Ziua îndrăgostiţilor este o pisică roşie, cu ceva nuanţe de roz. Şi mâncare italiană

Postat la 22 februarie 2016 112 afişări

Nu ştim cum, poate din cauza încălzirii globale, poate din cauza marketingului, poate pur şi simplu pentru că moravurile s-au schimbat, dar februarie s-a transformat din potenţial cea mai friguroasă lună a anului într-o perioadă a dragostei. Iniţial nu prea populare, inimioarele şi rozul cuceresc teren serios. Ce gândesc românii în legătură cu Sf. Valentin şi Dragobete? Păi ziua îndrăgostiţilor este o pisică roşie, cu ceva nuanţe de roz. Şi mâncare italiană.

Ziua îndrăgostiţilor este o pisică roşie, cu ceva nuanţe de roz. Şi mâncare italiană
Ziua îndrăgostiţilor este o pisică roşie, cu ceva nuanţe de roz....

Şi poate nu v-aţi fi aşteptat, dar opt bărbaţi din zece intenţionează să marcheze în mod special măcar unul din cele două evenimente, faţă de doar şase femei din zece. Aceasta este una dintre concluziile unui studiu realizat de compania braşoveană BrandBerry, studiu care a urmărit să identifice o serie de percepţii şi comportamente legate de evenimentele dedicate iubirii din februarie. Studiul a fost realizat în perioada 11 - 13 februarie 2015, eşantionul fiind unul multistratificat. Au fost colectate 458 de răspunsuri şi validate 398. Marja de eroare este de plus/minus 4,9%, la un nivel de încredere de 95%.

„Atât sărbătoarea Sfântului Valentin, cât şi Dragobetele sunt asociate cu cuvinte precum dragoste, iubire sau cadou. Ceea ce le deosebeşte este faptul că ziua de Sf. Valentin are şi asocieri negative precum «kitsch», «import» sau «american», în acest caz utilizat peiorativ, în timp ce pentru ziua de Dragobete sunt utilizate atribute precum tradiţie, original, româneşte sau primăvară“, spune Romulus Oprică, senior researcher & managing partner la BrandBerry. Şi Sf. Valentin, şi Dragobtele sunt asociate de jumătate dintre respondenţi cu „ziua îndrăgostiţilor“; interesantă este popularitatea în creştere a zilei de Dragobete, care beneficiază de marketingul asociat cu Sf. Valentin, cât şi pe fondul unui curent de recuperare a tradiţiilor româneşti, care se manifestă în ultimii ani.

Aproape două treimi dintre respondenţi au afirmat că intenţionează să marcheze în mod special măcar unul dintre cele două evenimente dedicate iubirii din această lună, bărbaţii arătând o dorinţă ceva mai mare decât femeile (82,1% faţă de 64,3%). Procente apropiate (83% bărbaţi şi 64% femei) spun că intenţionează să ofere cadouri cu acest prilej, suma medie alocată fiind de circa 200 de lei, ceva mai mare în cazul bărbaţilor, desigur. „Faţă de anii precedenţi, cel puţin cei din perioada de criză, suma medie alocată are o creştere de cca 30%.

Chiar şi aşa, majoritatea respondenţilor au alocată o sumă de cel mult 100 lei (56%) iar un sfert au alocat maximum 200 lei; cei care au alocat peste 200 lei fiind sub 20%. Puţin sub 6% dintre respondenţi au alocat pentru Sf. Valentin sau Dragobete un buget mai mare de 500 lei“, explică Romulus Oprică.

Întrebaţi fiind ce cadou ar oferi dacă orice ar fi posibil, majoritatea răspunsurilor s-au referit la excursii şi vacanţe, cu câteva referiri şi la maşini, case, bijuterii sau parfumuri. Pentru că, totuşi, nu orice este posibil, respondenţii au fost rugaţi să răspundă ce cadou consideră că vor oferi anul acesta. Răspunsurile au variat între flori, în principal, şi parfumuri sau cine romantice. Aproape 60% dintre cei chestionaţi se aşteaptă să şi primească un cadou cu ocazia zilei / zilelor îndrăgostiţilor, nu doar să ofere. Întrebaţi ce anume se aşteaptă să primească, respondenţii au indicat drept posibile cadouri, în majoritate covârşitoare, florile.

Pe lângă a sta acasă cu persoana iubită, activitate indicată ca posibilă de aproape 60% dintre respondenţi, în top 3 preferinţe se mai regăsesc ieşitul la un restaurant în oraş (36,2%) sau o excursie / drumeţie (32,5%). Răspunsurile au fost multiple, respondenţii putând indica mai multe activităţi planificate.

Oamenii au mai fost întrebaţi în ce oraş din lume, respectiv din România, ar face un city-break cu ocazia zilei îndrăgostiţilor. Parisul este câştigătorul incontestabil al preferinţelor exprimate pentru un city-break romantic în afara României (41,9%), el fiind urmat, la mare distanţă, de Veneţia, Roma şi Viena. Amsterdamul a fost nominalizat doar de bărbaţi.

Dacă în ceea ce priveşte oraşul internaţional avem un câştigător detaşat, la titlul de oraş al iubirii în România concurează Braşovul şi Sibiul, acestea fiind la o diferenţă suficient de mică (25,6%, respectiv 23,2%) încât să nu putem afirma cu certitudine care este câştigătorul. Braşovul şi Sibiul sunt urmate în clasament de Timişoara, Bucureşti, Sighişoara şi Cluj. Interesant este faptul că în top 10 propus de respondenţi puţin peste 70% din opţiuni sunt din Transilvania. Bucureştiul este menţionat de 11,7% dintre bărbaţi şi doar de 5,3% dintre femei, în timp ce Braşovul şi Sibiul sunt preferate mai degrabă de femei decât de bărbaţi.

Respondenţii au mai fost rugaţi să asocieze ziua îndrăgostiţilor cu un animal, cu o culoare, cu o plantă, fel de mâncare sau desert. Am identificat astfel o serie de asocieri clişeu, dar şi unele care ne dezvăluie comportamente cotidiene ale respondenţilor. Astfel, dacă ziua îndrăgostiţilor ar fi un animal, acesta ar fi pisică, însă la strânsă competiţie cu câinele (căţelul) şi într-o oarecare competiţie cu iepurele, spune Romulus Oprică.

Dacă ar fi culoare ar fi în mod automat roşu, cu eventuale mici nuanţe de roz, iar dacă ar fi plantă ar fi aproape obligatoriu trandafir. Dacă ar fi desert ar fi mai ales tort, cel mai probabil de ciocolată, dar şi tiramisu sau savarină. Dacă ar fi mâncare, ziua îndrăgostiţilor ar fi, în viziunea majorităţii respondenţilor, paste, pizza, salată sau friptură.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro

/actualitate/ziua-indragostitilor-este-o-pisica-rosie-cu-ceva-nuante-de-roz-si-mancare-italiana-15083045
15083045
comments powered by Disqus
François Coste, Groupama Asigurări: „Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de produse de asigurare şi suntem de părere că tendinţa va fi de aliniere treptată la structura pieţei europe François Coste, Groupama Asigurări: „Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de produse de asigurare şi suntem de părere că tendinţa va fi de aliniere treptată la structura pieţei europe

La 10 ani de la intrarea pe piaţa locală, asigurătorul de origine franceză Groupama trece într-o nouă etapă, marcată de revoluţia tehnologică. Cum se vede riscul în prezent, povesteşte François Coste, care conduce compania încă din 2012.

vezi continuarea
ZF.ro
Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri Atenţie! De astăzi, plăţile cu carduri ”sar în aer”.Schimbări majore pentru posesorii de carduri
O resursă EXTREM de valoroasă, pe care românii o au din plin. A devenit al doilea ”aur negru” al planetei. Este una dintre cele mai CĂUTATE substanţe din lume
ProMotor.ro
Povestea Godzilei româneşti. Era o centrală nucleară pe roţi - VIDEO Povestea Godzilei româneşti. Era o centrală nucleară pe roţi - VIDEO
Poliţia are un RADAR care nu ratează nicio maşină. Cum se pot proteja şoferii - VIDEO
GESTUL care a intrigat INTERNETUL. De ce ating POLIŢIŞTII farurile maşinii atunci când te trag pe dreapta
Descopera.ro
Descoperirea care i-a ULUIT pe cercetători. Acest bărbat trăieşte fără 90% din creier. ''Nu credeam că se poate asta'' Descoperirea care i-a ULUIT pe cercetători. Acest bărbat trăieşte fără 90% din creier. ''Nu credeam că se poate asta''
Descoperire INCREDIBILĂ într-un cufăr. Maestrul ILLUMINATI a...
Povestea care i-a UMILIT pe toţi soldaţii ruşii. Ce le-au făcut FEMEILE din "Batalionul Morţii", în frunte cu MARIA
Go4it.ro
IPHONE 11 este cel mai puternic telefon? Cum se compară cu SAMUSNG şi HUAWEI IPHONE 11 este cel mai puternic telefon? Cum se compară cu SAMUSNG şi HUAWEI
HUAWEI cedează presiunilor! Este dispusă să renunţe la tehnologia 5G pentru a putea face afaceri cu SUA
Cum răspunde HUAWEI la noua lansare IPHONE 11. Compania chineză pregăteşte un anunţ exploziv pentru săptămâna viitoare
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.