Povestea românului care după ce a lucrat pentru alţii 25 de ani a decis să renunţe şi să meargă pe propriul drum. Primul său loc de muncă a fost în cadrul unui mare lanţ de fast-food-uri

Autor: Mădălina Dediua Panaete Postat la 08 martie 2024 17804 afişări

Dragoş Vlagali a lucrat 25 de ani în multinaţionale, în special în domeniul materialelor de construcţii, deşi primul pas ca angajat l-a făcut în cadrul KFC. A învăţat din fiecare experienţă lucruri noi, cunoştinţe care l-au condus către noi şi noi oportunităţi în companii mari precum Henkel, Mapei sau Isomat. Iar toate aceste experienţe s-au coagulat într-un business propriu - Bauindustry DC, furnizor de materiale de construcţii pe care l-a lansat în anul 2021. Cum a fost drumul de la angajat la cel de a fi propriul şef?

Trecerea de la angajat de multinaţională la antreprenor a venit oarecum firesc. Spun acest lucru deoarece după 25 de ani petrecuţi în multinaţionale, cu nume prestigioase în domeniul construcţiilor, am simţit că sunt pregătit să o iau pe cont propriu. De-a lungul acestor ani au mai existat momente în care am vrut să aleg acest drum, dar obişnuinţa, temerile, provocările profesionale nu m-au lăsat să fac această schimbare”, a povestit Dragoş Vlagali, antreprenorul care deţine compania Bauindustry şi magazinul online platformadeconstructii.ro.

El a lucrat timp de zece ani, începând cu anul 2000,  în cadrul Henkel România. Aici a învăţat foarte multe lucruri despre produse, despre domeniul vânzărilor, despre publicul ţintă din zona materialelor de construcţiei, dar şi despre cum se face management într-o companie lider de piaţă. Următorii zece ani i-a petrecut Mapei România, companie despre care Dragoş Vlagali spune că i-a permis să se desăvârşească în „profesia” de manager şi să încep să analizez piaţa, produsele, jucătorii cu alţi ochi, mult mai matur şi mai pragmatic.

„Finalul carierei mele de corporatist este legat de compania Isomat România, locul în care am conştientizat că a venit acel moment – acum ori niciodată şi că va trebui să renunţ la confortul şi provocările funcţiei de Naţional B2B Manager şi să o dau la schimb pentru cea de antreprenor.” Bauindustry DC este o companie specializată în distribuţia de materiale de construcţie. Aceasta a fost înfiinţată în Bucureşti, în iunie 2021. Din luna aprilie a anului trecut compania are în portofoliul său şi o platformă online de vânzare de materiale de construcţie – platformadeconstructii.ro.

De asemenea, în acest moment Bauindustry DC, distribuie exclusiv în România două produse, o folie extensibilă/ fixă care protejează toate tipurile de suprafeţe împotriva murdăriei care apare în timpul construcţiilor, amenajărilor,  reabilitărilor denumită BauProtekt şi un sistem de nivelare a plăcilor ceramice. Compania a terminat anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste jumătate de milion de euro, conform informaţiilor furnizate de Dragoş Vlagali. Compania are un angajat şi mai mulţi colaboratori pe zona de vânzări, financiar, IT şi marketing. „Intenţia noastră este ca în 2024, numărul agenţilor de vânzări să crească deoarece vrem să ne consolidăm poziţia în piaţă atât în online, cât şi în offline”, a punctat antreprenorul.

Dragoş Vlagali consideră că Bauindustry este încă o companie foarte tănără şi încă nu a ajuns la potenţial. „Cred că o bornă importantă este şi faptul că am început acest business la 49 de ani cu o experienţă importantă şi cu o maturitate care sper că mă va feri de greşelile tinereţii. Ambiţiile mele pentru viitor au legătură cu o construcţie solidă a Bauindustry DC, cu o dezvoltare puternică a platformeideconstructii,  în care cred foarte mult şi cu formarea unei echipe de vânzări care să penetreze puternic piaţa”, a adăugat antreprenorul. El crede că pe piaţa de materiale de construcţii este loc pentru toată lumea atâta vreme cât serviciile şi produsele pe care le livrează sunt cele corecte.


„E uşor să spui că un antreprenor trebuie să fie vizionar, tenace, pragmatic, bun organizator, cum poţi să atribui diverse calităţi şi angajatului perfect, dar eu cred că totul se reduce la un singur cuvant atât pentru angajator, cât şi pentru angajat şi acest este Corect. Eu cred că dacă suntem corecţi cu noi, cu partenerii, cu colegii, cu clienţii atunci 90 % din treabă este făcută.“ - Dragoş Vlagali


Schimbare de mindset

Antreprenorul spune că cea mai mare provocare de până acum a fost de a-şi schimba mindset-ul din cel de manager, în cel de antreprenor, deoarece era obişnuit să gândească ca un manager, dar nu îşi integrase în totalitate statutul de antreprenor, acela de a conştientiza faptul că business-ul Bauindustry DC depinde exclusiv de deciziile sale. „După ce uşor, uşor am înţeles cum stau lucrurile cu antreprenoriatul în România, au venit şi provocările de tipul, cum fac să fim mai buni, să ne impunem pe piaţă, cum ne diferenţiem faţă de competiţie, cum gestionez impredictibilitatea pieţei, dar mai ales a cadrului legislativ din România”, a menţionat antreprenorul.  O altă provocare este cea legată de înţelegerea corectă a noţiunii de către parteneri şi ca jucătorii din domeniu să respecte clauzele contractuale. „De fapt, îmi doresc pentru peisajul de business din România mai mult fair-play şi mai multă preţuire pentru conceptul cuvântului dat.” El îşi doreşte însă să vadă lucrurile într-un mod pozitiv pentru ca să fie mai uşor să construiască ceea ce şi-a propus. „Astfel, pozitiv în statutul de antreprenor, pentru mine este faptul că îmi aleg singur partenerii cu care lucrez, că am ocazia să urmăresc îndeaproape cum se dezvoltă o divizie online a companiei, platforma de materiale de construcţii platformadeconstructii.ro,  în care am pus mult suflet. Pozitiv este că pot să fac singur politica de vânzări, să caut noi direcţii de business, să lucrez cu producători consacraţi care să creeze pentru Bauindustry DC produse private label. De asemenea, pozitiv este şi faptul că am avut un vis să mă trezesc, să îmi savurez cafeaua şi să citesc ziarul înainte să îmi încep ziua de muncă, nu se întâmplă în fiecare zi, dar visez că voi ajunge şi acolo”, punctează el.

De la reuşite la greşeli şi sfaturi

Dragoş Vlagali spune că cea mai mare reuşită a fost că a reuşit să se dezvolte, să înveţe, să fure meserie de la profesionişti recunoscuţi şi să îşi dorească mereu mai mult. „Cred că dacă am reuşit să schimb ceva în gândirea colegilor mei din echipă, înseamnă că sunt un câştigător.” Iar greşelile făcute sunt în suma încrederii acordate unor persoane care nu meritau, adaugă antreprenorul. Printre oamenii care au pus o cărămidă solidă la evoluţia antreprenorului sunt Andrei Dumitrescu, preşedintele Henkel România, Laurenţiu Barbu, actualmente Director Comercial Druckfarben Romania şi regretatul Marius Ivan, acţionar Dufa România şi Henkel Romania, despre care Vlagali spune că a fost primul antreprenor pe care l-a cunoscut.

„E uşor să spui că un antreprenor trebuie să fie vizionar, tenace, pragmatic, bun organizator, cum poţi să atribui diverse calităţi şi angajatului perfect, dar eu cred că totul se reduce la un singur cuvânt atât pentru angajator, cât şi pentru angajat şi acest este Corect. Eu cred că dacă suntem corecţi cu noi, cu partenerii, cu colegii, cu clienţii atunci 90 % din treabă este făcută.” Pe de altă parte, ca sfat pentru cei care intră în antreprenoriat, Dragoş Vlagali spune că în calitate de antreprenor trebuie să fii corect cu tine şi cu ceilalţi, adică să munceşti, să nu renunţi la visele tale, să lucrezi în echipă, să nu îţi pui pe tavă toate planurile pentru că puţină cumpătare nu strică nimănui.

„Le spun de multe ori povestea mea copiilor mei, care e cea mai apropiată experienţă şi anume că în facultate, înainte să intru în domeniul vânzărilor de materiale de construcţii, am lucrat un an la KFC şi am început acolo de la a debarasa mese pentru că trebuia să mă întreţin în facultate. Au fost momente când poate mă simţeam jenat că mulţi dintre prietenii mei veneau să comande, nu să muncească, dar a fost o lecţie esenţială pentru viitorul şi cariera mea, aceea că nu e ruşine să munceşti şi e bine să nu arzi etape în evoluţia ta profesională că la un moment dat, aflat pe scara ta, s-ar putea să fii nevoit să cobori şi s-ar putea să fie o coborâre mult mai dureroasă.” Cu alte cuvinte, sfatul lui este ca antreprenorii să nu se ferească să o ia de jos fiindcă atunci când vor ajunge unde şi-au dorit vor şti şi să aprecieze ce au şi cu atât mai mult, să aprecieze munca celor din echipa lui fără de care nu poţi ajunge nicăieri, „deoarece marile afaceri se clădesc în echipă”.    ■

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.