Raport: Maşinile verzi câştigă teren în preferinţele europenilor, vânzările din T3 cresc cu 128%

Autor: Dorin Oancea Postat la 10 noiembrie 2020 35 afişări

Raport: Maşinile verzi câştigă teren în preferinţele europenilor, vânzările din T3 cresc cu 128%

Mai mult de jumătate (54%) din maşinile hibride şi electrice vândute la nivel global în T3 au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmaţi de cei din China, cu 30%, şi din SUA, cu 16%, iar tendinţa va continua până la finalul anului, potrivit raportului ”E-Mobility Sales Q4” al PwC.

În Europa au fost vândute 711.000 vehicule electrice şi hibride, în trimestrul al treilea, cu 128% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2019. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unităţi (+97%), urmate de cele electrice (BEV), 179.000 unităţi (+121%), şi cele hibrid plug-in (PHEV), 146.000 unităţi (+316%).

”În pofida scăderii generale a pieţei auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice şi hibride este stimulată de numeroase programe locale, dar şi de lansările de noi modelele de către mărci premium. Şi în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuşi creşterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menţinerea programului Rabla Plus şi lansările anunţate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) şi Ford (Puma), cât şi de alţi constructori auto, vor susţine dezvoltarea acestui segment pe plan naţional”, a declarat Daniel Anghel, Partener şi Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.

Primele cinci pieţe ale UE (Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie) au înregistrat cea mai rapidă creştere, de 146%, de la intrarea în lockdown în primul trimestru şi până în prezent, până la 579.000 înmatriculări noi doar în trimestrul al treilea. Vânzările de maşini hibride plug in au crescut cu peste 400% în Franţa şi Germania, în timp ce vânzările de vehicule electrice s-au dublat în toate cele cinci ţări. Cota totală de piaţă a vehiculelor electrice pentru aceste pieţe se situează la 19%.

Cumpărătorii din China preferă în majoritate maşinile electrice, comparativ cu cei din Europa şi SUA, care preferă hibridele.

În timp ce pandemia COVID-19 a lovit puternic piaţa vehiculelor pe benzină şi diesel, segmentul vehiculelor electrice a crescut datorită produselor din ce în ce mai atractive, capacităţii mai mari a bateriei, proceselor de vânzare eficiente şi preţurilor mai accesibile.

În China, vânzările de vehicule electrice din trimestrul al treilea s-au situat la 395.000 vehicule, cu 49% mai mari decât în perioada similară din 2019. În intervalul menţionat, în SUA au fost vândute 216.000 maşini verzi noi, cu doar 8% mai multe.

Provocările operaţionale cu care se confruntă producătorii pe acest segment de piaţă sunt problemele tehnice şi limitările aprovizionării.

Pe măsură ce vânzarea continuă să accelereze, companiile care au intrat deja pe piaţă cu modele electrice şi concepte inovatoare de produse, de la prize de încărcare la sisteme de baterii şi electrificare completă, încep pentru prima dată să culeagă roadele investiţiilor masive din ultimii ani.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
electrice,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.