Japonia, amenintarile

Autor: Dorin Oancea Postat la 20 martie 2011 74 afişări

Banca Centrala Japoneza a pompat peste 700 de miliarde de dolari pe piete pentru reducerea impactului economic al crizei generate de cutremul, valurile tsunami si alerta nucleara de la Fukushima. Mai mult decat finantele pare sa aiba de suferit economia reala - cele mai greu lovite prefecturi, Iwate, Miyagi si Fukushima, reprezinta in jur de 7% din economia tarii: otelarii, rafinarii de petrol, instalatii nucleare, fabrici de componente auto si de electronice.

Toyota, unul dintre cei mai mari constructori auto la nivel mondial va avea inchise uzinele pana pe data de 22 martie, productia scazand cu aproape 100.000 de masini. Productia Toyota a fost oprita pe 14 martie si initial trebuia repornita pe 16 martie. Japonia este cel de-al doilea cel mai mare producator de automobile dupa China, iar numai in Statele Unite a exportat in 2009 peste 1,2 milioane de masini.

Potrivit oficialilor Toyota, una dintre cele trei divizii producatoare de baterii pentru modelele hibride din Miyagi au fost afectate de cutremur, lucru care loveste in primul rand hibridele Prius. Nissan, cel de-al doilea mare constructor nipon, a demarat productia la uzinele din Japonia la finele saptamanii trecute, dar aceasta este legata direct de stocul de componente. Honda Motor a oprit productia la sase uzine, ceea ce se traduce prin 16.600 masini si 2.000 de motociclete care nu vor mai fi produse. Pana la inchiderea editiei conducerea constructorului nipon nu a luat nicio decizie cu privire la reluarea activitatii din cauza lipsei de componente.

La fel ca si Mazda, si uzinele Subaru vor ramane oprite pana pe 20 martie. "Ce repercusiuni vom avea asupra economiei globale este greu de estimat in momentul de fata. Trebuie sa ne uitam in primul rand la piata, Japonia fiind una dintre cele mai importante. ntrebarea este in cat timp isi va reveni piata", a spus Norbert Reithofer, presedintele consiliului de administratie al BMW Group.

BMW nu are relatii directe cu furnizori din Japonia, dar este posibil sa aiba aici furnizori de rang doi sau trei pentru anumite componente, potrivit lui Herbert Diess, membru in consiliul de administratie al BMW si responsabil de achizitii. In Japonia BMW Group are aproximativ 800 de angajati, dintre care 40 sunt expati. "nca nu putem evalua impactul cutremurului din Japonia asupra pietei auto de acolo. Pentru noi Japonia este o piata puternica care in ultimii doi ani a avut o crestere importanta", a spus Ian Robertson, membru in consiliul de administratie al BMW responsabil de vanzari si marketing.

Mazda va dona 30 mil. yeni (270.000 de euro) pentru refacerea zonelor afectate de cutremur, iar compania va pune la dispozitie si voluntari sau materiale daca acestea vor fi solicitate. Constructorul japonez a decis suspendarea temporara a productiei pana pe 20 martie. Uzina Mazda din Hiroshima se afla la mai mult de 1.000 km de regiunea afectata de cutremur. Distributia si livrarea de masini si piese de schimb catre Europa Centrala si de Sud-Est nu va fi intrerupta.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
japonia,
amenintari,
impact,
economie
/analize/japonia-amenintarile-8074510
8074510
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.