Românul care a creat lanţul de restaurante care se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s anunţă că a ajuns la nouă unităţi şi mai deschide încă trei

Autor: Mirabela Tiron Postat la 20 martie 2024 49633 afişări

Românul care a creat lanţul de restaurante care se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s anunţă că a ajuns la nouă unităţi şi mai deschide încă trei

Lanţul românesc de fast food FRYDAY, fondat de antreprenorul sucevean Lucian Florea, a ajuns la nouă restaurante şi a finalizat anul trecut cu afaceri de 28,6 milioane de lei (5,7 mil. euro), nivel dublu faţă de anul anterior.

Investiţia în cele trei unităţi noi, ce vor fi deschise în aprilie - final de iunie, se ridică la peste 1,3 milioane de euro.

Lanţul românesc de fast food FRYDAY, fondat de antreprenorul sucevean Lucian Florea, a ajuns la nouă restaurante şi a finalizat anul trecut cu afaceri de 28,6 milioane de lei (5,7 mil. euro), nivel dublu faţă de anul anterior.

Cel mai recent restaurant a fost deschis în Vaslui, un restaurant de tip drivethru  care activează pe zona de burgers and fries (cartofi prăjiţi şi burgeri) şi care este în competiţie directă cu principalii jucători  din piaţă.

„Investiţia s-a ridicat la peste 1,5 milioane euro, fiind desfăşurat pe o suprafaţă de 1400 de mp de teren şi 300 de mp de clădire“, a spus Lucian Florea, fondatorul lanţului.

Compania Albina Restaurante, care operează brandul FRYDAY, a raportat in 2022 o cifră de afaceri de 13 milioane de lei şi un profit net de 1,1 milioane de lei, la 32 de angajaţi, potrivit mfinante.ro.

„Următorul sprint va fi deschiderea a trei noi restaurante în doar 60 de zile, prin urmare vom deschide în intervalul 25 aprilie - 27 iunie trei unităţi în trei mall-uri din România, în Piteşti, Galaţi şi Sibiu, cu o investiţie de peste 1,3 milioane de euro“.

El spune că obiectivul este ca până la final de an să ajungă la 15 unităţi cu o prezenţa în oraşe noi, precum Galaţi, Piteşti, Sibiu, Cluj, Constanţa, dar şi cu noi unităţi în oraşe în care compania este prezentă deja, precum Timisoara şi Bucureşti.

„Anul 2024 este un an în care vom apasă pedala acceleraţiei şi pe care îl proiectăm cu o creştere a cifrei de afaceri de peste trei ori faţă de 2023, având un forecast de peste 70 de milioane de lei pe bilanţul din acest an“.

Lanţul de restaurante are unităţi situate în mall-urile din Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş, Oradea, Alba Iulia, Craiova şi Arad, dar şi restaurante stradale, cu drive thru.

„Consolidarea resurselor de middle şi top management reprezintă o prioritate pentru mine că antreprenor şi mă voi focusa în recrutarea de tip headhunting având în vedere planul extrem de agresiv în zona expansiunii pentru 2025, unde ca obiectiv în zona de deschidere de noi locaţii există o cifra clară: o locaţie pe luna (12 locaţii în 2025)“.

Lucian Florea mai deţine şi business-ul Autoalbina, în zona de nord a ţării, care se ocupă de comercializarea pieselor auto. Din acest bussiness, deschis în 2012, a finanţat afacerea cu restaurante Fryday, apelând şi la credite bancare.

Pe piaţa locală de fast-foost sunt prezenţi giganţii internaţionali McDonald’s, KFC, Burger King sau Taco Bell, dar şi conceptele locale Spartan sau Mesopotamia şi şaormeriile de cartier.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.