Un miliard de euro. Atât va costa, de fapt, Spitalul Metropolitan, plus construcţiile adiacente

Autor: Nicolae Oprea Postat la 13 decembrie 2019 114 afişări

Primăria Capitalei vrea să investească o sumă uriaşă pentru construcţia Spitalului Metropolitan şi a celorlalte construcţii adiacente, respectiv 4,7 miliarde de lei (aproape un miliard de euro). Zilele trecute, Gabriela Firea a comunicat doar suma pentru Spital, care este de 400 de milioane de euro.

Un miliard de euro. Atât va costa, de fapt, Spitalul Metropolitan, plus...

„Spitalul Metropolitan este mai mult decât un spital, este un concept nou pentru România, deoarece acest obiectiv va îngloba nu numai un spital, ci şi locuinţe pentru doctori, spaţii hoteliere pentru pacienţi şi pentru familiile acestora, creşă şi grădiniţă pentru copiii personalului medical sau sălă de cursuri”, se arată într-un proiect privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru această investiţie, care se află pe ordinea de zi a şedinţei CGMB de săptămâna viitoare.

Potrivit proiectului, suma totală, care presupune construcţia spitalului cât şi a celorlalte funcţiuni menţionate mai sus, este de 4,7 miliarde de lei, adică aproape un miliard de euo (984 milioane de euro).

Zilele trecute, primarul general al Capitalei, atunci când a vorbit despre această invetiţie, a menţionat doar suma pentru construcţia spitalului, respectiv de 400 de milioane de euro.

Gabriela Firea a anunţat miercuri că a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru Spitalul Metropolitan, lucrările urmând să fie demarate din luna martie anul viitor. Spitalul ar urma să fie construit într-un termen de 3 ani de zile, iar costurile sunt 400 milioane de euro pentru 1.000 de paturi.

„Va avea circa 1.000 de paturi pentru pacienţi, din aceste paturi, 750 vor fi pentru spitalizare continuă. Demarăm lucrările propriu-zise în martie anul viitor. Avem deja studiul de fezabilitate, realizat de către două companii municipale. (...) Un studiu de fezabilitate realizat într-un timp foarte scurt, aş putea să spun, în 8 luni de zile şi nu în 2-3 ani, aşa cum se primeau până acum studiile de fezabilitate la Primăria Capitalei”, a anunţat Firea.

Potrivit primarului Capitalei, vor fi 30 de săli de operaţii, câteva corpuri importante de clădire, un turn de 12 etaje cu heliport, un alt turn de 7 etaje. Va exista, de asemenea, posibilitatea de cazare pentru rudele bolnavilor, dar şi pentru medicii care lucrează în Spitalul Metropolitan.

„Ţin să precizez faptul că vom crea 1.300 de noi locuri de muncă, dintre care 1.100 vor fi chiar medici şi asistenţi, restul personal tehnic. De asemenea va există o grădiniţă, o creşă şi alte funcţiuni absolut necesare. Cum se poate foarte bine observa din machetă, nu este vorba despre un simplu spital, ci este vorba despre un complex de sănătate, care va cuprinde, aşa cum se construiesc acum centrele de sănătate din întreagă lume, toate funcţiunile necesare, inclusiv campus pentru studenţi”, a mai explicat Firea.

Construcţia spitalului va fi finalizată în 3 ani de zile, iar în privinţa costurilor, Firea spune că sunt mici, în comparaţie cu preţurile actuale ale construirii unei unităţi de sănătate din acest moment în ţară şi în Europa: 400 de milioane de euro pentru circa 1.000 de paturi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
euro,
spital,
investiţie
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
În ce fel v-a influențat ZF viața profesională?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
Cel mai mare pericol de care trebuie să vă feriţi la job. Extrem de puţini ştiu asta, dar vă poate costa TOTUL
ProMotor.ro
Vrei să pui GPL pe LOGAN, atunci trebui să știi care sunt riscurile. La câți KM pică motorul Vrei să pui GPL pe LOGAN, atunci trebui să știi care sunt riscurile. La câți KM pică motorul
E ca nouă, BOSS. Nu bate, nu troncăne. Ce probleme a avut acest VW Golf VI cumpărat de la un samsar?
Supărat că nu l-a lăsat să depășească, a frânat în fața lui. Acum regretă enorm!
Descopera.ro
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
STRUCTURI care se găsesc pe Marte au apărut din SENIN pe Pământ iar savanţii sunt contrariaţi de acest fenomen STRANIU
Go4it.ro
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim? Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Cea mai IEFTINĂ maşină electrică din România disponibilă la vânzare nici nu necesită permis categoria B
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.