Internetul te face faimos, tot el te si distruge. Cum repari o reputatie facuta zob pe internet?

Postat la 20 aprilie 2011 27 afişări

Oamenii de marketing si comunicare vorbesc fara incetare despre cat de important este internetul in construirea si promovarea unui brand. Cat de usor se repara insa o reputatie pe care tot internetul a distrus-o?

Un nume cunoscut, fie ca este al unei persoane sau al unui produs, poate dezvalui, la o simpla cautare pe internet o serie de informatii pretioase - care sunt avantajele care il definesc, cat de mult a crescut in ochii publicului, cat de important este pentru segmentul pe care il reprezinta si asa mai departe. De multe ori insa aceeasi cautare pe internet scoate la lumina si informatii cu rol opus - acela de a aduce un prejudiciu de imagine si de a face mai mult rau decat bine. Astfel, internetul se transforma foarte usor intr-un instrument prin care cineva poate fi umilit sau chiar distrus din punct de vedere profesional.

Potrivit unui studiu realizat de Microsoft si Cross Tab si citat de revista Time, 86% dintre angajatorii americani declara ca investesc intr-o imagine buna si un brand de angajator favorabil pentru ca aceste doua criterii conteaza enrom in ochii candidatilor buni, care, inainte de a se prezenta la un interviou sau de a depune CV-ul, se documenteaza mai intai pe internet despre compania respectiva, istoricul sau, dar si opiniile celorlalti despre aceasta. Din acel moment, toate postarile, videoclipurile si linkurile denigratoare se transforma in dezavantaje de imagine importante.

In aceste conditii, in Statele Unite ale Americii meseria de specialist in "online-reputation-management" este la mare cautare. Reputation.com si Integrity Defenders sunt doua companii care desfasoara activitate in aceasta zona si ajuta clientii care si-au "avariat" imaginea in mediul online. Pentru ca este imposibil ca toate informatiile negative sa fie sterse de pe internet, acestia gasesc solutii pentru a le anula pe cat posibil efectul.

Primul pas al strategiei este sa umple mediul online cu informatii pozitive despre compania-client. "Fie ca este vorba despre realizarile profesionale sau lucuri bune din trecut, toate aceste informatii trebuie gasite si aduse in fata", spune Alan Assante, presedintele Integrity Defenders. Nu este atat de simplu precum pare pentru ca informatiile scandaloase si negative au intotdeauna mai multa putere in ochii cititorului si sunt greu de inlaturat din mintea acestuia.

De aceea, cele doua companii au nascocit adevarate formule matematice, cu ajutorul a peste 100 de experti in mediul online, majoritatea doctori in stiinte, care isi folosesc cunostintele amanuntite despre optimizarea motoarelor de cautare si plasarea stirilor pozitive inaintea celor negative, atunci cand este cautat numele companiei sau persoanei respective.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
distrugere,
reputatie

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/internetul-te-face-faimos-tot-el-te-si-distruge-cum-repari-o-reputatie-facuta-zob-pe-internet-8176310
8176310
comments powered by Disqus
Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români? Cum îşi reinventează afacerile micii antreprenori români?

Reinventaţi de pandemie Ţi-ai pus toate economiile la bătaie. Ţi-ai vândut, poate, apartamentul sau motocicleta şi ai investit banii într-o afacere. Nu acum, ci în urmă cu câţiva ani. Totul a mers bine. Ai crescut, uşor-uşor, cu paşi mici, dar ai ajuns la profit, iar acum businessul îţi e suficient să trăieşti fără a avea nevoie şi de un job. Ţi-ai îndeplinit visul. Până când, într-o zi pe care nici tu, nici altcineva nu putea s-o prevadă, totul se prăbuşeşte. Totul se închide. Marfa ta, serviciile tale nu-şi mai găsesc acum clienţii. Totul e captiv în izolare, publicul tău ţintă nu mai există, iar dacă există, îşi drămuieşte cu grijă banii pentru o potenţială criză care se prevesteşte.

vezi continuarea
ZF.ro
Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile Pericol critic: Dacă patronii mor, nu o să mai avem nici angajaţi sau cine să plătească salariile
Dezvăluirile unui medic de la Medlife despre coronavirus. Care este cel mai IMPORTANT lucru
Mediafax
Ţara de mărimea României care "a avut un răspuns stelar" la coronavirus. Sub 400 de cazuri, niciun mort. Ce au făcut autorităţile Ţara de mărimea României care "a avut un răspuns stelar" la coronavirus. Sub 400 de cazuri, niciun mort. Ce au făcut autorităţile
Alertă la Chernobîl: pădurea radioactivă de lângă centrală a luat foc! Ucrainenii au trimis un elicopter şi două avioane
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel” Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
Demisie „fulger”. Un medic chirurg va conduce Ministerul Sănătăţii. Cine este Nelu Tătaru, propus să preia funcţia după plecarea lui Costache
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.