Rezident: 2021 a fost un an bun pentru turism pe litoral şi sub aşteptări pentru business travel la Bucureşti

Autor: Andra Stroe Postat la 18 noiembrie 2021 48 afişări

Rezident: 2021 a fost un an bun pentru turism pe litoral şi sub aşteptări pentru business travel la Bucureşti

Familiile cu copii şi turiştii străini au fost principalii clienţi, în sezonul estival 2021, ai Rezident, companie care oferă spre închiriere apartamente în regim hotelier în Bucureşti, Eforie Nord şi Predeal. Gradul de ocupare pe litoral a fost de 60%, per ansamblu, cu un vârf de 97% în luna august. La Bucureşti, turişti străini din Israel, Italia ori Spania au stat, în medie, două zile în apartamentele Rezident. În paralel cu închirierea către turişti, compania a oferit în acest an şi contracte pe termen lung pentru o parte din apartamentele deţinute la Bucureşti, în formula hibrid oferta fiind acoperită de studenţi şi tineri profesionişti.

Compania încheie anul cu venituri în creştere cu 23% faţă de 2020 şi un plus de şapte apartamente în regim hotelier. Pentru 2022, reprezentanţii businessului urmăresc creşterea portofoliului prin trei metode: construcţie proprie, achiziţie în zonele de interes şi preluare în management.

Apartamentele de două camere de pe litoral sunt căutate în primul rând de familii cu copii, dar şi grupuri de prieteni, datorită dotărilor şi serviciilor oferite, de la bucătărie complet utilată la check in digital, recepţie online 24/7, servicii de curăţenie şi curăţătorie, parcare, şezlonguri pe plaja din apropiere. „Apartamentele de la Eforie Nord sunt considerate casa de la mare de cei care le închiriază pentru vacanţă. Gătesc constant, nu numai pentru micul dejun, primesc vizitele prietenilor, se relaxează pe terasă, apreciază confortul diferit de cel hotelier”, declară Alexandra Bogatu, fondator Rezident.

În vara 2021, rezervările au fost făcute din timp, cu o lună înainte, spre deosebire de 2020, când apartamentele se ocupau cu numai câteva zile înainte. Jumătate dintre închirieri au fost plătite şi cu vouchere de vacanţă. La Rezident, sezonul a început în 27 aprilie şi s-a terminat pe 4 octombrie, cu un grad de ocupare de 60% per total, însă lunile cele mai pline au fost iulie (95% grad de ocupare), august (97%) şi septembrie (71%). Turiştii au stat, în medie, 3,85 zile, tariful mediu pentru o noapte de cazare fiind de 531 de lei, de la 504 lei/noapte anul trecut.

„A fost un sezon bun pentru noi, cu rezervări făcute din timp şi grad mare de ocupare. Jumătate dintre rezervări au venit direct, fiind clienţii noştri de mai multe sezoane, 40% au venit prin booking şi 10% de la agenţiile de turism cu care colaborăm”, precizează Alexandra Bogatu

La Bucureşti, Rezident a primit mai mulţi turişti străini din Israel, Italia, Spania, ori români din diaspora veniţi pentru vacanţă, în iulie şi august, care au stat 2-4 nopţi, în timp ce clienţii de business travel s-au redus considerabil în comparaţie cu 2019. Gradul de ocupare e de 51% din ianuarie până la finalul lunii octombrie, mai mare faţă de anul trecut. Cele mai solicitate luni au fost iulie (cu un grad de ocupare de 84% şi mai mult de două nopţi rezervate), august (86%), septembrie (85%). Booking a generat 80% din rezervări, 20% fiind clienţi Rezident. Tariful mediu de închiriere a fost de 184 de lei/noapte în 2021.

Aceleaşi servicii oferite de companie tuturor clienţilor sunt folosite diferit la Bucureşti. Dacă pe litoral turiştii îşi doresc o interacţiune cu reprezentanţii Rezident, clientul de Bucureşti face check in online, foloseşte biroul din apartament, internetul, comandă micul dejun, apelează la concierge pentru recomandări. 

„Nu ne întâlnim cu clienţii de Bucureşti. Sunt genul de persoane pentru care check in-ul automatizat e un plus, care folosesc bucătăria numai pentru cafea şi care sună la concierge să obţină o informaţie despre ce să viziteze în centrul oraşului şi unde să mănânce, nu neapărat pentru o rezervare. Anul acesta întrebarea frecventă a fost unde se pot testa şi unde găsesc o farmacie în proximitatea apartamentelor”, precizează  antreprenoare.

Într-un an atipic din cauza pandemiei, Rezident găzduieşte şi studenţi şi tineri profesionişti pe termen lung. Contractele au o durată de 10-12 luni, cu o chirie lunară începând de la 350 de euro. „Am ajuns la formula hibrid când ne-am dat seama cât de mare e cererea pentru cazări pe termen lung în centrul Bucureştiului, la un preţ foarte avantajos, peste care oaspetele îşi poate adăuga orice serviciu doreşte din gama pe care o oferim, de la curăţenie la spălătorie, parcare. În 2021, mai mult de jumătate dintre apartamentele noastre au oaspeţi cazaţi pe termen lung”, susţine ea.  

Înfiinţată în urmă cu cinci ani, compania Rezident  a pornit iniţial cu trei apartamente în centrul Bucureştiului şi s-a extins la 39 în prezent: 27 în Bucureşti, 11 la Eforie Nord şi unul la Predeal, investiţia realizată până acum fiind de 1,8 milioane de euro. Apartamentele sunt oferite spre închiere pentru perioada dorită de clienţi, împreună cu o gamă de servicii hoteliere, în mare parte digitalizate. Business-ul a fost fondat de Alexandra Bogatu din dorinţa de a oferi oaspeţilor o casă provizorie cu confortul propriei locuinţe.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
litoral,
turism

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.