Traficul magazinelor online a crescut în medie cu 20-30% în perioada pandemiei

Autor: Andra Stroe Postat la 15 iunie 2020 34 afişări

Traficul magazinelor online a crescut în medie cu 20-30% în perioada pandemiei

În perioada pandemiei, românii s-au îndreptat în număr din ce în ce mai mare către e-commerce şi către mediile digitale. Traficul magazinelor online a crescut în medie cu 20%-30%, iar numărul de utilizatori ai reţelelor sociale a crescut şi el cu peste 10% în această perioadă conform studiului realizat de agenţia de digital marketing MTH Digital. În această perioadă, reţeaua socială Facebook a ajuns la 11 millioane de utilizatori români, în timp ce Instagram a ajuns la 4,2 milioane de utilizatori.

„În vreme ce alte industrii au fost afectate de pandemie, industria e-commerce şi cea de advertising online, vor fi cele care vor beneficia pe termen mediu şi lung de pe urma acestei perioade. În perioada aprilie - iunie, cât timp magazinele fizice au fost închise, am observat o creştere a traficului şi a numărului de clienţi noi pentru majoritatea magazinelor online cu care lucrăm”, spune Raluca Radu, fondatoarea agenţiei MTH Digital.

Conform cifrelor oficiale pentru piaţa de e-commerce în 2019 publicate de GPeC şi ARMO, românii au cumpărat online în 2019 de 4,3 miliarde de euro, iar piaţa de e-commerce a fost în creştere cu 20-30% în fiecare dintre ultimii 5 ani. În perioada pandemiei, o mare parte dintre magazinele online au decis să se promoveze online chiar mai mult decât o făceau înainte, bugetele de marketing alocate canalelor digitale fiind mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Principalele canale de marketing pe care bugetele au fost crescute au fost Google Ads (Search Ads, Display Ads şi Shopping Ads), Youtube Ads, Facebook Ads şi Instagram Ads, dar s-a observat un interes în creştere şi pentru deschiderea unor canale de comunicare precum Pinterest şi TikTok.

„MTH Digital fiind o agenţie de digital marketing specializată pe e-commerce, putem vorbi mai ales despre comportamentul businessurilor de pe această verticală. Odată cu închiderea magazinelor fizice, majoritatea magazinelor online cu care lucrăm au decis să aloce bugete aproape nelimitate pe Google Search şi Shopping Ads atâta timp cât traficul adus era relevant. De asemenea, magazinele online care vând produse din verticalele de Beauty, Lifestyle şi Fashion au decis să crească cu peste 30% bugetele alocate Facebook, Google Display Network, affiliate marketing pentru a aduce trafic relevant pe site. Am observat şi un număr din ce în ce mai mare de clienţi care au ales să testeze platforme de marketing automation pentru a aduce trafic nou pe site, printre cele mai folosite numărându-se RTB House, Retargeting.biz şi Criteo” adaugă Raluca Radu.

Conform raportului DESI recent publicat, 72% dintre locuitorii României sunt utilizatori de internet, iar 29% dintre utilizatorii de internet cumpără online. Peste 90% dintre utilizatorii de internet din România folosesc reţele de socializare - Facebook este reţeaua socială cu cel mai mare număr de utilizatori (11 milioane), iar Instagram a ajuns în perioada pandemiei la 4,2 milioane de utilizatori.

MTH Digital este un departament de digital marketing externalizat pentru magazine online care urmăreşte creşterea vânzărilor online ale acestora prin integrarea serviciilor de performance marketing (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Youtube Ads, affiliate marketing, marketing automation, email marketing) cu serviciile de creaţie (copywriting, redactare de conţinut, grafică, animaţii şi editare video). MTH Digital a fost fondată în 2017 şi din echipa sa fac acum parte 14 specialişti în digital marketing care lucrează în parteneriat cu cei peste 50 de clienţi ai agenţiei, majoritatea magazine online.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
online,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.