RTB House: bugetele pentru cumpărare programatică vor creşte cu peste 30% în 2017

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 18 ianuarie 2017 69 afişări

RTB House: bugetele pentru cumpărare programatică vor creşte cu peste 30%  în 2017

Tehnologia de cumpărare programatică schimbă regulile pieţei de publicitate. Conform raportului „Zenith Optimedia Programmatic Marketing Forecasts”, în 2017, bugetele alocate pe zona de cumpărare programatică vor creşte cu 31% peste cele de pe zona de social media (25%) şi video online (20%).

În acelaşi timp, conform „Dun & Bradstreet Report”, aproape 70% din clienţii de publicitate planifică creşterea bugetelor pentru cumpărarea programatică a spaţiului publicitar.

Ţinând cont de acest potenţial, RTB House, furnizor global de tehnologie pentru retargetare bazată pe algoritmi deep learning, a analizat tendinţele pieţei şi prezintă 3 tendinţe pentru perioada următoare. Compania anunţă la ce ar trebui să ne aşteptăm în noul an şi cum ar trebui să beneficieze clienţii de avantajele achiziţiei programatice de spaţiu publicitar.

Potrivit ”Global Mobile Consumer Trends Research” realizat de Deloitte, în medie, un utilizator verifică telefonul de aproximativ 40 de ori pe zi. În vreme ce, la nivel global, mai mult de 78% din utilizatori deţin un smartphone (76% în ţările dezvoltate şi 81% în pieţele emergente), publicitatea programatică pe mobil este în creştere.

eMarketer anticipează că în Statele Unite ale Americii utilizarea vânzării programatice pe mobil va reprezenta aproximativ 75% din totalul investiţiilor pentru vânzările programatice. De asemenea, conţinutul video folosit în acest domeniu va reprezenta aproximativ 60% din totalul investiţiilor în advertisingul video şi circa un sfert în Europa, potrivit IAB Europe.

Marketingul programatic pentru mobil şi video a fost instabil în trecut, însă disponibilitatea tot mai mare de dispozitive şi piaţa ajunsă la maturitate a condus la dezvoltarea acestuia. În 2017, tot mai multe branduri vor alege campanii de advertising care să ajungă la client prin cât mai multe canale având posibilitatea în acest fel să interacţioneze cu aceştia mult mai eficient.

Spre deosebire de licitaţiile în cascadă, care au fost standard în vânzarea şi cumpărarea programatică de spaţiu publicitar pentru o lungă perioadă de timp, header bidding (sau pre-bidding) presupune că toate ofertele sunt făcute în acelaşi timp. Permite astfel, un acces democratic la spaţiul oferit de publicaţii şi conduce la o situaţie de tip win-win, atât pentru acestea, cât şi pentru advertiseri. De obicei preţul afişărilor creşte şi publicaţia câştigă mai mult, iar advertiserul poate ajunge mai uşor la utilizatorii valoroşi pentru el.

Importanţa acestei tendinţe este accentuată şi de către IAB, în contextul în care membrii OpenRTB Group lucrează la implementarea tehnologiilor tip „header bidding“ la o scară mai largă. În 2017, va fi mai accesibil ca niciodată datorită dezvoltării rapide a tehnologiilor care permit acest lucru.

Algoritmii de inteligenţă artificială vor creşte eficienţa campaniilor publicitare

Potrivit Juniper Research, algoritmii de inteligenţă artificială  folosiţi în cumpărarea programatică de spaţiu publicitar vor genera în 2017 venituri de 3,5 miliarde de dolari şi până în 2021 venituri anuale de aproximativ 42 miliarde de dolari.

Deep learning-ul, o ramură a inteligenţei artificiale, a făcut progrese mari în 2016 şi va fi în continuă dezvoltare şi în 2017.

Datorită utilizarii acestui tip de algoritmi pe partea de cumpărare programatică eficienţa campaniilor va creşte semnificativ. Un exemplu este zona de retagetare dinamică unde Deep learnig-ul permite  determinarea mai exactă a comportamentului utilizatorilor, a probabilităţii de conversie şi a valorii pe care utilizatorul o are pentru client. Acest lucru se traduce într-o promovare mai eficientă pentru client şi automat o profitabilitate crescută a campaniilor.

RTB House a fost fondată în 2012 şi a derulat peste 1.000 de campanii în peste 40 de pieţe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia, Pacific şi America Latină. Echipa cuprinde peste 200 de profesionişti şi este în continuă creştere.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

ZF.ro
Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19 Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19
Descoperă România cum nu ai mai văzut-o. Destinaţii de vacanţă magice la doi paşi de unde locuiţi
Mediafax
Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză
Preşedintele Belarusului închide graniţele cu Occidentul şi pune armata în stare de alertă
MonitorulApararii
Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot
Trump se arată disponibil vânzării aeronavelor F-35 către EAU, în ciuda opunerii Israelului
MonitorulPartidelor
Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban
Tudose: Dezumanizarea liberală ţine de lipsa de omenie
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.