Criza de incredere

Postat la 30 iunie 2009 16 afişări

Din sondajul de opinie organizat la fiecare doi ani de Forumul Economic Mondial, incepand din 2001, reiese un declin al increderii cetatenilor in guverne, ONU, institutii publice si companii. Increderea a scazut accelerat incepand din 2004.

Cum fenomenul se manifesta si la scara mica si cum majoritatea organizatiilor nu si-au dat inca seama ca dezvoltarea increderii reprezinta o importanta sursa de avantaj competitiv, autorii (Sally Bibb, specialista in teoria organizatiilor, editor al seriei “Truth About Business”, si Jeremy Kourdi, consultant de afaceri si autor de bestseller-uri pe teme economice) au initiat un studiu care sa analizeze amanuntit componentele psihologice al fenomenului increderii. Cultivarea increderii e o intreprindere anevoioasa, daca stam sa ne gandim la simplul paradox ca tocmai un personaj care vorbeste despre importanta increderii si despre cat de demn este de increderea celorlalti are mai putine sanse de a fi crezut.

Cu toate acestea, autorii despre asta vorbesc, intorcand fenomenul pe toate partile si convingandu-ne sa credem in temeinicia teoriilor pe care le avanseaza. “In analizele lor, oamenii de afaceri tind sa se concentreze asupra indicatorilor usor masurabili”, scriu autorii. Desi nu este un astfel de indicator, nivelul de incredere are o importanta capitala pentru performanta companiilor, iar acest lucru este dovedit pe doua cai: pe de o parte, increderea in interiorul organizatiei aduce o buna comunicare si o conducere mai eficienta; pe de alta parte, companiile care se bucura de incredere in ochii furnizorilor si ai clientilor isi pot asuma mai usor riscuri.

Bibb si Kourdi analizeaza increderea in diferite tipuri de relatii: intre companii si clientii acestora, intre partenerii de afaceri, intre liderii unei companii si angajati. Prin actiunile lor, liderii trebuie sa incerce sa cladeasca sau sa pastreze increderea, iar cartea de fata isi propune sa arate cum se poate face aceasta. n

Sally Bibb, Jeremy Kourdi

“Increderea”,

Editura All, Bucuresti, 2009

Aparitii noi:

  • Un alt Levy

Marc Levy este ceea ce se cheama un autor popular (a fost declarat cel mai vandut autor francez al anului 2007, tradus in 41 de limbi). Dupa sase romane, intampinate cu entuziasm de marele public, dar cu complezenta de catre critica literara, Levy iese din campul de predilectie al preocuparilor sale fictionale si, in locul unei frumoase (citeste siropoase) povesti de dragoste, ne ofera, prin “Copiii libertatii”, o pagina de istorie adevarata (unul dintre personaje, Raymond, este construit dupa chipul si asemanarea propriului tata al autorului) in care sangele, tradarea, minciuna si ororile razboiului constituie panza de fundal. In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand Franta era scindata intre colaborationisti si “rezistenti”, cunoastem aventurile unui grup de adolescenti - o brigada a Rezistentei - in care dragostea era interzisa, iar cuvintele de ordine erau sacrificiul, sabotarea inamicului, curajul si razbunarea. Unii dintre acesti eroi au apucat sa vada zorii libertatii postbelice, altii au fost rapusi in lupta pentru idealuri, nu doar de catre dusmanul declarat, nazistii, ci chiar de catre compatriotii lor.

Marc Levy

“Copiii libertatii”,

Editura Trei, Bucuresti, 2009

 

  • Ratiune si simtire

Andrea Camilleri este un Georges Simenon al Siciliei. L-a inventat, cu multi in urma, pe comisarul Montalbano (un comisar Maigret, dar provenind din Agrigento), care a devenit probabil cel mai prizat personaj al literaturii politiste din Peninsula. Calm, intelept chiar in iuresul celor mai complicate anchete, conducandu-se dupa un regim de tabieturi precise, mare amator de mancaruri fine, un spirit inalt contemplativ, Montalbano izbuteste intotdeauna sa dejoace planurile mintilor criminale si sa-i aduca in fata justitiei pe cei ce se straduiesc sa se ascunda de ea. In “Hotul de merinde”, avem un batran injunghiat intr-un lift din Vigata (orasul de bastina al comisarului), un pescar de origine tunisiana mitraliat pe un vapor italian, un colonel pitic, o batrana invatatoare invalida, un copil abandonat si o prostituata cu aer spectaculos.

Andrea Camilleri

“Hotul de merinde”,

Editura Nemira, Bucuresti, 2009

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/carte/criza-de-incredere-4607943
4607943
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.