuă a efectului de blur: multe din obiectele din spate se văd înceţoşat, pentru a scoate în evidenţă imaginea din prim-plan. E o tehnică ce merge folosită de câteva ori, în momentele importante ale filmului, dar nu tot timpul. Nici ritmul nu e unul foarte alert: prima parte a filmului dezvoltă povestea şi o tot dezvoltă. De-abia în partea a doua, când lucrurile se derulează puţin mai repede, putem spune că urmărim un film de acţiune. Prea puţin şi prea târziu.

Dincolo de toate criticile, ceea ce ţine filmul în viaţă e combinaţia dintre Jackson şi Reynolds, care depăşesc schema de poliţist bun - poliţist rău şi preferă o interpretare sinceră, adaptată scenariului oarecum simplist. Veţi mai regăsi în film actori precum Gary Oldman, Alan McKenna sau Salma Hayek; sincer, nu prea înţeleg cum au acceptat toţi să joace în The Hitman’s Bodyguard. Probabil că toate scenariile bune de la Hollywood au fost cumpărate de HBO.

În concluzie, The Hitman’s Bodyguard e un film care nu va rămâne în memoria cinefililor; e o producţie uşoară, de vară, potrivită pentru o zi de duminică atunci când aveţi de pierdut două ore.

Nota: 6/10

Bilanţ la 20 de ani de DENT ESTET Bilanţ la 20 de ani de DENT ESTET

Pornită cu o investiţie modestă într-un cabinet deschis la parterul unui bloc, compania DENT ESTET s-a transformat în două decenii în liderul pieţei serviciilor stomatologice din România, cu venituri care au ajuns anul trecut la peste 47,5 milioane de lei.

ULTIMĂ ORĂ: Unul dintre cei mai importanţi lideri europeni a murit ULTIMĂ ORĂ: Unul dintre cei mai importanţi lideri europeni a murit
ULTIMĂ ORĂ: Tragedie pentru unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume: Trei dintre copiii lui au murit în atentatele din Sri Lanka
PRIMA CAPITALĂ DIN EUROPA care va INTERZICE MAŞINILE DIESEL! Decizia a fost anunţată astăzi PRIMA CAPITALĂ DIN EUROPA care va INTERZICE MAŞINILE DIESEL! Decizia a fost anunţată astăzi
De ce DACIA DUSTER are un PREŢ DE PORNIRE MAI MARE ÎN ROMÂNIA decât în altă ţări!
Mituri false despre condusul economic - sfaturi care NU TREBUIE ASCULTATE!
SECRETUL uriaş al lui da Vinci din pictura ,,Cina cea de taină'', DECRIPTAT după sute de ani SECRETUL uriaş al lui da Vinci din pictura ,,Cina cea de taină'', DECRIPTAT după sute de ani
Descoperire de PROPORŢII după analizarea unor imagini declasificate din Războiul Rece, realizate de avioane de SPIONAJ. „Este UIMITOR!”
De ce CATOLICII nu vor să sărbătorească Paştele odată cu ORTODOCŞII! Decizia istorică care a produs cea mai mare ruptură
O maşină electrică TESLA a luat foc SPONTAN! Explozia DEVASTATOARE a avut loc într-o parcare subterană. O maşină electrică TESLA a luat foc SPONTAN! Explozia DEVASTATOARE a avut loc într-o parcare subterană.
EŞEC pentru Samsung! Cel mai AVANSAT telefon al său nu mai ajunge în magazine! Motivul pentru care GALAXY FOLD a fost AMÂNAT
A fost găsit un VINOVAT pentru TRAGEDIA de la Notre Dame. Dezvăluirea s-ar putea să vă surprindă
Cum deosebeşti fructele şi legumele româneşti de cele de import Cum deosebeşti fructele şi legumele româneşti de cele de import