Anca Damour: Anul trecut, când am experimentat cu toţii izolarea, am descoperit că în singurătate ne descoperim adevărata umanitate. Ea mi-a arătat că a fi împreună înseamnă mai mult decât aproape fizic, înseamnă încredere, compasiune şi susţinere

Postat la 15 iulie 2021 78 afişări

Anca Damour: Anul trecut, când am experimentat cu toţii izolarea, am descoperit că în singurătate ne descoperim adevărata umanitate. Ea mi-a arătat că a fi  împreună înseamnă mai mult decât aproape fizic, înseamnă încredere, compasiune şi susţinere

Membru în Comitetul Executiv Carrefour România


Cifră de afaceri (2020, consolidată la nivelul grupului Carrefour România): 2,327 mld. euroNumăr de angajaţi (cifră consolidată la nivel de grup): >18.000


—   Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o în pandemie:

Anul trecut, când am experimentat cu toţii izolarea, am descoperit că în singurătate ne descoperim adevărata umanitate. Ea mi-a arătat că a fi  împreună înseamnă mai mult decât aproape fizic, înseamnă încredere, compasiune şi susţinere. Înseamnă să oferi siguranţă că eşti acolo pentru ceilalţi. În business profitul nu e unica busolă, ştiu asta de mult timp. Dar în 2020, mai mult ca oricând, responsabilitatea cu care am acţionat faţă de clienţi, parteneri, comunităţi şi mediul înconjurător a fost un indicator a ceea ce suntem noi cu adevărat: un furnizor de servicii esenţiale, un brand full service care ştie să fie mereu acolo pentru întregul ecosistem din care face parte, un partener pe care te poţi baza oricât de dificil ar fi contextul. Am demonstrat acest lucru celor alături de care am rămas fără ezitare: fermierii din Cooperativa Agricolă Vărăşti, cramele din programul Deschidem Vinul Românesc, ambiţioşii agricultori înscrişi în programul Creştem România BIO, echipa energică din Fundaţia pentru Dezvoltarea Agriculturii, BRINGO, toţi producătorii locali cu care dezvoltăm mărcile proprii Carrefour, tinerii din Innovation Labs, experţi, autorităţi, partenerii noştri sociali şi consumatorii.

—   Cea mai importantă decizie pe care am luat-o în ultimul an:

Aş spune că tot anul trecut a constat în gestionarea unui şir lung de decizii importante cu impact asupra stabilităţii ecosistemului Carrefour compus din clienţi, angajaţi, parteneri strategici, furnizori, producători locali, categorii vulnerabile, asociaţii şi ONG-uri. Deciziile au mers în direcţia susţinerii acestei stabilităţi. Concret, câteva exemple importante: am continuat investiţiile în programele şi iniţiativele originale Carrefour, ne-am respectat angajamentele asumate în faţa tuturor partenerilor noştri de business şi în special în faţa micilor producători care au avut dificultăţi în a-şi vinde produsele proaspete din cauza restricţiilor impuse de starea de urgenţă.

—   Cum mi-am menţinut colegii motivaţi în ultimul an:

Mai ales în această perioadă, obiectivul meu a fost să menţin stabilitatea echipelor şi un element cheie a fost să aloc în permanenţă timp pentru a mă conecta cu colegii şi pentru a le asculta mai mult trăirile sau îngrijorările. În fiecare clipă am cunoscut şi ne-am asumat cu toţii obiectivele, am acţionat  în modul nostru propriu şi ne-am susţinem reciproc fără scuze sau ezitări. Cred că asta ne-a ajutat să nu pierdem coeziunea construită anterior şi să depăşim împreună, ca echipă, aceasta perioadă.

—   Work from home sau de la birou?

Aş spune munca în siguranţă. 2020 a fost anul care a adus în prim plan sănătatea şi menţinerea siguranţei, a noastră şi a celor dragi. Încă din prima zi, toată energia noastră a fost canalizată pentru a păstra Carrefour un loc sigur pentru colegi, clienţi şi parteneri, prin respectarea tuturor măsurilor de siguranţă prevăzute de autorităţi şi adoptarea unor măsuri excepţionale de protecţie care au atras şi certificarea internaţională a tuturor hipermarketurilor şi sediului central.

—   Locul din care îmi iau energia necesară depăşirii unei crize:

Sursele de energie sunt şi sursele celor mai mari satisfacţii ale mele: familia, proiectele cu impact în comunitate şi în economie şi echipele care fac ca aceste proiecte să funcţioneze. Alături de familie am petrecut weekenduri întregi imaginând şi planificând vacanţele pe care le vom face după ce va fi din nou sigur să călătorim.

—   Persoana care m-a inspirat cel mai mult în această perioadă:

Eroii aflaţi în prima linie în lupta cu pandemia. Acest impresionant personaj colectiv reprezentat de eroii din prima linie în lupta cu Covid-19 a acţionat onorabil, fără odihnă, fără să stea pe gânduri, într-o manieră fără precedent. Tot în prima linie s-au aflat şi propriii mei colegi din magazine şi depozite, care au lucrat împreună, cu mult curaj şi grijă, pentru a oferi hrană unei ţări aflate anul trecut în stare de urgenţă.

—   Putere vs. feminitate:

Cred mai degrabă în incluziune decât în lucruri care se exclud. Cred în necesitatea unei culturi care se bazează pe respect reciproc, pe recunoaşterea şi valorificarea capacităţilor individuale şi a diferenţelor dintre noi, pe combaterea discriminării de gen. Cred că e sănătos să dărâmăm ideile preconcepute şi să promovăm egalitatea. Liderii viitorului, femei şi bărbaţi, ştiu să privească dincolo de stereotipuri. Sunt cei care au o viziune şi un angajament pentru o cultură care încurajează egalitatea de şanse la locul de muncă, în toate tipurile de joburi şi la toate nivelurile ierarhice. Spre exemplu, în echipa Carrefour, 50% din Comitetul Executiv sunt femei, printre care şi eu. Iar 59% dintre managerii noştri sunt de asemenea femei. Echipa de IT este condusă de o femeie ‒ Gabriela Stănică, viziunea financiară a companiei o promovează de asemenea o femeie ‒ Jagoda Gwardys-Zientara, activitate de e-commerce e coordonată de Justyna Torres, echipele de resurse umane sunt dirijate de Alina Gamauf şi exemplele pot să continue.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Florin Cîţu promite salarii mai mari. O discuţie cu Cristian Hostiuc, Ziarul Financiar şi Bogdan Nicolae, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.