Producătorul de bere Molson Coors preia Starbev, imbuteliatorul Bergenbier

Autor: Ioana Mihai Postat la 03 aprilie 2012 55 afişări

Molson Coors Brewing Company a anunţat astăzi achiziţia StarBev pentru 2,6 miliarde euro (3,5 miliarde USD). Cu sediile centrale în Amsterdam, Olanda, şi Praga, Republica Cehă, compania StarBev deţine 9 fabrici de bere în Europa Centrală şi de Est (CEE), generând vânzări în 2011 de circa 0,7 miliarde euro (1 miliard USD) şi profit operaţional EBITDA - înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare - de 241 de milioane euro (322 milioane USD). Preţul de cumpărare reprezintă un multiplu aproximativ de 11 al valorii EBITDA.

"Achiziţia StarBev se încadrează în strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de mărci premium şi de extindere către pieţele cu potenţial de creştere din toată lumea," a spus Peter Swinburn, preşedinte şi CEO Molson Coors. "Piaţa de bere din Europa Centrală şi de Est este atractivă, având tendinţe istorice de dezvoltare şi potenţial de revenire pe masură ce regiunea se întoarce la ratele de creştere din perioada pre-criză".

Cu un număr de peste 4100 de angajaţi, compania de bere StarBev deţine operaţiuni de producţie în Republica Cehă, România, Serbia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru şi vinde mărcile sale atât pe aceste pieţe, cât şi în Bosnia-Herzegovina şi Slovacia. Aflat în topul primelor trei companii de bere în fiecare dintre aceste pieţe, StarBev produce anual 13,3 milioane hectolitri. Portofoliul său de peste 20 de mărci cuprinde campionii locali Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen şi Niksicko, precum şi mărcile Stella Artois, Beck's, Hoegaarden, Lowenbrau şi Leffe distribuite sub licenţă.

În urma achiziţiei, Molson Coors estimează că o parte semnificativă din veniturile sale vor proveni din pieţele emergente şi cele de creştere. Este de aşteptat ca pieţele din CEE să beneficieze pe termen lung de tendinţele de creştere a volumului şi a consumului per capita.

Molson Coors estimează că tranzacţia va avea rezultate în beneficiul acţionarilor în primul an integral de operare şi va genera până în 2015 aproximativ 50 de milioane USD.

Tranzacţia urmează să fie aprobată de autorităţile europene în domeniul concurenţei, finalizarea sa fiind estimată pentru al doilea trimestru al anului 2012. în urma încheierii tranzacţiei, StarBev va opera ca o unitate de business de sine-stătătoare în cadrul Molson Coors, iar sediul său central va rămâne în Republica Cehă.

Molson Coors are asigurate resursele de finanţare pentru a încheia procesul de achiziţie. La cursul de schimb valutar curent, finanţarea permanentă a achiziţiei este prevăzută să fie alcătuită din 3 miliarde USD din surse proprii şi împrumuturi, la care se adaugă 500 de milioane de euro (667 milioane USD) obligaţiuni emise către vânzător, care le permit acestora să participe în tranzacţii viitoare

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bere,
Molson Coors,
Starbev
/actualitate/producatorul-de-bere-molson-coors-preia-starbev-imbuteliatorul-bergenbier-9471943
9471943
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.