Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, trece pe profit net de 19,4 mil. lei în S1/2023, de la pierderi de 8,7 mil. lei în S1/2022. Veniturile s-au majorat cu 14,8% an/an, la aproape 700 mil. lei

Autor: Cristina Bellu Postat la 30 august 2023 33 afişări

Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, trece pe profit net de 19,4 mil. lei în S1/2023, de la pierderi de 8,7 mil. lei în S1/2022. Veniturile s-au majorat cu 14,8% an/an, la aproape 700 mil. lei

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a raportat pentru S1/2023 un profit net de 19,4 mil. lei de la pierderi de 8,7 mil. lei în S1/2022, în timp ce veniturile grupului s-au majorat cu 14,8% an/an până la 695,6 mil. lei.

Oficialii companiei spun că această redresare se datorează performanţei puternice a KFC România şi KFC Moldova, care împreună au înregistrat un profit net combinat de 27,5 mil. lei, precum şi subsidiarei KFC Italia care a atins pragul de rentabilitate, datorită unui control eficient al costurilor şi optimizării activităţilor, incluzând închiderea a două restaurante neperformante.

Profitul operaţional al restaurantelor a ajuns la 60,6 mil. lei în primele şase luni, în creştere cu 136,3% an/an, datorită performanţei îmbunătăţite la nivelul tuturor brandurilor, având contribuţii semnificative KFC România (52,2 mil. lei, plus 69,7%) şi KFC Italia, care a trecut de la o pierdere operaţională a restaurantelor de 3,4 mil. lei la o valoare pozitivă de 6,7 mil. lei.

Atât KFC Moldova, cât şi Taco Bell au înregistrat îmbunătăţiri semnificative (de 54,9% şi, respectiv, 250,5%), în timp ce Pizza Hut şi-a înjumătăţit pierderea operaţională a restaurantelor (la 1,7 mil. lei), ca urmare a unui proces complex de eficientizare a activităţii, care va continua şi în perioada următoare.

În acelaşi interval, EBITDA a înregistrat, de asemenea, un semestru remarcabil, cu o apreciere de 146,5%, la 52,4 mil. lei.

Similar cu evoluţia profitului operaţional al restaurantelor, KFC Italia a dus EBITDA de la o poziţie negativă în S1/2022 la una pozitivă în S1/2023, atingând pragul de rentabilitate din punct de vedere al profitului net.

Marja EBITDA a variat în funcţie de brand, KFC Moldova având cel mai înalt nivel (15,9%), urmat de KFC România (9,3%), KFC Italia (7,1%) şi Taco Bell (3,8%).

“Rezultatele Sphera din prima jumătate a anului 2023 sunt despre rezilienţă, inovaţie şi creştere remarcabilă. (...) De la pandemie, instabilitatea din regiune care ne afectează lanţurile de aprovizionare, până la inflaţia de două cifre, astăzi oferim investitorilor noştri unul dintre cele mai profitabile rezultate din istoria Grupului. Cifrele sunt o relatare clară a parcursului Sphera. Sunt încântat că potenţialul de creştere este evident atât în rezultatele noastre, cât şi în evoluţia la Bursa de Valori Bucureşti, acţiunile SFG apreciindu-se cu 29% în primele şase luni ale anului”, spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Îmbunătăţirea  profitabilităţii poate fi atribuită în principal măsurilor eficiente de control al costurilor luate în cadrul companiilor din Grup. După un 2022 provocator, ponderea cheltuielilor din vânzări la nivelul restaurantelor a scăzut cu aproapte 5 pp, ajungând la 91,3% din vânzări în S1 2023 faţă de 96% în S1 2022, datorită creşterii mai rapide a veniturilor restaurantelor decât a cheltuielilor acestora.

Toate brandurile au înregistrat venituri mai mari în primele şase luni din 2023 faţă de perioada similară a anului precedent – KFC: plus 15,4%, la 595,9 mil. lei, Pizza Hut plus 1,7%, la 59 mil. lei, Taco Bell plus 29,1%, la 40,7 mil. lei.

Raportat la T28/2023, vânzările Grupului au ajuns la 360,5 mil. lei, plus 10,1% an/an. Vânzările din România au contribuit cu 311,3 mil. lei (plus 9,4% an/an), Italia cu 44,4 mil. lei (plus 14,4% an/an) şi Republica Moldova cu 4,9 mil. lei (plus 19,7% an/an).

“Această performanţă este în linie cu aşteptările noastre, susţinând perspectivele anului în curs. Rămânem fideli strategiei care a dat rezultate, bine ancoraţi în puterea brandurilor noastre şi adaptându-ne constant la condiţiile pieţei”,  adaugă Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

În intervalul mai-iunie 2023, Grupul a realizat EBITDA de 28,8 mil. lei, o majorare de 65% faţă de T2/2022. Proftul net a ajuns la 12,1 mil. lei, reprezentând o creştere de 453,2% faţă de T2/ 2022 şi un plus de 64,3% faţă de trimestrul precedent.

În S1 2023, acţiunile SFG s-au apreciat cu 29%, faţă de 7% în cazul indicelui BET. Randamentul total, inclusiv dividendul plătit la 31 martie 2023, a fost de 32,6%, faţă de o creştere de 10% pentru indicele BET-TR pentru aceeaşi perioadă.

Investitorii au tranzacţionat aproape 920.000 de acţiuni SFG, 7% din free float.

Începând cu 31 august 2023, furnizorul global de indici MSCI a decis să includă acţiunile SFG în indicii MSCI Frontier Markets Small Cap şi MSCI Romania Small Cap, ca recunoaştere a lichidităţii îmbunătăţite şi a capitalizării de piaţă în creştere.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Călin Ionescu,
CEO,
Sphera Franchise Group

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.