MedLife încheie primul trimestru din 2022 cu un profit net de 32 mil. lei şi afaceri de 431 mil. lei

Autor: Liviu Popescu Postat la 15 mai 2022 45 afişări

MedLife (simbol bursier M), sin­gurul furnizor de servicii medicale pri­vate listate la Bursa de Valori Bucureşti, companie cu cea mai ridi­cată expunere în portofoliul fondu­rilor Pilon II ca pondere în capital social, circa 34%, a raportat un profit net consolidat de 32 mil. lei pentru T1/2022 şi afaceri de 431 mil. lei.

MedLife încheie primul trimestru din 2022 cu un profit net de 32 mil. lei şi afaceri de 431 mil. lei

MedLife (simbol bursier M), sin­gurul furnizor de servicii medicale pri­vate listate la Bursa de Valori Bucureşti, companie cu cea mai ridi­cată expunere în portofoliul fondu­rilor Pilon II ca pondere în capital social, circa 34%, a raportat un profit net consolidat de 32 mil. lei pentru T1/2022 şi afaceri de 431 mil. lei.

Acestea sunt rezultatele pro forma, adică cele ajustate să reflecte rezultatele societăţilor achiziţionate dat fiind faptul că MedLife este unul dintre cei mai activi jucători pe partea de achiziţii. Spre comparaţie, la T1/2021 profitul net pro forma a fost de 37 mil. lei iar afacerile de circa 373 mil. lei.

Fără a lua în calcul rezultatele pro forma, MedLife a avut în T1/2022 un profit net consolidat de 30 de mil. lei, în scădere cu 18%, şi venituri de 421 mil. lei, plus 24%. Vineri, la Bursa de la Bucureşti, acolo unde MedLife SA are o capitalizare de 2,4 mld. lei, acţiunile s-au apreciat cu aproape 3%.

Potrivit reprezentanţilor compa­niei, rezultatele din primul trimestru reflectă faptul că piaţa a început să reintre în mişcare, după doi ani de pandemie, iar românii îşi reiau uşor şi precaut activităţile obişnuite.

„Cei doi ani de pandemie, dar şi războiul din Ucraina ne-au arătat că sănătatea nu poate fi pusă pe pauză. Din contră, ne-au confirmat că indiferent de context, suntem în măsură să ne adaptăm şi să ne aliniem la nevoile pieţei, şi să fim un partener de nădejde atât pentru companiile din România, cât şi pentru fiecare român care ne trece pragul“, spune Mihai Marcu, preşedinte şi CEO MedLife.

Am investit masiv în digitalizare, am investit în cercetare şi inovaţie, am făcut upgrade la nivel de echipamente şi dotări şi ne-am consolidat poziţia de lider pe zona de oncologie, continuă el.. “Vom păstra un nivel de acţiune echilibrat, atât din perspectivă medicală cât şi de business, consolidând segmentul de oncologie, iar în unitati spitaliceşti cel de boli acute. Acestea sunt afecţiuni care nu pot fi amânate pe ciclul economic urmator, în funcţie de pandemie sau situaţia geopolitică”.

Alte afirmaţii din raportul MedLife:

Clinicile reprezintă cea mai mare pondere în afacerile Medlife, respectiv 32%, adică 133,5 mil. lei. Spre comparaţie în T1/2021 clinicile aveau 28%, adică 95 mil. lei.

► „La nivelul pieţei de servicii medicale private nu am văzut o stagnare. Dimpotrivă, odată cu relaxarea treptată a restricţiilor Covid, cererea pentru servicii medicale a crescut. Românii au simţit nevoia să îşi reia controalele pentru patologia cronică, să îşi programeze intervenţiile chirurgicale amânate în pandemie sau pur şi simplu să îşi facă un control de rutină post Covid, iar acest lucru continuă să se reflecte în numărul mare al pacienţilor care ne trec pragul zi de zi” spune Dorin Preda, director executiv MedLife Group.

► Urmează segmentul spitale cu 20,4%, adică 85,6 mil. lei. Spre comparaţie la T1/2021 segmentul spitale avea 23,2%, adică 78 mil. lei

► “Realitatea este că ne confruntăm cu un număr tot mai mare de pacienţi care necesită un tratament chirurgical în regim de urgenţă. Cu părere de rău, această lungă perioadă de pandemie a lăsat în urmă nu doar un număr mare de decese, dar şi un număr mare de cancere nediagnosticate la timp sau de boli cronice nemonitorizate, iar trendul pare sa fie unul ascendent”.

► Odată cu acentuarea tendinţei de creştere a numărului de bolnavi cu cancer, MedLife si-a intensificat eforturile pentru consolidarea segmentului de oncologie si radioterapie. Astfel după alaturarea NeoLife România in grup, compania a reuşit să finalizeze şi achiziţia OncoCard, devenind operatorul cu cea mai puternică platformă de diagnosic si tratament din România pentru patologia cu cea mai ridicată rată de mortalitate, inclusiv patologia oncologică.

► “Dincolo de contextul geopolitic, suntem conectaţi cu tot ceea ce înseamnă dinamica economică actuală şi credem în continuare că România are o perspectivă bună de creştere pe termen mediu. Ne concentrăm pe programul de achiziţii şi sperăm ca în curând să integrăm noi parteneri în grup”, spune Mihai Marcu.

► “Vizăm consolidarea infrastructurii pe zona de chirurgie de înaltă performanţă la nivelul grupului. Aici avem deja în derulare proiecte importante legate de robotizare care vor creşte şi mai mult nivelul de complexitate al actului chirurgical. Nu în ultimul rând, am reuşit să echilibrăm activitatea medicală a grupului MedLife adaugând serviciilor de screening si prevenţie un volum important de venituri pe segmentele de oncologie şi chirurgie, segmente ce sunt mai puţin elastice la sezonalitate, valuri de pandemie şi ameninţări geopolitice”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
medlife,
afaceri,
profit net

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.