Intersport, un grup cu venituri de 14 mld. euro şi cel mai mare retailer de articole sportive din Germania, vrea să mute producţia în China, în mijlocul unui război comercial care i-a făcut pe giganţi precum Nike sau Adidas să plece din această ţară

Autor: Ştefan Stan Postat la 04 august 2025 44 afişări

Intersport, un grup cu venituri de 14 mld. euro şi cel mai mare retailer de articole sportive din Germania, vrea să mute producţia în China, în mijlocul unui război comercial care i-a făcut pe giganţi precum Nike sau Adidas să plece din această ţară

Una dintre cele mai mari companii de retail de articole sportive din lume ia în considerare mutarea producţiei în China, tocmai în momentul în care branduri precum Nike şi Adidas îşi mută producţia din această ţară, ca răspuns la tarifele impuse de SUA, scrie FT.

Noul director executiv al Intersport International, Tom Foley, a declarat pentru Financial Times că grupul ia în calcul aprovizionarea unei proporţii mai mari din bunurile sale sub marcă proprie - care au generat venituri de aproximativ 1,4 miliarde de euro anul trecut - din China.

Aceste deliberări au loc în contextul în care brandurile sportive americane îşi mută producţia din China către alte ţări asiatice, unde tarifele vamale sunt mai mici. Activitatea de producţie din China s-a contractat pentru a patra lună consecutivă în iulie.

Această tendinţă de mutare din China, a adăugat Foley, „ar putea pune presiune pe capacităţile de producţie din pieţele care, în mod normal, nu ar fi fost supuse unei asemenea cereri”.

Intersport - care operează 5.500 de magazine în 42 de ţări - este o cooperativă cu sediul în Elveţia, deţinută şi administrată de organizaţii naţionale. Este deosebit de prezentă în Europa şi este cel mai mare retailer de articole sportive din Germania.

Grupul, care a generat venituri de 14 miliarde de euro anul trecut, vinde atât produse sub marcă proprie, cât şi produse fabricate de branduri precum Nike şi Adidas. Compania nu îşi dezvăluie profiturile.

În prezent, se confruntă cu o competiţie crescută pentru spaţii de producţie în ţări precum Vietnam şi Bangladesh, chiar dacă în China încă mai există capacitate de producţie neutilizată.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
productie,
china

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.