Workspace Studio: Bugetul amenajării per post de lucru a crescut cu 30% faţă de perioada pre-pandemie

Autor: Andra Stroe Postat la 07 decembrie 2021 61 afişări

Workspace Studio: Bugetul amenajării per post de lucru a crescut cu 30% faţă de perioada pre-pandemie

Munca hibrid este preferată de aproape 75% dintre românii care îşi defăşurau activitatea în birouri anterior pandemiei, astfel că organizaţiile locale adoptă un sistem de muncă hibrid pentru procente ce variază între 20% şi 100% dintre angajaţi, arată o serie de studii citate de reprezentanţii Workspace Studio într-un comunicat. În acest context, amenajările şi reamenajările de birouri vizează adaptarea spaţiului companiei la acest sistem, punând accent pe zonele de socializare, colaborare şi schimb de idei, precum şi pe soluţiile de conectare între colegii care lucrează din birou şi cei care lucrează remote.

Astfel, ponderea zonelor comune din proiectele Workspace Studio – zone de socializare şi muncă în echipă – a urcat la aproape 50% din valoarea proiectului, faţă de 20-25% cât reprezentau pre-pandemie. Acestea sunt spaţii cu design relaxat, intime, adaptate mult mai precis unor activităţi specifice, dar şi flexibile şi integrate natural cu zonele de muncă individuală. Majoritatea sălilor de conferinţă si birourile individuale au dispărut, ele fiind înlocuite de cabine acustice, care acomodează până la 4-6 persoane, zone dedicate pentru munca individuală sau cele multifuncţionale de lucru în echipă, mentorat, sau prezentări.

Nevoia ocazională pentru săli de conferinţă de mari dimensiuni, amfiteatre sau săli dedicate prezentărilor este adresată de proiectele de amenajare demarate de proprietarii de birouri de top, companiile din clădire având acces „la cerere” la aceste zone.

Încă de anul trecut există o tendinţă de reorganizare a spaţiului de lucru, care acum se conturează din ce în ce mai vizibil şi concret în actualele amenajări, fie ele spaţii noi sau reamenajări. Zonele de open space se transformă din ce în ce mai mult în zone de tip informal, astfel că mobilierul tradiţional este parţial înlocuit şi/sau dublat de mobilier dedicat lucrului interactiv.

„Conceptul hibrid preferat în acest moment impune o reorganizare a spaţiului de lucru pentru a acomoda un mediu sigur de interacţiune, integrarea tehnologiilor care să permită cu uşurintă utilizarea sistemelor de conferinţa precum si locuri de socializare şi co-working – precum birouri electrice, phone booths, panouri acustice sau pereţi peisageri. Designul biroului şi al clădirii au o importanţă majoră şi sunt analizate în detaliu pentru a asigura o calitate superioară a mediului de lucru. Acest trend este la fel de important atât pentru chiriaş, cât şi pentru proprietar, căci în final are ca scop principal creşterea productivităţii”, spune Mihaela Petrescu, business development director Workspace Studio.

Bugetul amenajării per post de lucru a crescut cu 30 % faţă de perioada pre-pandemie

Concomitent cu schimbarea abordării la nivel de piaţă, companiile investesc în amenajarea sau reamenajarea spaţiilor de lucru pentru a atrage angajaţii înapoi la birou.

90% dintre proiectele de amenajare sau reamenajare realizate de Workspace Studio în 2021 au fost proiecte de dimensiuni mici şi medii, adaptate pentru echipe de 50-200 persoane. Acestea s-au remarcat prin design centrat pe utilizator, ergonomie şi o calitate superioară a soluţiilor de mobilier integrate, care asigură un confort sporit angajaţilor. Cele mai multe proiecte au fost pentru spaţii cu suprafeţe între 300 şi 1000 de mp, bugetul total alocat per proiect fiind între 100.000 şi 500.000 euro.

Designul în ansamblu susţine distanţarea, de care la nivel psihologic au nevoie majoritatea celor care revin la birou după aproape 2 ani de lucru remote, dar permite în acelaşi timp conectarea şi colaborarea, acestea reprezentând principalele motive pentru care se doreşte revenirea la birou.

Bugetul mediu alocat per angajat în proiectele desfăşurate de Workspace Studio a crescut faţă de 2019, anul dinainte de pandemie.  Astfel, organizaţiile investesc în medie peste 2.500 de euro/post de lucru.

Cu o experienţă de aproape 10 ani pe piaţa birourilor, atât în zona de consultanţă în real estate, cât şi în cea de amenajări interioare, Mihaela Petrescu a preluat funcţia de business development director în cadrul Workspace Studio, companie specializată în soluţii ergonomice de amenajare a birourilor şi partener unic acreditat al Herman Miller în România. Din aceasta poziţie, Mihaela facilitează  interacţiunea dintre chiriaşi şi proprietari, având în vedere expunerea anterioară, astfel încât schimbările profunde din piaţa muncii să fie asimilate rapid şi eficient, iar birourile locale să se dezvolte la noi standarde.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
studio,
pandemie,
amenajare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.