O compania cu mii de angajaţi în România recrutează personalul cu ajutorul unui robot.

Postat la 07 martie 2021 99 afişări

O compania cu mii de angajaţi în România recrutează personalul cu ajutorul unui robot.

Ema este „noua colegă virtuală” din echipa de Resurse Umane a Carrefour România, un ecosistem digital ce integrează prima interfaţă de chatbot de recrutare de pe piaţa din România.

Descrierea inovaţiei:

Inovaţia a fost construită cu tehnologie UiPath, în parteneriat cu două companii locale: DRUID şi RPAbox. Acest nou sistem revoluţionează procesul de recrutare şi automatizează interacţiunea cu angajaţii şi cu candidaţii, spun reprezentanţii companiei. Integrată atât intern cât şi extern, prin două interfeţe simple şi intuitive, Ema este un ecosistem digital care automatizează procesele de resurse umane. Prin interfaţa externă activă pe pagina de cariere a site-ului Carrefour, Ema ghidează candidaţii şi îi acompaniază pas cu pas pentru a ajunge cât mai rapid şi mai simplu la jobul dorit, printr-o conversaţie personalizată şi intuitivă, respectând toate normele GDPR. Candidaţii au posibilitatea de a aplica pentru orice magazin în care există o poziţie vacantă, alegând oraşul şi tipul jobului căutat. Odată înregistrată aplicaţia, profilul candidatului ajunge direct la managerul recrutor, interviul poate fi confirmat instantaneu, iar atât candidaţii, cât şi managerii, sunt informaţi prin SMS, în momentele importante ale procesului de recrutare. Interfaţa internă este integrată în aplicaţiile interne ale companiei şi este uşor de accesat de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet. Prin recunoaşterea automată a utilizatorului şi parolei aferente din organizaţie, Ema poate reda alte două interfeţe diferite, în funcţie de tipul de poziţie pe care îl ocupă angajatul. Prima, care automatizează procesul de recrutare şi angajare, este dedicată managerilor recrutori şi echipei de resurse umane, fiind integrată cu pagina de cariere a website-ului Carrefour. Cea de-a doua este accesibilă tuturor angajaţilor din companie care deţin un utilizator Carrefour intern. Pentru aceştia, Ema ştie să răspundă, imediat şi la orice oră, la cele mai frecvente întrebări legate de adeverinţe, concedii, asigurare de sănătate sau alte informaţii legate de pachetul de compensaţii şi beneficii, mobilitate, politici şi procese diverse de resurse umane. În afară de cei trei parteneri externi, Druid, RPAbox şi Centrade, componenţa echipei de proiect a fost formată din angajaţi din diverse departamente ale companiei: de la echipa Operaţională, Resurse Umane, la IT, Îmbunătăţire Procese şi Digital.

Elementul de noutate:

Chatbotul uşurează, în primul rând, activitatea managerilor recrutori din magazine. În al doilea rând, angajaţii din companie pot apela la Ema 24 ore din 24, 7 zile din 7 cu întrebări frecvente la care anterior putea răspunde doar echipa HR. În funcţie de întrebările primite, Ema este permanent instruită şi actualizată de echipa de proiect pentru a răspunde singură, cât mai corect şi pentru o categorie cât mai variată de întrebări, fără să fie nevoie să direcţioneze utilizatorul către un coleg din echipa de HR.

Efectele inovaţiei:

Chatbotul are un obiectiv bine stabilit: să eficientizeze şi să simplifice procesele din organizaţie şi să îmbunătăţească experienţa angajaţilor şi a candidaţilor în procesul de recrutare şi selecţie, scopul final fiind însă flexibilitatea – dezvoltarea şi implementarea pe parcurs a mai multor funcţii, pentru a aduce o contribuţie şi mai mare în organizaţie.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe Gandul.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.