Ryanair. Intră pe noi aeroporturi şi vrea mai mult din piaţă

Autor: Miruna Diaconu Postat la 07 octombrie 2025 43 afişări

Ryanair este al doilea cel mai mare operator aerian de pe plan local după numărul de pasageri, care a avut 3,6 milioane de pasageri înspre şi dinspre aeroporturile locale în 2024. Pentru 2025, compania estimează o creştere astfel încât să ajungă la circa 4 milioane de pasageri înspre şi dinspre aeroporturile din România.

Ryanair. Intră pe noi aeroporturi şi vrea mai mult din piaţă

Ryanair este al doilea cel mai mare operator aerian de pe plan local după numărul de pasageri, care a avut 3,6 milioane de pasageri înspre şi dinspre aeroporturile locale în 2024. Pentru 2025, compania estimează o creştere astfel încât să ajungă la circa 4 milioane de pasageri înspre şi dinspre aeroporturile din România.

Creşterea vine în contextul în care compania aeriană va adăuga din toamna anului 2025 un nou aeroport local în portofoliu, anume Aeroportul Băneasa. Astfel, Ryanair va marca din toamna anului 2025 primele operaţiuni de pe aeroportul secundar din Bucureşti, de unde va zbura către cinci destinaţii, anume Baden, Barcelona, Bari, Memmingen şi Cracovia.

Cu noua expansiune, Ryanair va opera în programul de iarnă 44 de rute de pe toate cele patru aeroporturi locale. Compania operează, în prezent, de pe aeroporturile din Otopeni, Cluj şi Iaşi.

Ryanair a intrat pe piaţa din România în 2008, când a introdus iniţial zboruri către Arad şi Constanţa din bazele sale din Italia. Ulterior, a început operarea unor zboruri către Târgu-Mureş. În 2016, operatorul aerian a deschis la Timişoara prima bază din România şi, în acelaşi an, a mizat pe o a doua bază în Bucureşti. Astăzi, compania mai are o singură bază aeriană în România, pe aeroportul Otopeni, unde are alocate două aeronave, după ce în 2018 a ales să închidă baza din Timişoara ca urmare a performanţelor slabe înregistrate de aeroportul din vestul ţării.

Ryanair urmăreşte expansiunea şi către alte aeroporturi din ţară, însă compania aeriană susţine că tarifele de operare de pe aeroporturile regionale sunt mari şi nu ar fi eficient din punct de vedere financiar pentru companie să facă paşi în deschiderea unor noi rute de pe aeroporturile regionale din ţară.

„Ne-ar plăcea să mergem şi către alte aeroporturi din ţară, însă există costuri operaţionale ridicate, ceea ce face ca dezvoltarea acolo să nu fie cu adevărat atractivă pentru noi în acest moment. Noi avem un plan foarte ambiţios de creştere în România şi în întreaga Europă Centrală şi de Est. Plănuim să ne dublăm traficul în întreaga regiune şi ne-ar plăcea ca România să facă parte din această creştere. Dar, dacă aeroporturile regionale nu îşi revizuiesc politica privind tarifele, ne va fi foarte greu să includem aceste aeroporturi în acest plan“, mai spune Alicja Wojcik-Golebiowska, head of communications CEE, Ryanair.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.