Care este noul film al universului Marvel ce promite să dărâme mai multe recorduri, după ce în numai o lună de la lansare încasările au depăşit 1 miliard de dolari

Postat la 30 august 2024 46 afişări

Cu încasări de peste 1 miliard de dolari în prima lună de la lansare, Deadpool & Wolverine se pregăteşte să devină cel mai mare succes comercial din categoria filmelor R-Rated. Ce ar putea însemna acest succes pentru viitorul Marvel şi cum s-a tradus tranzacţia Disney-Fox în filmul Deadpool 3? Atenţie, textul conţine spoilere.

Deadpool & Wolverine este un film zgomotos, scandalos şi violent, dar în acelaşi timp este amuzant, plin de acţiune şi se simte ca o îmbrăţişare caldă, învăluită în melancolie şi extaz, din partea unor prieteni pe care nu credeai că o să îi mai vezi. Dacă ne uităm pe cifre, filmul este cu siguranţă un succes comercial. Lansat în iulie în cinematografele din întreaga lume, Deadpool & Wolverine este un film din categoria R-Rated.

Asta înseamnă că în România este nerecomandat copiilor cu vârste sub 15 ani, o mutare neconvenţională din partea Disney, care face de obicei eforturi pentru a se adresa unei audienţe cât mai mari.  Rezultatul? Deadpool & Wolverine a înregistrat până la momentul realizării articolului încasări de 1,048 miliarde de dolari la cinematografele din întreaga lume, de mai bine de cinci ori mai mari decât bugetul de 200 de milioane de dolari alocat pentru producţie, potrivit Box Office Mojo by IMDb. În România, filmul a avut premiera în cinematografe în data de 26 iulie şi a înregistrat în total încasări de peste 2,25 milioane de dolari. Dacă facem un pas în spate, Deadpool 3 este pe cale să devină cea mai mare producţie R-Rated din istorie.

Recordul de încasări în categoria R-Rated este deţinut în acest moment de filmul Joker, lansat în 2019, care a înregistrat venituri de 1,078 miliarde de dolari, dar o analiză a revistei Forbes arată că noul film Deadpool va depăşi acest record. În acest clasament, pe locul trei se situează Oppenheimer (2023), cu 977 de milioane de dolari, urmat de Deadpool 2 (2018), cu 785,8 milioane de dolari, respectiv primul film Deadpool (2016), cu 782,6 milioane de dolari. Desigur, acest rezultat de peste 1 miliard de dolari păleşte în faţa încasărilor de 2,7 miliarde de dolari pe care le-a înregistrat Disney cu filmul Avengers: Endgame (2019) sau în faţa încasărilor de peste 2 miliarde de dolari ale Avengers: Infinity War (2018), dar este un nivel record pentru un film R-Rated.

Asta ar putea încuraja Disney să intre şi mai mult în această categorie, mai ales că popularitatea serialul The Boys, dezvoltat de Eric Kripke pentru Amazon, a arătat că fanii poveştilor cu supereroi (sau antieroi?) s-ar bucura de mai multe momente R-Rated. Pentru moment, să ne întoarcem la Deadpool & Wolverine, un film regizat de Shawn Levy, care mai are în CV filme precum Free Guy, Real Steel sau Night at the Museum, adică a lucrat pe rând cu fiecare dintre cei doi protagonişti ai acestui film. Cred că motivul principal pentru care Deadpool & Wolverine poate fi considerat un film bun este chimia dintre Ryan Reynolds (47 de ani) şi Hugh Jackman (55 de ani), pe care cei doi au reuşit să o transpună pe ecran într-o chimie de tip yin şi yang între personajele Deadpool şi Wolverine.

Atitudinea de satiră specifică personajului Deadpool şi în filmele anterioare, tendinţa de a sparge al patrulea perete, de a vorbi către audienţă şi de a batjocori „instituţia” filmelor cu supereroi a fost pusă faţă în faţă cu drama pe care o transmite personajul Wolverine, veşnic îndurerat şi nervos. Dacă Wolverine ia totul în serios, Deadpool pare să nu ia absolut nimic în serios.

Nu voi devălui foarte mult din povestea pe care o veţi vedea în film pentru că reţeta filmelor din Marvel Cinematic Universe (MCU) este una simplă: lumea este în pericol, trebuie să oprim pericolul. De data aceasta însă, punctul de plecare al poveştii are în spate o idee interesantă: cum facem tranziţia între două lumi fictive diferite după o mutare de business în viaţa reală.

În 2017, Disney a anunţat o tranzacţie 71,3 miliarde de dolari prin care a cumpărat 21st Century Fox, inclusiv 20th Century Fox, FX, National Geographic Partners şi alte active. Această achiziţie a adus în proprietatea Disney produse precum filmele Deadpool, filmele X-Men, dar şi alte nume. Acum, Deadpool & Wolverine s-a dovedit a fi un film nu doar despre intrarea personajului Deadpool în universul Marvel, dar şi despre achiziţia realizată de Disney în 2017. Pare că Disney a decis să închidă mai multe capitole din universul Fox înainte de a construi mai departe cu o parte din personajele de acolo în MCU. Unele dintre cele mai mari suprize ale Deadpool 3 au fost readucerea actorului Wesley Snipes în rolul lui Blade şi a actriţei Jennifer Garner în rolul Elektra. De asemenea, fanii din sala de cinema au reacţionat atunci când a apărut pe ecran Channing Tatum, în rolul lui Gambit, un membru X-Men. În urmă cu câţiva ani, Fox a avut intenţia de a realiza filmul Gambit, cu Tatum în rol principal, însă producţia s-a oprit. De atunci, fanii au discutat de mai multe ori în comunităţi că ar fi vrut să îl vadă pe Channing Tatum în rolul lui Gambit. Şi dacă Disney folosea deja Deadpool & Wolverine pentru a închide câteva capitole din universul Fox, se pare că au decis să aducă şi această idee la realitate preţ de câteva minute pe parcursul filmului. 

O altă surpriză a fost apariţia lui Chris Evans în rolul lui Johnny Storm din filmul The Fantastic Four (2005). Filmul respectiv a fost produs de cei de la Fox, dar fanii Marvel îl cunoşteau pe Chris Evans din rolul de Captain America, pe care l-a jucat în MCU perioada 2011-2019. De aceea, momentul în care Evans a apărut pe ecran în rolul său din universul Fox, fanii au fost în extaz. Per total, Deadpool & Wolverine a fost un festival când vine vorba de personaje vechi şi noi, dar şi de vedete care au apărut preţ de câteva clipe pe ecran în roluri care sunt cunoscute de obicei drept „cameo”. Printre acestea s-au numărat Blake Lively, soţia lui Ryan Reynolds, în rolul Lady Deadpool, dar şi Matthew McConaughey în rolul Cowboypool. Deadpool 3 nu pare până acum să fie unul dintre acele filme care schimbă soarta universului Marvel, aşa cum o fac de obicei filmele Avengers, ci mai degrabă un film de sine stătător, cu un duo dinamic, care îmbină pentru prima dată la scară largă universul Fox cu universul Marvel controlat de Disney.

Deşi fanii se temeau că în momentul în care Deadpool va intra în MCU nu vom mai vedea acelaşi personaj sarcastic care face glume pe ecran inclusiv despre corporaţia care deţine drepturile de autor asupra lui, Deadpool & Wolverine a încercat să împrăştie această îngrijorare direct de la începutul filmului, una dintre replicile personajului fiind „Marvel is so stupid”. Rămâne de văzut care va fi rolul lui Deadpool în MCU. Pare că Disney ţine cont de glumele, de meme-urile şi de discuţiile comunităţilor de fani din online şi începe să livreze pe ecran conform aşteptărilor fanilor. Ba chiar preia meme-uri pe care le transformă în scene reale în filmele Marvel. Însă, contextul prin care trece MCU este complicat. După ce Avengers: Endgame a pus capăt unui capitol reuşit din perspectiva producţiilor şi vânzărilor, Marvel a dezamăgit de câteva ori fanii. După anul 2019, universul cinematic Marvel a intrat tot mai adânc în conceptul de multivers, ceea ce a dus la mai multe rezultate.  Noua etapă a dus lipsă de personaje şi poveşti puternice, cu câteva excepţii, cum ar fi Loki, probabil cel mai bun serial Marvel. În rest, Shang-Chi, The Falcon and the Winter Soldier, The Eternals sau She-Hulk sunt doar câteva dintre produsele care nu au reuşit să îi atragă pe fani atât de mult pe cât sperau cei de la Disney. Mai mult, compania Disney s-a văzut nevoită să gestioneze şi o criză în MCU, întrucât Jonathan Majors, actorul care îl juca pe următorul mare răufăcător din MCU, a fost condamnat într-un caz de violenţă domestică. Pe de altă parte, conceptul de multivers a aruncat pe geam orice regulă pe care o ştiam până acum. Niciun caracter pe care l-am văzut murind pe marile ecrane nu pare să fie rămână mort cu adevărat, mereu va exista o altă variantă a lui în multivers. Asta e şi premisa de la care plecăm atunci când îl vedem pe Wolverine din nou pe ecrane, după ce Wolverine pe care îl ştiam cu toţii a murit în Logan.

Unul dintre cele mai spectaculoase şi de succes rezultate ale conceptului de multivers a fost Spider-Man: No Way Home (2021). Filmul cu încasări de 1,9 miliarde de dolari s-a bazat tot pe melancolia fanilor, întrucât i-a adus pe acelaşi ecran pe Tom Holland, Tobey Maguire şi Andrew Garfield, adică toţi cei trei actori care au jucat rolul Spider-Man în ultimii 30 de ani. După acel succes din 2021 Disney pare să se îndrăgostească tot mai mult de idea de cameo şi de eroi din universuri diferite care fac echipă. Succesul acestei reţete ar putea încuraja Disney să continue pe acest drum, în care se bazează pe bugete din ce în ce mai mari şi pe nostalgia fanilor.

Însă MCU are nevoie şi de profunzime, iar producţiile Marvel trebuie să devină mai personale, aşa cum declara în 2023 Chris Hemsworth, actorul care joacă rolul lui Thor în MCU. Eu cred că o astfel de profunzime se poate observa în personajele cunoscute la comun drept The Defenders, aprofundate în serialele realizate în parteneriat cu Netflix, precum Daredevil sau Jessica Jones. Pare că şi Marvel a înţeles mesajul, iar dovada stă în serialul Loki, care aduce o astfel de emoţie. Totuşi, persoanjul jucat de Tom huddlestone are în spate o istorie lungă de a fi o plăcere vinovată a fanilor, ceea ce înseamnă că baza de plecare a fost diferită în cazul lui Loki. Cu siguranţă e mai uşor să aduci profunzime personajului prin intermediul serialelor, decât prin intermediul filmelor, dar Marvel a reuşit în trecut să livreze, iar Iron Man şi Captain America sunt două exemple bune în acest sens. Asta înseamnă că Disney trebuie să aibă de fiecare dată răbdare să construiască de la început.   

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.