Cronică de film: Cum să dai în tribune când eşti singur cu portarul

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 27 octombrie 2017 400 afişări

The Snowman a fost unul dintre cele mai aşteptate filme ale sezonului - e normal să fie aşa atunci când beneficiezi de actori precum Michael Fassbender şi Rebecca Ferguson, de producători ca Martin Scorsese şi de un regizor care şi-a confirmat deja talentul. Acum, că filmul a ajuns pe ecrane, pot să spun că The Snowman e una dintre marile dezamăgiri ale anului.

Echipa de producţie avea, aşadar, toate coordonatele pentru a aduce în sălile de cinema un film reuşit. Nu ştiu exact ce s-a defectat pe parcurs, dar o să încerc să enumăr problemele fără a dezvălui chiar toată povestea.

În primul rând, nu există niciun element de noutate legat de personajul interpretat de Fassbender (Harry Hole): vedem clişeu după clişeu după clişeu. De fapt, nu există nimic interesant legat de personaj în afară de nume, iar asta denotă o profundă lipsă de imaginaţie a scenariştilor. Povestea detectivului e prea puţin dezvoltată, iar asta elimină posibilitatea vreunei legături cu cei din audienţă.

Harry Hole investighează un mister legat de un criminal în serie care construieşte oameni de zăpadă în curtea celor pe care îi ucide, pe post de semnătură. Partenera lui Hole, o poliţistă fără mare fler, ajunge la concluzia că pornirile criminalului sunt cumva generate de căderea zăpezii. Dacă nu vi se pare încă o idee stupidă, ar trebui să adaug şi faptul că acţiunea se petrece în Oslo, Norvegia, unde ninsoarea e ceva la fel de obişnuit ca schimbarea bordurilor în Bucureşti.

Mi se pare extrem de ciudat că Tomas Alfredson, care a regizat Tinker Tailor Soldier Spy şi Let the Right One In, a fost de acord să urmeze scenariul semnat de Amini, Straughn şi Sveistrup; faptul că vorbim de un scenariu adaptat mi se pare şi mai înfiorător. Materialul original, adică nuvela The Snowman, este semnat de Jo Nesbø, un autor norvegian de thrillere detective care a lucrat ca economist. Până în 2014, cărţile lui Nesbø s-au tradus în peste 40 de limbi şi s-au vândut în peste 23 de milioane de copii, ceea ce mă face să cred că opera scrisă are mult mai multă logică decât ce a ajuns pe masa regizorului. Directorul de imagine (sau de cinematografie, cum îi spun americanii) Dion Beebe este cel care mai salvează ceva din film. Experienţa din alte producţii, precum Edge of Tomorrow, Equilibrium şi mai ales Into the Woods, se vede imediat: imagini clare dar apăsate de nuanţele de cenuşiu sau contrastele excelente dintre culori sunt doar câteva exemple care arată măiestria lui Beebe.

În concluzie, The Snowman ar fi putut fi mult mai mult decât ce a ajuns pe marile ecrane. E păcat că producătorii au risipit ocazia de a crea un thriller în adevăratul sens al cuvântului, bazându-se doar pe renumele actorilor şi pe o campanie costisitoare de marketing pentru a genera vânzări. Istoria ne-a arătat însă că recenziile bune şi recomandările sunt cele care aduc bani; din acest punct de vedere, aşteptările – de data asta ale lor – ar trebui să fie mult mai mici decât au fost ale noastre.

Nota: 5/10

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

Cum poţi să-ţi creşti semnificativ banii pe care îi câştigi dintr-o singură mişcare. ”Este un pas esenţial”, dar mulţi nu fac asta Cum poţi să-ţi creşti semnificativ banii pe care îi câştigi dintr-o singură mişcare. ”Este un pas esenţial”, dar mulţi nu fac asta
BOMBĂ a EXPLODAT pe piaţa imobiliară din Bucureşti! Adriean Videanu schimbă RADICAL unul dintre cele mai aglomerate cartiere din Bucureşti: Construieşte nouă zgârie-nori de până 35 de etaje
Top 10 maşini geniale fabricate în anii 2000, de care poate nici n-ai auzit - GALERIE FOTO Top 10 maşini geniale fabricate în anii 2000, de care poate nici n-ai auzit - GALERIE FOTO
Data viitoare când te urci în maşina, verifică cu atenţie geamurile şi parbrizul. Te poate costa 2.000 de lei!
VIDEO - Întâmplare incredibilă pe Autostrada Transilvaniei. Şoferilor nu le-a venit să creadă CE VENEA DIN FAŢĂ ÎNSPRE EI!
A CONDUS România timp de 24 de ani şi a murit de 29 de ani. IMAGINI neştiute până acum cu Nicolae Ceauşescu. Au stat la SECRET zeci de ani A CONDUS România timp de 24 de ani şi a murit de 29 de ani. IMAGINI neştiute până acum cu Nicolae Ceauşescu. Au stat la SECRET zeci de ani
Un INVESTIGATOR al Pentagonului a descoperit ceva cu totul neaşteptat într-un OZN care a ajuns în atmosfera Pământului
Urme EXTRATERESTRE descoperite recent de o echipă de savanţi provoacă o controversă URIAŞĂ. ''Cum pot să SUPRAVIEŢUIASCĂ pe Terra?'' - VIDEO
Camerele video vândute la SECOND HAND au fost folosite pentru a SPIONA ce fac noii proprietari la ei acasă Camerele video vândute la SECOND HAND au fost folosite pentru a SPIONA ce fac noii proprietari la ei acasă
Apple lasă SAMSUNG şi HUAWEI în urmă! iPhone-urile se vând mai bine decât cele două branduri la un loc
TOP 10 greşeli din filme celebre care ţi-au scăpat atunci când le-ai văzut [VIDEO]
Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni Dieta de vară: cum să slăbeşti 4 kilograme în 2 săptămâni