Românii preferă ciocolata „no-name”. Topul celor mai vândute branduri de ciocolată

Postat la 28 noiembrie 2016 1434 afişări

Mărcile private ale marilor reţele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depăşind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Românii preferă ciocolata „no-name”. Topul celor mai vândute branduri de ciocolată

Mărcile private ale marilor reţele de magazine s-au situat în primul semestru pe primul loc în topul vânzărilor de ciocolată, depăşind împreună branduri consacrate precum Milka, Poiana sau Africana, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Una din cele zece tablete de cioco­la­tă consumate de un român în medie în primul semestru a fost marcă „no-name“, potrivit estimărilor ZF.

Mărcile private ale unor reţele de maga­zi­ne precum Carrefour, Kaufland sau Mega Image au cucerit astfel pri­mul loc pe încă o piaţă, după ce şi-au asi­gurat această po­ziţie în alte industrii precum săpun sau ulei, conform celor mai re­cente date din piaţă. Însă, în da­tele Vektor Markt­for­schung ca private label sunt luate toate măr­cile pri­vate, ast­fel că separat pro­du­sele marilor maga­zi­ne au o cotă de pia­­ţă mai mică.

Poziţia a doua în topul celor mai vândute mărci de ciocolată este ocupată de Milka, brand al gigantului american Mondelez. În plus, Mondelez şi-a asigurat trei locuri în top cinci, alături de Milka aflându-se în clasament şi brandurile Poiana şi Africana. Mondelez nu mai are însă unităţi de producţie în România.

Pe poziţia a cincea în clasament se află brandul Laura, produs de Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată de pe plan local. Kandia Dulce şi compania-soră Heidi Chocolat sunt cei mai mari producători de ciocolată, într-o piaţă care în ultimii ani  a fost invadată de importuri. Dacă Heidi Chocolat livrează circa 50% din producţie pe pieţele externe, Kandia Dulce şi-a concentrat activitatea pe piaţa locală având în portofoliu mărci cu tradiţie precum Rom, Măgura, Făgăraş sau Kandia. În cazul mărcilor private este posibil să existe anumite produse fabricate în România, dar aceste date nu sunt comunicate de marile reţele.

Piaţa ciocolatei, evaluată la 1,4 mi­liar­de de lei anual, este domi­na­tă de importuri, având în ve­dere că cele mai vândute bran­duri precum Milka sau Poiana nu sunt rea­lizate pe plan local, conform datelor ZF.

România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce pri­veşte consumul de ciocolată, dar trendul consumului este ascendent.

Urmărește Business Magazin

Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi  să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen

Chiar dacă investiţiile noi în producţie au devenit un soi de rara avis a industriei locale, schimbările din domeniu nu înseamnă doar închideri de fabrici, ci şi intrarea pe cele mai noi nişe ale industriei globale.

vezi continuarea
ZF.ro
Cum arată imprimanta viitorului Cum arată imprimanta viitorului
Mediafax
Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive” Donald Trump susţine că 99% din cazurile de coronavirus sunt „total inofensive”
Minunea japoneză. Cum a reuşit Japonia să aibă un număr redus de cazuri şi decese cauzate de coronavirus fără să impună RESTRICŢII
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Teodorovici suspectează înţelegeri ascunse cu PNL pentru organizarea online a Congresului PSD Teodorovici suspectează înţelegeri ascunse cu PNL pentru organizarea online a Congresului PSD
Veste bună pentru românii care vor să se întoarcă în ţară: Nu mai au obligativitatea de a se mai izola
MonitorulSiguranteiCetateanului
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a) Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)
COMENTARIU Marius Oprea: România, o ţară săracă? Fraierii sînt săraci. Şmecherii prosperă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.