NASA a publicat o nouă imagine uimitoare a Galaxiei Fantomă

Postat la 31 august 2022 53 afişări

NASA a publicat o nouă imagine uimitoare a Galaxiei Fantomă

Noi imagini uimitoare produse de telescopul Hubble şi de telescopul James Webb prezintă Galaxia Fantomă, o spirală de sisteme solare aflată la 32 de milioane de ani-lumină de Pământ.

Galaxia se află în constelaţia Peştilor, potrivit Agenţiei Spaţiale Europene, care colaborează cu NASA atât la Telescopul Hubble, cât şi la Telescopul James Webb.

Galaxia Fantomă, cunoscută oficial sub numele de M74, este un tip de galaxie spirală cunoscută sub numele de "spirală de mare design". Acest lucru înseamnă că are braţe spiralate bine definite, care se înfăşoară vizibil din centru în imaginile publicate recent.

Imaginile au fost create folosind date provenite atât de la Telescopul Hubble, cât şi de la Telescopul Webb. Webb a detectat "filamente delicate de gaz şi praf" în braţele spiralate ale galaxiei, potrivit ESA. Imaginile oferă, de asemenea, o privire clară asupra roiului nuclear de stele din centrul galaxiei, neumbrit de gaz.

Telescopul Webb şi-a folosit, de asemenea, instrumentul MIRI (Mid-InfraRed Instrument) pentru a examina galaxia, ca parte a unui proiect de înţelegere a primelor faze de formare a stelelor, a precizat ESA.

În timp ce Webb se pricepe cel mai bine la observarea lungimilor de undă ale luminii în infraroşu, Hubble are o viziune deosebit de clară la lungimile de undă ultraviolete şi vizibile, potrivit agenţiei. Acest lucru i-a permis să dezvăluie zone deosebit de luminoase de formare a stelelor, cunoscute sub numele de regiuni HII, în imaginile Galaxiei Fantomă, potrivit CNN.

Combinaţia de date de la ambele telescoape a permis oamenilor de ştiinţă să obţină o înţelegere şi mai profundă a Galaxiei Fantomă şi să creeze imagini spectaculoase ale cosmosului.

NASA a publicat primele imagini de înaltă rezoluţie ale lui Webb cu doar câteva săptămâni în urmă, în luna iulie. Mai mare decât Hubble, telescopul este capabil să observe galaxii extrem de îndepărtate, permiţând oamenilor de ştiinţă să înveţe despre formarea timpurie a stelelor. Hubble orbitează în jurul Pământului, dar Webb orbitează în jurul Soarelui, la aproximativ 1 milion de mile distanţă de Pământ.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro