Piaţa de e-commerce a fost de 6,2 miliarde de euro în 2021, în creştere cu 10% faţă de 2020

Autor: Mara Rolea Postat la 26 iulie 2022 48 afişări

Piaţa de e-commerce a fost de 6,2 miliarde de euro în 2021, în creştere cu 10% faţă de 2020

Sinaps, o agenţie ieşeană de marketing online, a avut în 2021 o cifră de afaceri de 1,1 mil. euro, iar în acest an  estimează o creştere cu 30% faţă de anul precedent. Cifra de afaceri provine din comisioanele obţinute pentru administrarea anumitor bugete ale clienţilor, şi astfel, agenţia evaluează la 30-40 mil. euro pe an rulajul care se face prin intermediul companiei.

„Anul trecut piaţa de e-commerce a fost de 6,2 miliarde de euro, în creştere cu 10% faţă de 2020, iar în 2020 a fost cea mai mare creştere de 30% faţă de 2019”, spune George Răşchitor, cofondator al Sinaps, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

În perioada 2013-2019, agenţia de marketing online Sinaps a avut parte de o creştere organică, iar odată cu venirea pandemiei, multe afaceri care nu erau în mediul online sau nu generau clienţi de acolo s-au dezvoltat pe platforme virtuale, de unde au venit multe comenzi.

75% din clienţii agenţiei sunt magazine online, iar restul de 25% sunt afaceri care fie prestează servicii, fie vând produse offline, dar îşi generează clienţii online.

„Bugetele pe care le consumă merg preponderent către Google, Facebook, Instagram şi TikTok. Ca nişe e destul de largă paleta, de la magazine care vând fashion, vând materiale de construcţii, vând jucării pentru copii sau home & deco, până la servicii de contabilitate, practic tot ce se poate genera ca şi client online”, explică George Răşchitor.

Conform cofondatorului Sinaps, agenţia a fost iniţial specializată pe Google şi Facebook, mai apoi pe TikTok şi pe email marketing. „Avem clienţi care vor ca bugetul de marketing să nu depăşească 5% din cifra de afaceri, alţii care investesc şi 30%. Dacă vorbim de businessuri care vor să obţină cotă de piaţă merg şi în 50% pentru că nu urmăresc profitabilitatea în primul an de afacere sau în al doilea sau în al treilea”.

George Răşchitor mai adaugă şi faptul că sunt companii pe care agenţia le-a preluat din cadrul de start-up-uri şi au început prin a vinde cu bugete investite de 2.000-3.000 de euro, iar după un an-doi au ajuns să investească bugete de 20.000-40.000 de euro.

Vara, e-commerce-ul este în scădere deoarece oamenii pleacă în vacanţă, iar din toamnă lucrurile reintră pe un făgaş normal.

„Nu doar clienţii magazinelor online au plecat în concediu, chiar şi angajaţii lor merg în concediu. De exemplu, un magazin online care are cifră de afaceri de 1 mil. euro ca să ajungă la această cifră are nevoie de 50-100 de comenzi pe zi. Ca să procesezi comenzile astea, poţi să o faci cu 10 angajaţi. Avem clienţi care au şi 5 angajaţi. Când îţi pleacă 20%-30% din personal în concediu vara automat trebuie să reduci turaţia motoarelor. Asta se întâmpla înainte de pandemie”.

În funcţie de cât este dispus clientul să plătească pe produsul oferit de agenţie trebuie stabilită marja de profit care să acopere şi costurile de promovare. „Dacă mergi pe o marjă operaţională de 25% trebuie să te încadrezi în nişte costuri de promovare care apropo, costurile cu Google şi Facebook sunt în creştere. Pe unele industrii poate a crescut şi cu 50% CPC – costul per click. În zona de performance este costul per click pentru că atrag un utilizator şi trebuie să existe venit pe acel utilizator”, a mai declarat George Răşchitor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
ecommerce,
miliarde,
piata

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.