Cronică de film: Pe urmele pericolului descătuşat

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 15 iulie 2017 110 afişări

„Unlocked” este un thriller de acţiune care spune povestea unei agente CIA de top care se trezeşte prinsă într-o cursă contra cronometru pentru a opri un atac cu arme biologice în Londra. În regia lui Michael Apted, „Unlocked” are o distribuţie solidă care îi include pe Noomi Rapace, Orlando Bloom, Michael Douglas, John Malkovich şi Toni Collette.

Noomi Rapace joacă rolul principal, cel al protagonistei Alice Racine, o investigatoare CIA care se trezeşte prinsă într-o cursă contra cronometru pentru a opri un atac cu arme biologice la Londra. După ani de şlefuire a scenariului, în care s-a conturat un personaj feminin puternic, găsirea unei actriţe potrivite pentru acest rol a fost o provocare pentru producătorii filmului. În noua misiune, Alice e nevoită să aibă încredere în Jack Alcott, un fost luptător în Irak, care o salvează când ea derapează un pic. În rolul lui Alcott îl găsim pe Orlando Bloom, care, de data aceasta, dă viaţă unui personaj neobişnuit faţă de seria de roluri care l-au făcut celebru.

Cândva unul dintre investigatorii de top ai CIA, Alice Racine a fost dată deoparte şi cariera ei a suferit după ce ultima ei anchetă a eşuat, ea neputând opri un atac terorist în Paris, care a provocat zeci de victime. Acum duce o viaţă liniştită în Londra, unde lucrează ca asistent social, când este contactată pe neaşteptate şi chemată înapoi pentru a obţine răspunsuri de la un suspect prins de CIA, în legătură cu un nou atac ameninţător, cu o armă biologică. Ea reuşeşte să afle informaţiile necesare de la prizonier, însă îşi dă seama ulterior că totul pare să fi fost rezultatul unui joc de culise, abil condus din umbră de cel pe care trebuia să-l prindă. Iar timpul nu ţine cu ea.

În completarea acţiunii, apare Eric Lasch, interpretat de Michael Douglas, care este mentorul lui Alice din CIA şi care o roagă să revină pe teren cât mai repede. O altă prezenţă puternică în film este cea a lui John Malkovich, care joacă rolul lui Bob Hunter, şef al CIA, care încearcă cu disperare să o aducă pe Alice înapoi la sediul central după ce interogatoriul la care o trimisese a luat o întorsătură neaşteptată. Ignorând ordinele lui, Alice se trezeşte în fruntea listei de suspecţi a CIA.

Ideea acestui film i-a venit, în 2006, producătoarei Georgina Townsley, care l-a convins pe scenaristul Peter O’Brien să se alăture proiectului şi să conceapă un thriller de spionaj care are în centru povestea unei eroine urbane din Londra. Munca la scenariu a durat cam un an, dar roadele au fost pe măsură, povestea fiind foarte bine primită la Hollywood, ceea ce a atras multă atenţie asupra producţiei propriu-zise. Filmările au pornit în toamna anului 2014, mai mulţi producători, printre care şi cei ai megafrancizei „Transformers”, fiind atraşi de scenariu.

Pentru a reda cât mai bine subiectul, scenaristul a făcut o amplă muncă de documentare, discutând inclusiv cu agenţi FBI specializaţi în astfel de atacuri. „Ne-am propus ca filmul să transmită ceva ce nimeni nu îşi doreşte să se întâmple, dar pe care numai Alice îl poate opri”, afirmă O’Brien. La acurateţea scenariului au ajutat şi un fost consilier CIA, dar şi un fost agent special din Marină, care au oferit soluţii tehnice ce conferă autenticitate peliculei.

Filmul „Unlocked” este distribuit de Forum Film România şi are premiera pe 16 iunie 2017, fiind disponibil în format 2D.

Notă: 7/10

Unlocked
Regia: Michael Apted
Distribuţie: Noomi Rapace,
Orlando Bloom, Toni Collette
Durată: 1 oră 38 minute
Data lansării: 16 iunie

pericol,
cia,
atac,
londra,
oprire,
prindere,
arme,
cursa,
distribuire

Ce fac stewardesele când ajung la hotel. Ce fac stewardesele când ajung la hotel.
Un copil de 12 ani a revelat unul dintre cele mai bine păstrate secrete din lume
Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani Excavarea ruinelor unui templu egiptean a scos la iveală o DESCOPERIRE FASCINANTĂ! A stat ascunsă peste 2.000 de ani
Întorsătură STRANIE la Observatorul Astronomic luat cu ASALT de agenţii FBI pe motiv de EXTRATEREŞTRI. ''Este un risc prea mare''
APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID APPLE a dat lovitura! Un nou motiv pentru utilizatorii de IPHONE să nu treacă la ANDROID
A vost vândut primul bilet turistic pentru o călătorie în SPAŢIU. Acesta va garanta un tur în jurul LUNII